Γερμανία: Σφοδρές αντιδράσεις για τα «λουκέτα» που έρχονται σε εργοστάσια αυτοκινήτων


«Οι θέσεις εργασίας πρέπει να διατηρηθούν», δήλωσε ο Γερμανός Υπουργός Οικονομικών και καλεί στο τραπέζι της συζητήσης VW, Mercedes-Benz, BMW και συνδικάτα. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ Α.ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΦΩΤ.: Volkswagen AG
  • 23/9/2024

Οι πληροφορίες που κυκλοφορούν τις τελευταίες εβδομάδες και θέλουν την Volkswagen να σχεδιάζει «λουκέτο» σε εργοστάσια στο πλαίσιο περικοπών, έχουν προκαλέσει αναστάτωση στην γερμανική κοινωνία αλλά και στην κυβέρνηση της χώρας.

Σύμφωνα με το Reuters, εκτός από τις μονάδες παραγωγής στη Γερμανία, η Volkswagen, στην κοινοπραξία που έχει στήσει με την SAIC Motor, σχεδιάζει να κλείσει και το εργοστάσιο στο Nanjing της Κίνας, όπου κατασκευάζονται τα Passat και κάποια μοντέλα της Skoda.

Ακόμα, επισημαίνεται ότι η παραγωγική διαδικασία θα μεταφερθεί σε εργοστάσιο της επαρχιακής πόλης, Jiangsu, ενώ οι υπάλληλοι θα «μετακομίσουν» σε μονάδα παραγωγής στο Yincheng – εκεί παράγονται τα κορυφαία, σε πωλήσεις, Lavida.

Την ίδια στιγμή, το Bloomberg αναφέρει ότι η Volkswagen και η SAIC Motor εξετάζουν το ενδεχόμενο να βάλουν «λουκέτο» σε δύο εργοστάσια στο Nanjing και στο Ningbo, χωρίς όμως να έχουν προχωρήσει σε κάποια επίσημη ανακοίνωση.

Πιέσεις στη Volkswagen για να αποφευχθούν απολύσεις και «λουκέτα» στα εργοστάσια της Γερμανίας ασκεί η κυβέρνηση της χώρας, ενώ θέση πήρε και ο Υπουργός Οικονομικών Robert Habeck: «Οι θέσεις εργασίας πρέπει να διατηρηθούν» δήλωσε, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του σε εργοστάσιο της πόλης Emden και πρόσθεσε: «Όλες οι προσπάθειες πρέπει να είναι προς αυτή τη κατεύθυνση». Επιπλέον τόνισε ότι: «Η αναπροσαρμογή του κόστους υποδομών δεν σημαίνει ότι πρέπει να μειωθούν οι θέσεις εργασίας».

Ο Υπουργός Οικονομικών προσκάλεσε τους εκπροσώπους της Γερμανικής Ένωσης Βιομηχανίας (VDA) και το πιο ισχυρό συνδικάτο της χώρας (IG Metall) σε τηλεδιάσκεψη, που αναμένεται να γίνει το απόγευμα της Δευτέρας 23/09 ενώ στο τραπέζι της συζήτησης θα βρίσκονται εκπρόσωποι των VW, Mercedes-Benz, BMW και Continental.

Σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό Manager Magazin, η Volkswagen μπορεί να «κόψει» μέχρι και 30.000 θέσεις εργασίας, κάτι που ωστόσο δεν έχει επιβεβαιωθεί. Πάντως με σημερινό δημοσίευμα το Politico αναφέρει ότι είναι η κυβέρνηση έχει ελάχιστες επιλογές για να βοηθήσει την «άρρωστη» γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, παρόλο που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της εγχώριας οικονομίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Volkswagen Golf 50 Years: Μισός αιώνας στην κορυφή για τον θρύλο της αυτοκίνησης

Έρχεται το 3ο Formula Student Festival με τη συμμετοχή όλων των Πολυτεχνικών Σχολών - Δείτε το πρόγραμμα

Πωλείται στην Ελλάδα η μοναδική αριστεροτίμονη Bentley R-Type Alloy Coupe του 1954 – Πόσο κοστίζει