Για τη Νikola των ηλεκτρικών φορτηγών ενός κακού μύρια έπονται


Οι Bosch και Mahle μειώνουν τα ποσοστά τους, ενώ η General Motors ακύρωσε και την επένδυσή της και την τεχνολογική συνεργασία.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: NIKOLA
  • 8/12/2020

Οι start up που ασχολούνται με τα ηλεκτρικά μοντέλα κάθε είδους ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια, υπόσχονται αποδόσεις και επιδόσεις αλλά σε πολλές περιπτώσεις δεν προσχωρούν πέρα από τα σχέδια επί χάρτου.

Μια από αυτές που είχαν προχωρήσει παραπέρα ήταν η Nikola, των ηλεκτρικών φορτηγών, η οποία εμφανιζόταν ως πολύ σοβαρός αντίπαλος της Tesla τόσο σε ότι αφορά τον τράκτορά της, το Semi Truck όσο και το ημιφορτηγό της, το Cybertruck , με το One και το Badger αντίστοιχα.

Στην πορεία όμως και με το σκάνδαλο που ξέσπασε -το πρωτότυπο του One δεν είχε έπαιρνε κίνηση από ηλεκτροκινητήρα με ενεργειακή κυψέλη αλλά από ένα σύνολο εσωτερικής καύσης με καύσιμο φυσικό αέριο- και την παραίτηση του επικεφαλής της Trevor Milton η Nikola περιέπεσε σε μια δύσκολη θέση.

Η οποία γίνεται ολοένα και δυσκολότερη, μιας και η Bosch η οποία μετείχε στην εταιρεία με ποσοστό τη τάξης του 6,4% το μείωσε στο 4,9% αμέσως μόλις πέρασε η υποχρεωτική περίοδος διακράτησής του.

Η γερμανική εταιρεία θα ήταν ο προμηθευτής των ενεργειακών κυψελών στην Ευρώπη, ενώ τη θέση της μείωση και η επίσης γερμανική Mahle.

H GM με τη σειρά της ακύρωσε τόσο την τεχνολογική συνεργασία με τη Nikola όσο και την επένδυσή των 2 δισ. δολαρίων που θα της έδινε ένα ποσοστό 11% της Nikola. Επίσης υποβάθμισε τη συνεργασία των δύο πλευρών στο επίπεδο του απλού επενδυτή. Κάτι που σημαίνει επιπρόσθετες δυσκολίες για την παραγωγή του Badger.