Γιατί δεν υπάρχουν αυτοκίνητα που να κινούνται με ηλιακή ενέργεια;


Με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κοιτάζουν εναλλακτικές μορφές ενέργειας για την κίνηση των οχημάτων τους, το ερώτημα σχετικά με την πιθανή χρήση της ηλιακής ενέργειας δεσπόζει - κι υπάρχει εξήγηση ως προς το γιατί δεν επιλέγεται.

  • 12/6/2021

Η ηλεκτροκίνηση έχει μπει για τα καλά στην πραγματικότητα της αυτοκίνησης τα τελευταία 10-15 χρόνια, με όλο και περισσότερους κολοσσούς της βιομηχανίας να στρέφονται εν μέρει (ή και αποκλειστικά) σε αυτήν, εγκαταλείποντας το πετρέλαιο.

Μία καλή πηγή για την ηλεκτρική ενέργεια που κινεί του τροχούς οχημάτων όπως τα Tesla θα μπορούσε να είναι η ηλιακή ενέργεια, αντί των συμβατικών μπαταριών.

Ή και όχι.

Αφορμή για να ανοίξει εκ νέου αυτή η συζήτηση, έγινε το πρόσφατο βίντεο του καναλιού Engineering Explained στο YouTube, που θίγει το εν λόγω θέμα αναλυτικά.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται σε αυτό, το πρόβλημα εστιάζεται στο πόση ενέργεια μπορεί να αξιοποιηθεί από ένα ηλιακό πάνελ πάνω σε ένα αυτοκίνητο.

Υπάρχει ένας μέσος όρος ηλιακής ενέργειας ανά τετραγωνικό μέτρο, και χρησιμοποιώντας αυτό ως γνώμονα, ένα Tesla Model 3 θα μπορούσε να δεχτεί 12 kW απευθείας από τον ήλιο, ικανά για να κάνουν το όχημα να κινείται σταθερά με 100 χλμ./ώρα χωρίς φόρτιση.

Το ζητούμενο είναι πως αυτό δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην πραγματικότητα.

Ένα μεγάλο μέρος της ηλιακής ενέργειας αντανακλάται κι απορροφάται από την ατμόσφαιρα, αφήνοντας το 55% αυτής να αγγίζει την επιφάνεια της Γης. Κι αυτό ισχύει μόνο το μεσημέρι, όταν οι ακτίνες του ηλίου χτυπούν κάθετα.

Έπειτα, ένα ηλιακό πάνελ, ακόμα και με την τέλεια αποδοτικότητα, μπορεί να μετατρέψει μόλις το 33,7% της ηλιακής ενέργειας σε ηλεκτρική. Κι αυτό, στο σενάριο που θέλει το αυτοκίνητο να καλύπτεται στην πλειονότητά του από ηλιακά πάνελ.

Κι αν ακόμα αφεθεί να φορτίσει κάτω από τις τέλειες συνθήκες, με ήλιο λαμπρό και χωρίς ίχνος συννεφιάς, χρειάζονται 200 ώρες για να φορτίσει πλήρως η μπαταρία των 75 kWh του Model 3.