Γιατί η VW άφησε μόνο μία διαθέσιμη έκδοση για το ID.3;


Οι Γερμανοί πατάνε... φρένο στην παραγωγή του ηλεκτρικού compact προσφέροντας στους αγοραστές μία διαθέσιμη επιλογή μπαταρίας. Ποιοι λόγοι κρύβονται πίσω από αυτή την απόφαση;  

  • 17/2/2022

Αν μεταβεί κάποιος στον επίσημο διαμορφωτή της Volkswagen για το ID.3 θα διαπιστώσει ότι πλέον έχει μόνο μία διαθέσιμη επιλογή μπαταρίας για να το εξοπλίσει. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε πως κατά την επίσημη παρουσίαση του ηλεκτρικού μοντέλου στο τέλος του 2020 υπήρχαν τρεις διαφορετικές επιλογές.

Η βασική έκδοση διέθετε ωφέλιμη ενέργεια 45 kWh και αυτονομία 330 km (κατά WLTP) με τον ηλεκτροκινητήρα να παράγει ισχύ 93 ή 110 kW (126 ή 150 PS, αντίστοιχα). Η μεσαία μπαταρία είχε ωφέλιμη ενέργεια 58 kWh και αυτονομία έως 420 km ενώ η ισχύ ήταν 107 ή 150 kW (146 ή 204 PS). Τέλος, η μεγαλύτερη μπαταρία είχε ωφέλιμη ενέργεια 77 kWh και η αυτονομία έφτανε έως τα 550 km, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει ισχύ 150 kW (204 PS).

Πλέον η μοναδική επιλογή μπαταρίας αφορά τη μεσαία έκδοση (150 kW) δημιουργώντας πολλά ερωτηματικά για τους λόγους που οδήγησαν την εταιρεία σε αυτή την απόφαση. Η απάντηση έρχεται μέσα από την επιθυμία της φίρμας να απλοποιήσει την παραγωγική διαδικασία και να εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο τρόπο την περιορισμένη ποσόστητα ημιαγωγών που έχει στην κατοχή της.

Την ίδια στιγμή είναι αρκετά πιθανό το σενάριο η VW να θέλει να διαθέσει περισσότερα microchips στην παραγωγή του ID.4 το οποίο δείχνει εμπορικά να τα πηγαίνει πολύ καλύτερα.

Ανάμεσα στον βασικό εξοπλισμό του ID.3 βρίσκουμε ζάντες αλουμινίου «East Derry» 18 ιντσών, προβολείς LED με αυτόματη ρύθμιση δέσμης φωτός, πλευρικούς αερόσακους εμπρός, σκούρα θερμομονωτικά κρύσταλλα στα πίσω παράθυρα και στο πίσω παρμπρίζ, ηλεκτρονικός ήχος εξομοίωσης λειτουργίας κινητήρα (e-Sound), σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, κ.α.

Η τιμή του ID.3 στην Ελλάδα ξεκινά από τις 42.900€ στην οποία συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ και το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης.