Γιατί τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα θα παρουσιάσουν μεγάλη άνοδο


ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΥΣΤΗΡΟΤΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΣΕ ΕΚΡΗΚΤΙΚΗ ΑΝΟΔΟ ΤΑ ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ 2019.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 25/3/2019

Είναι πλέον βέβαιο ότι έχουμε μπει στον αστερισμό των ηλεκτρικών και υβριδιών οχημάτων. Mέσα στο 2018 πωλήθηκαν στην Ευρώπη 190.000 ηλεκτρικά οχήματα και άλλα 155.000 plug-in υβριδικά. Οι υπολογισμοί θέλουν ότι μέχρι το 2020 το σύνολό τους θα ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο οχήματα ετησίως στην Ευρώπη.

Αυτό που αλλάζει σημαντικά το σκηνικό είναι η εμφάνιση πολλών νέων μοντέλων. Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που θα πωλούνται στην Ευρώπη φέτος θα φθάσουν τα 24 αυτή την χρονιά, με μεγάλες εταιρίες όπως η Audi με το e-Tron, το Tesla 3, το EQC της Mercedes, το ηλεκτρικό Mini και το Volvo XC40 EV.

Aκόμα πιο εντυπωσιακή είναι η εικόνα με τα plug in τα οποία θα φθάσουν στα 53 από τα 27 που ήταν μέσα στο 2018. Όμως το μεγάλο άλμα θα γίνει το 2020 που θα ηλεκτρικά θα διπλασιαστούν φθάνοντας σχεδον τα 50 ενώ τα plug-in θα αγγίξουν τα 100. Το σημαντικό με το 2020 είναι ότι θα μπουν στο παιχνίδι και μάρκες πιο μαζικές, όπως η VW με το ID ενώ κάτι αντίστοιχο θα γίνει και με το γκρουπ PSA.

Πάντως από το 2020 θα ισχύσουν αι οι νέοι κανονισμοί της ΕΕ για το διοξείδιο του άνθρακα. Tα συγκεκριμένα οχήματα μειώνουν τον μέσο όρο εκπομπών για κάθε μάρκα, με κάθε αυτοκίνητο που εκπέμπει λιγότερα από 50 γραμμάρια να λογαριάζεται ως δύο για το 2020 με την αναλογία να μειώνεται σταδιακά. Τα δύσκολα έρχονται το 2025 όπου όλοι οι κατασκευαστές θα πρέπει να έχουν μειώσει τους ρύπους κατά 15% ενώ το 2030 η μείωση θα πρέπει να έχει φθάσει 375,5%. 

Όπως και να έχει όσοι υπολογίζουν ότι τα EV θα ξεπεράσουν το μισό της αγοράς μέχρι το 2025 είναι μάλλον υπερβολικοί υποστηρίζουν έγκυροι αναλυτές της αγοράς. Οι προβλέψεις είναι μάλλον δύσκολες, και σίγουρα πολλοί στόχοι θα αναθεωρηθούν στην πορεία.