Γιορτάζοντας τα 50 χρόνια της Citroen GS


Τα πεντηκοστά γενέθλια της Citroen GS γιορτάζουν φέτος οι Γάλλοι, αρχής γενομένης από την έκθεση ιστορικού αυτοκινήτου Retromobile που φιλοξενείται κάθε χρόνο στο Παρίσι.

  • KEIMENO: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 31/1/2020

Ένα σύντομο αλλά απολαυστικό ταξίδι στο Παρίσι του 1970 θα προσφέρει η σάλα της Citroen στην έκθεση ιστορικού αυτοκινήτου Retromobile που φιλοξενείται κάθε χρόνο στην πρωτεύουσα της Γαλλίας.

Ένα από τα κεντρικά εκθέματα της Citroen τη φετινή χρονιά είναι η GS, η οποία συμπληρώνει 50 χρόνια ζωής, αποτελώντας το αυτοκίνητο που κλήθηκε να αντικαταστήσει την DS.

Η Citroen GS διέθετε πρωτοποριακά για εκείνη την εποχή χαρακτηριστικά, όπως ο αεροδυναμικός σχεδιασμός της, τα δισκόφρενα στους τέσσερις τροχούς και φυσικά η υδραυλική ανάρτηση, συνώνυμο της άνεσης και της ισορροπημένης οδικής συμπεριφοράς.

Με μήκος 4,12 μέτρων και βάρος περίπου 900 κιλών, η Citroen GS γνώρισε από την πρώτη στιγμή τεράστια εμπορική επιτυχία. Μάλιστα έναν χρόνο μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της στην έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι το 1970 κατέκτησε το τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς.

Εξίσου εντυπωσιακοί, βέβαια, ήταν και οι χώροι στον πενταθέσιο θάλαμο επιβατών, την ίδια στιγμή που το διαμέρισμα αποσκευών είχε αφετηρία τα 465 λίτρα (710 λίτρα στην station wagon εκδοχή του αμαξώματος).

Ξεχωριστή θέση στην πορεία του αυτοκινήτου στον χρόνο κατέχουν εκείνες οι εκδόσεις που εξοπλίστηκαν με περιστροφικό κινητήρα (Wankel) φέροντας την ονομασία “Birotor”.

H συγκεκριμένη έκδοση της Citroen GS παράχθηκε μεταξύ 1973 και 1975, χωρίς παρόλα αυτά να ξεπεράσει τις 847 μονάδες.

Το 1979 η Citroen GS αντικαταστάθηκε με την GSA, η οποία αποτέλεσε την ανανεωμένη εκδοχή του αυτοκινήτου. Η πορεία του αυτοκινήτου τερματίστηκε το 1987 έχοντας καταγράψει στο ενεργητικό του σχεδόν 2,5 εκατομμύρια πωλήσεων.