Η Alpina B4 των 495 ίππων είναι η κορυφαία M4 Gran Coupe!


Η νέα Alpina Β4 είναι το ισχυρότερο alter ego για την M4 Gran Coupe που δεν θα κατασκευάσει η BMW. Που ξεχωρίζει η πρόταση των 495 ίππων της Alpina και πόσο κοστίζει. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 31/3/2022

Το νέο τετράθυρο κουπέ της Alpina, η νέα B4 Gran Coupe είναι το πρώτο ??προϊόν της Alpina από την επίσημη ανακοίνωση που έγινε στις αρχές Μαρτίου πως η BMW αναλαμβάνει τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας από το Buchloe.

Τόσο η BMW, όσο και η Alpina διαθέτουν στη φαρέτρα τους τις εκδόσεις υψηλών επιδόσεων με το σήμα M και Β αντίστοιχα των Σειρών 3 και της δίθυρης κουπέ Σειράς 4. Καμία όμως από τις δύο δεν προσφέρει κάτι αντίστοιχο που να βασίζεται στη Σειρά 4 Gran Coupe. Η BMWέχει στην γκάμα των Μ μοντέλων τις M3, M4 και M4 Competition, αλλά δεν έχει σκοπό να κατασκευάσει μία M4 Gran Coupe και η Alpina ήρθε να καλύψει το κενό.

Η Alpina B4 βασίζεται στην κανονική Σειρά 4 Gran Coupe της BMW, αλλά με αρκετές αλλαγές που κάνουν το παρουσιαστικό του 4θυρου κουπέ πιο διακριτικό από μία Μ4, αλλά μυώδες. Το πακέτο της οπτικής αναμόρφωσης της Alpina έρχεται με το εμπρός και πίσω spoiler και ένα σετ σφυρήλατων ζαντών αλουμινίου 20 ακτίνων, με ειδικά εξελιγμένα Pirelli P Zero 20 ιντσών. Το βάρος κάθε τροχού έχει μειωθεί κατά 12 κιλά για να βοηθήσει στη μείωση της μη αναρτώμενης μάζας.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός 3λιτρος 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας με τον κωδικό S58 που αποδίδει 495 PS και 730 Nm ροπής, που περνούν και στους δύο άξονες μέσω του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου της ZF και του συστήματος τετρακίνησης xDrive. Αυτοί οι αριθμοί ισχύος κάνουν την Β4 ισχυρότερη από την M3 sedan των 480 PS, όχι όμως και από την M3/Μ4 Competition των 510 PS.

Ο συνδυασμός ισχύος και ροπής κάνουν την Β4 να ολοκληρώνει το 0-100 km/h σε 3,7 δευτερόλεπτα έναντι 3,5 δευτερολέπτων για την Μ3 sedan, αλλά η πρόταση της Alpina είναι ελεύθερη από τον ηλεκτρονικό κόφτη ταχύτητας που κάνει την τελική της M3 να περιορίζεται στα 250 km/h, φτάνοντας τα 301 km/h.

Η παραδοσιακή εστίαση της Alpina στην πολυτέλεια και τις επιδόσεις κάνει την καμπίνα της B4 να έχει περισσότερη αίσθηση πολυτέλειας παρά αγωνιστικής κατασκευής από την M3. Εκεί θα βρούμε δέρμα Lavalina στα καθίσματα και στο τιμόνι και μια πινακίδα στην κονσόλα ακριβώς πίσω από το χειριστήριο iDrive που δείχνει τον αριθμό κατασκευής του αυτοκινήτου.

Οι παραγγελίες έχουν ήδη ανοίξει στη Γερμανία για την Alpina Β4 και η εταιρεία ζητά 91.800 ευρώ για την απόκτηση της. Τα πρώτα αυτοκίνητα θα παραδοθούν το καλοκαίρι.