H Alpina ετοίμαζε i8 με τετρακύλινδρο turbo 2.000 cc


H i8 της Alpina θα ήταν στην κυριολεξία ένα υβριδικός πύραυλος με επιδόσεις που θα θύμιζαν τα κορυφαία σπορ μοντέλα της.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ALPINA
  • 24/11/2020

Πριν από περίπου 18 μήνες αποκαλύφθηκε πως η Alpina ετοίμαζε μια πιο ισχυρή έκδοση της BMW i8 στην οποία η βασική διαφοροποίηση θα ήταν η αντικατάσταση του κινητήρα βενζίνης.

Η i8 έχει έναν τρικύλινδρο 1.500 cc, προέλευσης Mini, τον οποίο η Alpina στη δική της εκδοχή είχε αντικαταστήσει με έναν turbο τετρακύλινδρο 2.000 cc από την M135i. Που μαζί με τους ηλεκτροκινητήρες έφτανε σε μια συνδυαστική απόδοση 465 PS και 700 Nm.

Φυσικά τα πράγματα εδώ, όπως αποκάλυψε στο BMW Blog το αφεντικό της Alpina, δεν περιορίζονται στο «βγάζω κινητήρα, βάζω κινητήρα». Το πρώτο ζήτημα ήταν η ψύξη και η Alpina όχι μόνο αντικατέστησε το στάνταρ εναλλάκτη με έναν μεγαλύτερο αλλά αντικατέστησε και δύο επιπλέον στα φτερά για το λιπαντικό και τη μετάδοση.

Στη συνέχεια έπρεπε να αντικατασταθεί το στάνταρ αυτόματο των 6 σχέσεων της i8, που δεν μπορούσε να διαχειριστεί την επιπλέον ροπή από το 8άρι αυτόματο της M135i. Αυτό σε συνδυασμό με τις μεγαλύτερες διαστάσεις του κινητήρα απαίτησε και ένα νέο υποπλαίσιο, πιο βαριάς κατασκευής σε σχέση με το στάνταρ. Που πρόσθεσε τουλάχιστον 100 kg στο βάρος και έκανε αναγκαία τη διεξαγωγή νέων crash test.

Και αυτά δεν ήταν όλα μιας και έπρεπε να γίνει αλλαγή ολόκληρου του λογισμικού που ήταν χρονοβόρο και πανάκριβο και οδήγησε στην απόφαση η όλη προσπάθεια να σταματήσει.

Βέβαια υπάρχει και η άλλη εκδοχή, η οποία λέει πως η BMW ζήτησε από την Alpina να σταματήσει, καθώς φοβόταν πως έτσι θα επηρεαζόταν αρνητικά η εικόνα των i μοντέλων της.