H BMW διευρύνει τη γκάμα των diesel κινητήρων με ήπια υβριδικά σύνολα


Η Σειρά 1, 3 και οι X3, X4 είναι τα μοντέλα που θα αποκτήσουν το δίλιτρο κινητήρα πετρελαίου με την ήπια υβριδική υποβοήθηση.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 17/1/2020

Η ανάγκη για μείωση των εκπομπών ρύπων είναι κάτι παραπάνω από μεγάλη και στη μάχη των μηχανικών αν όχι να πετύχουν τα (αυστηρά) όρια να τα προσεγγίσουν όσο το δυνατόν περισσότερο το ήπια υβριδικά συστήματα είναι η πιο εύκολη και οικονομικά προσιτή λύση.

Αυτή τη λύση λοιπόν εφαρμόζουν και οι μηχανικοί της BMW και έτσι η ήπια υβριδική τεχνολογία που πρωτοεμφανίστηκε το περασμένο φθινόπωρο στην 520d θα εφαρμοστεί από την άνοιξη και στη σειρά 3, την X3 και την X4. Πιο συγκεκριμένα σε συνδυασμό με το diesel των 2.000 cc και των 190 PS στις πισωκίνητες 320d -λιμουζίνα και Touring- και στις τετρακίνητες 320d xDrive, καθώς και στις επίσης τετρακίνητες X3 και X4 xDrive20d.

Το ήπιο υβριδικό σύστημα είναι μίζας γεννήτριας σε συνδυασμό με ηλεκτρικό κύκλωμα 48V και επιπλέον μπαταρία στην οποία αποθηκεύεται η ενέργεια που ανακτάται κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα. Όταν χρειάζεται, κυρίως στην εκκίνηση και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις ο κινητήρας ενισχύεται με επιπλέον 11 PS.

Το ηλεκτρικό αυτό boost βελτιώνει πέρα από την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων και τα δυναμικά χαρακτηριστικά, καθώς και τη λειτουργία του συστήματος start stop που γίνεται ακόμα πιο άμεση και ομαλή. Επίσης βελτιώνεται και η λειτουργία του ρολαρίσματος με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας, κάτι που είναι εφικτό με ταχύτητες έως και 160 χλμ./ ώρα.