Η BMW επενδύει στην ηλεκτροκίνηση σε ένα περιβάλλον γεμάτο προκλήσεις


Με το δεύτερο υψηλότερο κέρδος του Group στην ιστορία του, περιθώριο κερδών προ φόρων πάνω από το στόχο του 10%, ρεκόρ δαπανών στον τομέα έρευνας & εξέλιξης (R&D) και πάνω από δέκα νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα σε εξέλιξη η BMW βλέπει παρ’ όλα αυτά ένα δύσκολο 2019 για το οποίο πρέπει να γίνει πιο αποδοτική.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ: BMW GROUP, Β.Π.
  • 20/3/2019

Σύμφωνα με τα στελέχη του BMW Group, κατά τη διάρκεια του 2018 - ενός οικονομικού έτους έντονων προκλήσεων - το Group έλαβε σημαντικές αποφάσεις για τη διασφάλιση της επιτυχίας του μακροπρόθεσμου πλάνου του. Στο πλαίσιο της εταιρικής Στρατηγικής NUMBERONE> NEXT, δόθηκε το πράσινο φως για το ξεκίνημα μια νέας προϊοντικής εξάπλωσης στην luxury κατηγορία και τέθηκε ο θεμέλιος λίθος για ενίσχυση της παρουσίας της εταιρίας στην Κίνα, την παγκοσμίως μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου. Με την παρουσίαση του BMWVisioniNEXT, το Group αποκάλυψε τη νέα τεχνολογική ναυαρχίδα του, που ενσωματώνει τους τέσσερις πυλώνες της μελλοντικής μετακίνησης (ACES) – αυτόνομη οδήγηση, συνδεσιμότητα, εξηλεκτρισμός και υπηρεσίες. Το BMW Group συνεχίζει να διευρύνει συστηματικά τη γκάμα ηλεκτροκίνητων μοντέλων του και να εστιάζει σε συνεργασίες στον τομέα των υπηρεσιών μετακίνησης και αυτόνομης οδήγησης. Ταυτόχρονα, κυρίως το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς, τα οικονομικά αποτελέσματα επηρεάστηκαν από σημαντικές προκλήσεις στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, που αναμένεται να συνεχιστούν πέραν του 2018.

Προβλήματα και άμεσες λύσεις

Παράλληλα με τις προκλήσεις που αντιμετώπισε ολόκληρη η βιομηχανία την περσινή χρονιά, αναφορικά με το BMW Group, οι συνεχείς διεθνείς εμπορικές διενέξεις μεταξύ Κίνας-ΗΠΑ (η κατασκευή αυτοκινήτων στις ΗΠΑ και η εξαγωγή τους στην Κίνα ήταν ένα σημαντικό πρόβλημα για τη φίρμα) και το Brexit (το οποίο μπορεί να εξωθήσει την παραγωγή των Mini εκτός Μεγάλης Βρετανίας) ενέτειναν τις πιέσεις στην αγορά και αύξησαν την αβεβαιότητα. Επιπλέον, η μετάβαση στο νέο κύκλο δοκιμών WLTP προκάλεσε σημαντικές στρεβλώσεις της εικόνας σε αρκετές Ευρωπαϊκές αγορές. Για την αντιστάθμιση αυτών των αρνητικών παραγόντων, επεκτείνονται τα μέτρα που ήδη εφαρμόζονται για μείωση της πολυπλοκότητας της προϊοντικής γκάμας, ενώ εφαρμόζονται και στις εκδόσεις των μοντέλων κατά μέχρι και 50%. Για παράδειγμα, παρά το καλό επίπεδο ζήτησης, δεν έχει προγραμματιστεί διάδοχο μοντέλο για την τρέχουσα BMW Σειρά 3 Gran Turismo. Επίσης προβλέπεται μείωση του χρόνου εξέλιξης κατά 30% ενώ θα γίνει και βελτίωση των δομών και των διαδικασιών παραγωγής. Παράλληλα –κι αυτό έχει ενδιαφέρον- η BMW αναζητά στρατηγικούς συμμάχους που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στον περιορισμό κόστους όπως συνέβη με την Toyota και τις Supra και Z4 ενώ παρακολουθούν τις εξελίξεις του ιάπωνα κατασκευαστή σε ό,τι αφορά την τεχνολογία fuel cell.

Επενδύσεις σε μία ρευστή αγορά

Παρά τις απαιτητικές συνθήκες, το BMW Group εξακολουθεί να επενδύει στη μετακίνηση του μέλλοντος. Με 5,02 δισ. ευρώ, οι δαπάνες το 2018 ήταν 7,3% μεγαλύτερες από το υψηλό επίπεδο της προηγούμενης χρονιάς (4,68  δισ. ευρώ). Ο δείκτης κεφαλαιουχικών δαπανών αυξήθηκε σε 5,2% (2017: 4,8%). Οι επενδύσεις περιλάμβαναν ενέργειες που συνδέονται με το λανσάρισμα νέων μοντέλων και την ανέγερση του εργοστασίου του Group στο Μεξικό. Όπως είχε προγραμματιστεί, οι δαπάνες έρευνας & εξέλιξης (R&D) το 2018 ήταν σημαντικά υψηλότερες σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και ανήλθαν συνολικά στα 6,89 δισ. ευρώ (2017: 6,10 δισ. ευρώ, 12,8%). Επομένως, οι δαπάνες R&D για όλη τη χρονιά ήταν ισοδύναμες με το 7,1% των εσόδων του Group (2017: 6,2%).

Επέκταση της ηλεκτροκίνησης

Μέχρι το τέλος του 2018 το BMW Group είχε διαθέσει 350.000 και πλέον αυτοκίνητα με ηλεκτροκίνηση (130.000 πλήρως ηλεκτρικά και 220.000 plug-in υβριδικά), ενώ μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς, η εταιρία εκτιμά ότι θα έχει συνολικά πάνω από μισό εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα στους δρόμους. Στις αρχές Μαρτίου, οι νέες plug-in υβριδικές εκδόσεις της BMW Σειράς 3, BMW Σειράς 7, BMW X5 και BMW X3, που διατίθενται με εκτεταμένη ηλεκτρική αυτονομία μέχρι 80 km, παρουσιάστηκαν στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Μέχρι το τέλος της επόμενης χρονιάς, το BMW Group θα έχει στους δρόμους πάνω από δέκα νέα ή ανανεωμένα μοντέλα εξοπλισμένα με τεχνολογία ηλεκτροκίνησης τέταρτης γενιάς. Μέχρι τα τέλη της χρονιάς, θα προστεθεί το πλήρως ηλεκτρικό MINIElectric και, από το 2020, το BMWiX3, που θα παράγεται για την παγκόσμια αγορά στην Κίνα. Μαζί με το BMW i3, το BMWi4 και το BMWiNEXT (το οποίο βρισκόταν στην αίθουσα της Συνέντευξης Τύπου), το Group θα έχει πέντε EV μοντέλα στην αγορά μέχρι το 2021 και ο αριθμός θα αυξηθεί σε τουλάχιστον δώδεκα μέχρι το 2025.

Συμπεριλαμβανομένης της οικογένειας των plug-in υβριδικών, η γκάμα του BMW Group θα περιέχει τότε τουλάχιστον 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Η μεγάλη αύξηση ηλεκτροκίνητων μοντέλων θα είναι εφικτή χάρη στις νέες ευέλικτες αρχιτεκτονικές οχημάτων και σε ένα επίσης ευέλικτο σύστημα παραγωγής. Στο μέλλον, το BMW Group θα μπορεί να κατασκευάζει μοντέλα με πλήρως ηλεκτρικά (BEV), υβριδικά-ηλεκτρικά (PHEV) και συμβατικά (ICE) συστήματα κίνησης σε μία γραμμή παραγωγής. προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία στην αύξηση της ζήτησης.  Το BMW Group εξελίσσει αυτή τη στιγμή την πέμπτη γενιά του ηλεκτρικού της συστήματος κίνησης, στο ο ποίο θα βελτιστοποιηθεί περαιτέρω η συνεργασία ηλεκτροκινητήρα, μετάδοσης και ηλεκτρονικών ισχύος. Η ενσωμάτωση του ηλεκτροκινητήρα, της μετάδοσης και των ηλεκτρονικών ισχύος παίζει επίσης ρόλο στη μείωση κόστους. Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας δεν απαιτεί σπάνιες γαίες, κάτι που επιτρέπει στο BMW Group να περιορίσει την εξάρτησή του από τη διαθεσιμότητά τους. Η πέμπτη γενιά του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης θα εγκατασταθεί για πρώτη φορά στο BMW iX3 από το 2020. Και μην αμελήσουμε ότι η BMW διαθέτει ήδη το δικό της εργοστάσιο για την παραγωγή ηλεκτροκινητήρων και μπαταριών το οποίο θα ξεκινήσει την παραγωγή φέτος τον Ιούλιο.

Συνεργασία για την επόμενη γενιά αυτόνομης οδήγησης

Ήδη από το 2016, το BMW Group δημιούργησε πλατφόρμα με ειδικούς τεχνολόγους, προμηθευτές και OEM για την εξέλιξη της τεχνολογίας και τώρα έχει συγκεντρώσει όλες τις σχετικές δραστηριότητες στο Κέντρο Αυτόνομης Οδήγησης, κοντά στο Μόναχο. Οι τεχνολογίες που αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη θα προχωρήσουν στη μαζική παραγωγή ως Επίπεδο αυτόνομης κίνησης 3 στο BMWiNEXT το 2021. Το όχημα αυτό θα μπορεί επίσης να υποστηρίξει πιλοτικά προγράμματα αυτόνομης κίνησης Επιπέδου 4. Παράλληλα, όπως ήδη γνωρίζουμε το BMW Group ένωσε τις δυνάμεις του με την Daimler AG για την προώθηση της εξέλιξης της επόμενης γενιάς τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης. Στα τέλη Φεβρουαρίου, οι δύο εταιρίες υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας. Αρχικά, η έμφαση θα δοθεί στην ανάπτυξη τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού επόμενης γενιάς, στην αυτόνομη κίνηση στον αυτοκινητόδρομο και στις λειτουργίες στάθμευσης (έως SAE Επίπεδο 4). Και οι δύο πλευρές θα εξετάσουν επίσης πρόσθετες συνεργασίες με άλλες εταιρίες τεχνολογίας και κατασκευαστές αυτοκινήτων που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην επιτυχία της πλατφόρμας.

Επενδύσεις σε κοινοπραξίες για υπηρεσίες μετακίνησης

 

Το BMW Group και η Daimler AG συνεργάζονται επίσης στον τομέα των υπηρεσιών μετακίνησης με σκοπό τη δημιουργία ενός νέου παγκόσμιου παρόχου βιώσιμης αστικής μετακίνησης. Οι δύο εταιρίες επενδύουν πάνω από 1 δισ. ευρώ συνολικά στην εξέλιξη και συγχώνευση των υπηρεσιών τους στους τομείς κοινοχρησίας οχημάτων (car-sharing & ride-hailing), στάθμευσης (parking), φόρτισης (charging) και μεταφοράς με πολλαπλά μέσα (multimodal transport). Η συνεργασία περιλαμβάνει πέντε κοινοπραξίες: REACH NOW για υπηρεσίες multimodal, CHARGE NOW για φόρτιση, FREE NOW για ride-hailing με ταξί, PARK NOW για στάθμευση και SHARE NOW για car-sharing. Στόχος είναι η δημιουργία πακέτου υπηρεσιών μετακίνησης με ένα στόλο πλήρως ηλεκτρικών, αυτόνομων οχημάτων που φορτίζονται και παρκάρουν αυτόνομα και συνδέονται με άλλα μέσα μεταφοράς.

Οι προκλήσεις του οικονομικού έτους 2018

 

Το BMW Group γνώριζε από την αρχή ότι το 2018 θα ήταν μία χρονιά προκλήσεων. Συγκριτικά με το 2017, πέρα από τις πρόσθετες δαπάνες για μελλοντικές τεχνολογίες, μία σημαντική πρόσθετη δαπάνη ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων λόγω δυσμενών συναλλαγματικών ισοτιμιών και αλλαγής κόστους πρώτων υλών συνυπολογίστηκε στα αναμενόμενα κέρδη της χρονιάς. Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις BMW, MINI και Rolls-Royce αυξήθηκαν κατά 1,1% πετυχαίνοντας νέο ρεκόρ 2.490.664 μονάδων το 2018 (2017: 2.463.526 μονάδες). Με 97,48 δισ. ευρώ, τα έσοδα του Group κυμάνθηκαν στα επίπεδα της προηγούμενης χρονιάς (2017: 98,28 δισ. ευρώ: -0,8%). Αναπροσαρμοσμένα βάσει συναλλαγματικών ισοτιμιών, σημείωσαν αύξηση 1,2%. Λόγω των αντίξοων συνθηκών που προέκυψαν το τρίτο τρίμηνο, σε συνδυασμό με τις υψηλές δαπάνες για έρευνα και εξέλιξη, τα κέρδη προ φόρων & τόκων (EBIT) έπεσαν στα 9,12 δισ. ευρώ (2017: 9,89 δισ. ευρώ, -7,9%). Στα 9,81 δισ. ευρώ, τα κέρδη του Groupπρο φόρων το 2018 σημείωσαν μέτρια πτώση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αλλά παρόλα αυτά αποτέλεσαν το δεύτερο καλύτερο αποτέλεσμα που έχει καταγραφεί στην ιστορία της εταιρίας (2017: 10,67 δισ. ευρώ, -8.1%). Με ποσοστό 10,1% (2017: 10,9%), τα κέρδη προ φόρων από τις πωλήσεις (περιθώριο EBT) ξεπέρασε το στόχο του 10%. Τα καθαρά κέρδη τουGroup ανήλθαν σε 7,20 δισ. ευρώ (2017: 8,67 δισ. ευρώ, -16,9%). Την προηγούμενη χρονιά, το καθαρό κέρδος ήταν εξαιρετικά υψηλό λόγω της θετικής αποτίμησης (ύψους περίπου 1 δισ. ευρώ) που προέκυψε από τη φορολογική μεταρρύθμιση στις ΗΠΑ. Παρά τις δύσκολες συνθήκες, ο Αυτοκινητιστικός τομέας παρήγαγε ρευστότητα 2,71 δισ. ευρώ το 2018 (2017: 4,45 δισ. ευρώ).

Σύμφωνα με την ετήσια οικονομική έκθεση, το Διοικητικό Συμβούλιο και το Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνουν ποσό μερίσματος 3,50 ευρώ ανά κοινή μετοχή και 3,52 ευρώ ανά προνομιούχο μετοχή στην Ετήσια Γενική Συνέλευση. Θα είναι η δεύτερη υψηλότερη τιμή μερίσματος στην ιστορία της εταιρίας. Το συνολικό ποσό πληρωμής μερισμάτων θα ανέλθει σε 2,3 δισ. ευρώ, ή 32,0% του καθαρού κέρδους (προηγούμενη χρονιά: 30,3%). Στα 85,84 δισ. ευρώ, τα έσοδα από τον τομέα αυτοκινήτων ήταν σε παρόμοιο επίπεδο με της προηγούμενης χρονιάς (2017: 85,74 δισ. ευρώ, 0,1%). Οι παραπάνω παράγοντες όπως και οι υψηλές δαπάνες για έρευνα & εξέλιξη επηρέασαν το EBIT που δεν ξεπέρασε τα 6,18 δισ. ευρώ, (2017: 7,88 δισ. ευρώ, -21,6%). Λόγω δυσμενών παραγόντων, το περιθώριοEBIT ήταν 7,2% (2017: 9,2%). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 6,97 δισ. ευρώ, (2017: 8,71 δισ. ευρώ, -20,0%).

Συνολικά, 2.125.026 οχήματα BMW παραδόθηκαν σε πελάτες σε όλο τον κόσμο (2017: 2.088.283 μονάδες, 1,8%). Παράλληλα με τη BMW Σειρά 5 (382.753 μονάδες, 10.2%), η οικογένεια BMW X ιδιαίτερα, ωφελήθηκε από την ισχυρή ζήτηση κατά τη διάρκεια του 2018, με τις παγκόσμιες παραδόσεις να αυξάνονται σημαντικά έναντι της προηγούμενης χρονιάς στις 792.605 μονάδες ( 12,1%). Η BMW X3 συνέβαλε σημαντικά σε αυτό το αποτέλεσμα, με αύξηση των παραδόσεων πάνω από ένα τρίτο, στις 201.637 μονάδες ( 37,7%).

Οι παγκόσμιες παραδόσεις οχημάτων MINI κατά τη διάρκεια των δώδεκα μηνών ανήλθαν στις 361.531 μονάδες (2017: 371.388 μονάδες, -2,8%). Το MINICountryman κατέγραψε διψήφια αύξηση με 99.750 μονάδες ( 17,5%). Σχεδόν το ένα στα επτά MINI Countryman ήταν plug-in υβριδικό (13,3%). Το 2018, η Rolls-Royce πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμα πωλήσεων στην 100χρονη ιστορία της με 4.107 παραδόσεις σε όλο τον κόσμο (2017: 3.362 μονάδες, 22,2%). Η Rolls-Royce Phantom και η νέα Rolls-Royce Cullinan, που διατίθεται από το Νοέμβριο του 2018, συνέβαλε σημαντικά σε αυτή την επίδοση.

Ενώ οι παραδόσεις των τριών αυτοκινητιστικών μαρκών του BMW Group στην Ευρώπη παρέμειναν στο υψηλό επίπεδο της προηγούμενης χρονιάς (1.098.523 -0,3%), οι περιοχές της Αμερικής (457.715 μονάδες, 1,5%) και της Ασίας (876.614 μονάδες, 3,3%) κατέγραψαν ελαφρά αύξηση. Στην Κίνα, οι όγκοι αυξήθηκαν σημαντικά καθώς η τοπική παραγωγή της νέας BMW X3 ενισχύθηκε τα δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς. Συνολικά 640.803 οχήματα του BMW Group παραδόθηκαν σε πελάτες κατά τη διάρκεια του 2018 ( 7,7%).

Ο κλάδος Μοτοσυκλετών

 

Η BMWMotorrad ανανέωσε την προϊοντική γκάμα του το 2018 σε μαζική κλίμακα, προσθέτοντας εννέα νέα μοντέλα. Οι αναπροσαρμογές της παραγωγής που ήταν απαραίτητες στη φάση κλιμάκωσης των προσπαθειών είχαν αρνητική επίδραση στις παραδόσεις το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς. Σε επίπεδο έτους όμως, παραδόθηκαν 165.566 BMW μοτοσικλέτες και maxi-scooters (2017: 164.153 μονάδες, 0,9%). Τα Έσοδα εδώ ανήλθαν σε 2,17 δισ. ευρώ (2017: 2,27 δισ. ευρώ, -4.4%). Τα κέρδη προ φόρων και τόκων ήταν 175 εκατ. ευρώ (2017: 207 εκατ. ευρώ, -15,5%), που αντιστοιχεί σε περιθώριοEBIT 8,1% (2017: 9,1%). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 169 εκατ. ευρώ (2017: 205 εκατ. Ευρώ, -17,6%).

Το τμήμα Χρηματοοικονομικών υπηρεσιών συνέχισε την καλή του επίδοση το 2018. Συνολικά υπογράφηκαν 1.908.640 νέεςσυμβάσεις με πελάτες λιανικής το 2018 (2017: 1.828.604, 4,4%). Το portfolioσυμβάσεων λιανικής περιείχε 5.708.032 συμβάσεις στις 31 Δεκεμβρίου 2018 (31 Δεκεμβρίου 2017: 5.380.785 συμβάσεις, 6,1%). Τα έσοδα του τομέα ανήλθαν σε 28,16 δισ. ευρώ (2017: 27,56 δισ. ευρώ, 2,2%). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 2,16 δισ. ευρώ (2017: 2,20 δισ. ευρώ, -2,1%). Τέλος, το ανθρώπινο δυναμικό του BMW Group περιλάμβανε 134.682 εργαζόμενους στις 31 Δεκεμβρίου 2018, 3,7% από τα τέλη του 2017. Το Group συνεχίζει την πρόσληψη  και επιλογή ειδικευμένου προσωπικού και ειδικών του τομέα Τεχνολογίας Πληροφοριών (IT) για  θέματα μελλοντικού ενδιαφέροντος όπως ψηφιοποίηση, αυτόνομη οδήγηση και ηλεκτροκίνηση.

Οι προβλέψεις για το 2019

 

Εν όψει της αύξησης και ανανέωσης της προϊοντικής γκάμας, το BMW Group εκτιμά περαιτέρω αύξηση του όγκου πωλήσεων το τρέχον οικονομικό έτος 2019 και στοχεύει σε ελαφρά αύξηση του αριθμού παραδόσεων σε πελάτες. Νέα μοντέλα όπως η BMW X7, η νέα Σειρά 1 και η έβδομη γενιά της BMW Σειράς 3 αναμένεται να δώσουν ώθηση. Επίσης στο τέλος της χρονιάς θα παρουσιαστεί η νέα Σειρά 2 Gran Coupe, την οποία και είδαμε στο χώρο του BMW Welt.

Στη Συνέντευξη Τύπου για τον Ετήσιο Απολογισμό του BMW Group στο Μόναχο στην οποία παραβρέθηκε το Car and Driver είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με υψηλόβαθμα στελέχη του BMW Group, όπως o Pieter Nota, Sales and brand BMW και ο Adrian Van Hooydonk επικεφαλής Σχεδιασμού του Group. Με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, το Group προσδοκά σε μια μικρή αύξηση πωλήσεων το 2019.

Μέσα σε ένα σταθερό οικονομικό περιβάλλον, ένα περιθώριο EBIT ανάμεσα στο 8 με 10% θα ήταν η προσδοκία του Group. Όμως, το γεγονός ότι δεν μπορεί να επηρεάσει εξωγενείς παράγοντες οδηγεί σε μια πιο συγκρατημένη πρόβλεψη για EBIT ανάμεσα στο 6-8%, στον τομέα αυτοκινήτων το 2019. Ο τομέας μοτοσυκλετών θα βρίσκεται εντός στόχου χάρη και στην ανανεωμένη γκάμα, και το περιθώριο EBIT θα βρίσκεται εντός στόχου ανάμεσα 8-10%. Επιπρόσθετα με τις διάφορες αρνητικές παραμέτρους που ήδη είναι γνωστές και το γεγονός ότι κάποια θετικά στοιχεία που καταγράφηκαν το 2018, δεν πρόκειται να επαναληφθούν φέτος, οδηγεί σε μια σημαντική μείωση στα οικονομικά  αποτελέσματα. Έτσι τα κέρδη του Group προ φόρων αναμένονται να βρίσκονται αρκετά πιο χαμηλά συγκριτικά με το 2018. Οι προβλέψεις για το 2019 βασίζονται στην υπόθεση ότι –παγκοσμίως- οι οικονομικές και πολιτικές συνθήκες δε θα αλλάξουν σημαντικά. Οποιαδήποτε στρέβλωση των συνθηκών αυτών θα μπορούσε να έχει αρνητικές επιπτώσεις στις προβλέψεις. Συνολικά με βάση όσα ανακοινώθηκαν το Group θα εξοικονομήσει περίπου 12 δισ. ευρώ μέχρι το 2022 κάτι που θα δώσει στο Group ώθηση για τα επόμενα χρόνια..

BMW Group – Επισκόπηση

                       2018

2017

Διαφορά %

Παραδόσεις σε πελάτες

Αυτοκίνητα

μονάδες

2.490.664

2.463.526

1,1

 

από: BMW

μονάδες

2.125.026

2.088.283

1,8

 

MINI

μονάδες

361.531

371.881

-2,8

 

Rolls-Royce

μονάδες

4.107

3.362

22,2

 

Μοτοσικλέτες

μονάδες

165.566

164.153

0,9

 

Ανθρώπινο δυναμκό(συγκριτικά με 31.12.2017)

                                134.682

                      129.932

           3,7

Περιθώριο EBIT Αυτοκινήτων3

%

7,2

9,2

-2,0 % ποσ. μον.  

 

Περιθώριο ΕΒΙΤ Μοτοσικλετών

%

8,1

9,1

-1,0 % ποσ. μον.

 

Περιθώριο EBTBMWGroup

%

10,1

10,9

-0,8 % ποσ. μον.

 

Έσοδα

δισ. ευρώ

97,48

98,28

-0,8

 

από: Αυτοκίνητα

δισ. ευρώ

85,84

85,74

0,1

 

Μοτοσικλέτες

δισ. ευρώ

2,17

2,27

-4,4

 

Χρημ/οικονομικές Υπηρεσίες

δισ. ευρώ

28,16

27,56

2,2

 

Λοιπές εγγραφές

δισ. ευρώ

6

7

-14,3

 

Διαγραφές

δισ. ευρώ

-18,71

-17,30

-8,1

 

Κέρδη προ φόρων & τόκων (EBIT)

δισ. ευρώ

9,12

9,89

-7,9

 

από: Αυτοκίνητα

δισ. ευρώ

6,18

7,88

-21,6

 

Μοτοσικλέτες

εκατ. ευρώ

175

207

-15,5

 

Χρημ/οικονομικές Υπηρεσίες

δισ. ευρώ

2,19

2,19

-0,2

 

Λοιπές εγγραφές

εκατ. ευρώ

-27

14

-

 

Διαγραφές

εκατ. ευρώ

601

-404

-

 

Κέρδη προ φόρων (EBT)

δισ. ευρώ

9,81

10,67

-8,1

 

από: Αυτοκίνητα

δισ. ευρώ

6,97

8,71

-20,0

 

Μοτοσικλέτες

εκατ. ευρώ

169

205

-17,6

 

Χρημ/οικονομικές Υπηρεσίες

δισ. ευρώ

2,16

2,20

-2,1

 

Λοιπές εγγραφές

εκατ. ευρώ

-45

80

-

 

Διαγραφές

εκατ. ευρώ

553

-534

-

 

Φόροι εισοδήματος

δισ. ευρώ

-2,57

-2,00

-28,8

 

Καθαρό κέρδος

δισ. ευρώ

7,20

8,67

-16,9

 

Κέρδη ανά μετοχή

10,82/10,84

13,07/13,09

-17,2/-17,2