Η BMW καθυστερεί το νέο Mini λόγω Brexit


H αβεβαιότητα που δημιουργεί το Brexit σε ένα ευρύ φάσμα οικονομικών δραστηριοτήτων, κάνει την BMW να καθυστερεί την εξέλιξη του νέου Mini

  • KEIMENO: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 1/2/2020

Τα επακόλουθα του Brexit θα αρχίσουν σιγά-σιγά να εμφανίζονται και στην αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία είναι από τους κλάδους που πλήτονται ίσως περισσότερο από την εξέλιξη αυτή. Η ΒΜW είναι και αυτή μέσα στην δίνη που δημιουργεί το Brexit και όπως φαίνεται το Mini είναι από τα αυτοκίνητα που θα επιβαρυνθούν περισσότερο.

Η γερμανική εταιρία είναι πλέον στην τρίτη γενιά του Mini από τότε που αγόρασε την μάρκα από την Rover το 1994, κρατώντς κάθε γενιά στην αγορά περίπου έξι χρόνια. Το υπάρχον μοντέλο βρίσκεται στην αγορά από το 2014 και βασίζεται στην πλατφόρμα UKL1 της εταιρίας.

Σε δηλώσεις του στο Reuters, o υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της BMW Maximilian Schoebert, δήλωσε ότι η ωφέλιμη ζωή αυτής της πλατφόρμας θα πρέπει να επεκταθεί, για λόγους κόστους αλλά και εξαιτίας του Brexit.

H πίεση έχει αυξηθεί στους κατασκευαστές για να απελευθερώσουν πόρους ώστε να εξελίξουν τα νέα μοντέλα, ηλεκτρικά και υβριδικά, καθώς και όλες τις σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες. Τον Μάρτιο η ΒΜW είχε ανακοινώσει ότι θα εξοικονομήσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια σε μειώσεις κόστους και μέσω νέων πλάνων αποδοτικότητας μέχρι το 2022. Στόχος ήταν να μειωθούν ο αριθμός των κινητήρων και των κιβωτίων στο μισό στο ίδιο διάστημα, ενώ παράλληλα να μειωθεί και το κόστος εξέλιξής τους.

Η δημιουργία μιας νέας πλατφόρμας απαιτεί χονδρικά περί το 1 δισεκατομμύριο δολάρια στα οποία θα πρέπει να προστεθούν και τα κόστη έξι ετών έρευνας και εξέλιξης. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν πλέον να μην εξελίσσουν νέα μηχανικά μέρη, κάτι που έγινε προφανές από τις ελάχιστες αλλαγές που έχει το Golf 7 με το Golf 8 στην μηχανολογική του αρχιτεκτονική.

Το Mini προς το παρόν παράγεται στα εργοστάσια της Οξφόρδης και του Born στην Ολλανδία, όμως η παραγωγή της επόμενης γενιάς του θα απαιτήσει αρκετές επενδύσεις στις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις.

Η BMW δεν επιθυμεί να κάνει αυτές τις επενδύσεις ιδίως στο εργοστάσιο της Βρετανίας, μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με το Brexit. Aν υπάρξουν δασμοί ή άλλα φορολογικά μέρα, η γερμανική εταιρία δηλώνει αποφασισμένη να μεταφέρει μεγάλο μέρος της παραγωγής από την Βρετανία στην Ολλανδία.