Η Bugatti Centodieci κάνει δοκιμές σε ακραίες θερμοκρασίες 45° C


Οι μηχανικοί της Bugatti ολοκληρώνουν την επόμενη φάση εξέλιξης της Centodieci με δοκιμές ζεστού καιρού στην έρημο της Αριζόνα με θερμοκρασίες που φτάνουν τους 45 βαθμούς Κελσίου. Τι περιλαμβάνουν οι εξαντλητικές δοκιμές των μηχανικών της Bugatti. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤ.: BUGATTI
  • 15/10/2021

Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, οι μηχανικοί από το Wolfsburg πέρασαν τρεις εβδομάδες στις ΗΠΑ, δοκιμάζοντας πολλά μοντέλα σε ακραίες καιρικές συνθήκες. Το αυτοκίνητο που οδηγεί την κούρσα είναι ένα πρωτότυπο της Bugatti Centodieci, εκ των οποίων μόλις δέκα οχήματα θα κατασκευάζονται πλήρως στο χέρι στο Atelier της Bugatti στο Molsheim, με την παράδοση στους πελάτες να ξεκινά το επόμενο έτος.

Επιπλέον στις δοκιμές ψυχρού κλίματος και υψηλών ταχυτήτων, ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία εξέλιξης κάθε μοντέλου της Bugatti είναι οι δοκιμές θερμού κλίματος. Στις δοκιμές των ΗΠΑ, η Bugatti έχει αφιερώσει μια ομάδα 27 μηχανικών σε αυτό το κρίσιμο στάδιο και κάθε μέλος έχει έναν βασικό ρόλο να διαδραματίσει κατά τη διάρκεια του εξαντλητικού προγράμματος δοκιμών.

Στις ερήμους των ΗΠΑ, η θερμοκρασία μπορεί κατά καιρούς να ξεπεράσει και τους 50° C, δημιουργώντας ένα εξαιρετικά εχθρικό περιβάλλον τόσο για τους ανθρώπους όσο και για τις μηχανές. Αλλά είναι ένα περιβάλλον που δίνει στους μηχανικούς της Bugatti ένα κρίσιμο πλεονέκτημα. «Οι δοκιμές στην καυτή, ξηρή έρημο είναι μια τεράστια βοήθεια για εμάς στη διαδικασία ανάπτυξης. Όλα τα μοντέλα της Bugatti πρέπει να λειτουργούν τέλεια ανεξάρτητα από το πόσο υψηλή είναι η θερμοκρασία, συμπεριλαμβανομένων των λίγων Centodieci. Ακόμα κι αν δημιουργούμε μόνο δέκα αυτοκίνητα, όπως και με το Centodieci, η διαδικασία δοκιμών είναι εξίσου εξαντλητική. Κάθε μοντέλο πρέπει να λειτουργεί άψογα σε κάθε καιρό και σε όλες τις συνθήκες κυκλοφορίας», εξηγεί ο Stefan Schmidt, μηχανικός στο τμήμα Overall Vehicle Development της Bugatti.

Αναχωρώντας από την Καλιφόρνια, η αυτοκινητοπομπή οδηγεί 800 χιλιόμετρα στην Αριζόνα, ταξιδεύοντας πλάι στον Ειρηνικό Ωκεανό και περνώντας από το Σαν Ντιέγκο. Συνολικά, υπάρχουν οκτώ σπορ υπεραυτοκίνητα από το Molsheim στο δρόμο. Η Bugatti Centodieci ακολουθείται από τρεις Chiron Pur Sports2 και τέσσερις Chiron Super Sports3. Με εξαίρεση το λευκό Centodieci, η ματ μαύρη μεμβράνη προστατεύει το αμάξωμα του εξαιρετικού και αποκλειστικού στόλου οχημάτων.

Υψόμετρα έως 2.800 μέτρα και θερμοκρασίες περιβάλλοντος έως 45 βαθμούς Κελσίου

Οι γρήγορες αναβάσεις στο όρος Lemon στα βόρεια του Tucson της Αριζόνα, οδηγούν τον στόλο της Bugatti σε υψόμετρο σχεδόν 2.800 μέτρων. Μαζί με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, οι μηχανικοί εκθέτουν ανελέητα το Centodieci σε ένα απαιτητικό πρόγραμμα δοκιμών. Σε κακοτράχαλους δρόμους, σε κίνηση σε μικρή ταχύτητα για στάση-εκκίνηση, κάτω από τον καυτό ήλιο με τον κλιματισμό σε πλήρη λειτουργία και με ταχύτητα 320 χλμ/ώρα σε κλειστό δρόμο.

Σε κάθε στάδιο, οι μηχανικοί της Bugatti ελέγχουν βασικά συστήματα όπως τα ηλεκτρικά, τηλεμετρικά, ραδιοσυχνότητες, κλιματισμό και διαδικασίες τροφοδοσίας ξανά και ξανά. Το Centodieci, όπως όλα τα αυτοκίνητα, διαθέτει 200 ??αισθητήρες, οι οποίοι τροφοδοτούν δεδομένα στους μηχανικούς επί τόπου και στην ομάδα ανάπτυξης στο Βόλφσμπουργκ.

«Κατά τη διάρκεια των δοκιμών θερμού κλίματος, εστιάζουμε ειδικά στο πλαίσιο, τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων, τη θερμική διαχείριση και τα ηλεκτρικά καθώς και το όχημα στο σύνολό του», αποκαλύπτει ο Pierre Rommelfanger, Επικεφαλής της ομάδας Ανάπτυξης Οχημάτων στη Bugatti. Η ομάδα ελέγχει τα εσωτερικά στοιχεία και τα μέρη του σώματος για θερμική διαστολή, εμφάνιση και αίσθηση, χωρίς να αφήνει καμία λεπτομέρεια ανεξέλεγκτη, όσο μικρή και αν είναι.

Μοναδικά χαρακτηριστικά του Centodieci αποδεδειγμένα σε ακραίες συνθήκες

Λόγω των πολλών μοναδικών χαρακτηριστικών της, η Centodieci υπόκειται σε ακόμη υψηλότερο επίπεδο του μηχανικού ελέγχου. Με τον ισχυρό κινητήρα W16 των 8 λίτρων, με απόδοση 1.176 kW/1.600 PS στις 7.000 σ.α.λ., η Centodieci διαθέτει μια πρόσθετη εισαγωγή αέρα κοντά στο ψυγείο λαδιού, το οποίο ρυθμίζει τη θερμοκρασία του κινητήρα.

«Το πρόσφατα ανεπτυγμένο αμάξωμα της Centodieci, η αλλαγή της ροής του αέρα και το κάλυμμα του κινητήρα του από γυαλί σημαίνει ότι η συμπεριφορά της θερμοκρασίας είναι πολύ διαφορετική, ειδικά σε τέτοιες ακραίες συνθήκες, με θερμοκρασίες 45° C και άνω», εξηγεί ο André Kullig, Τεχνικός Διευθυντής για λίγα αριθμημένα project στη Bugatti. Στην οδήγηση, οι μηχανικοί συγκρίνουν τα ευρήματα με μοντέλα προσομοίωσης και δεδομένα από προηγούμενες δοκιμές, όπως δοκιμές υψηλής ταχύτητας στην πίστα του Nardó στην Ιταλία.

«Αυτή η δοκιμή αντοχής σε ζεστό καιρό είναι θεμελιώδης για εμάς, καθώς είναι ο μόνος τρόπος για να διασφαλίσουμε ότι το Centodieci, όπως και κάθε μοντέλο της Bugatti, προσφέρει άψογη, αξιόπιστη και ασφαλή οδήγηση σε ακραίες ζέστες, ακόμα κι αν οι πελάτες μας δεν θα υποβάλλουν ποτέ τα αυτοκίνητά τους σε τόσο ακραίες συνθήκες. Οι νέες δοκιμές αποδεικνύουν ότι η Centodieci λειτουργεί άριστα για ώρες συνεχόμενα ακόμη και σε ακραίες συνθήκες ζέστης», λέει ενθουσιασμένος ο André Kullig.

Η αποκλειστική συνοδεία προσελκύει την προσοχή σε κάθε πρατήριο καυσίμων και κάθε χώρο στάθμευσης. Άνθρωποι συρρέουν γύρω από τα οχήματα, βγάζουν φωτογραφίες και κάνουν ερωτήσεις. Μια ηλικιωμένη κυρία είναι τόσο χτυπημένη με τα αυτοκίνητα που καλεί αμέσως το πλήρωμα της Bugatti σε μια κίνηση με την τοπική λέσχη αυτοκινήτων. «Οι θετικές αντιδράσεις μας λένε ότι ο ενθουσιασμός των ανθρώπων για τα μοντέλα Centodieci και Chiron1 δεν υποχωρεί. Βάζει πραγματικά ένα ελατήριο στο βήμα μας ενώ εργαζόμαστε », χαμογελά ο Stefan Schmidt.

Έχοντας ολοκληρώσει επιτυχώς τις δοκιμές ζεστού καιρού, οι μηχανικοί της Bugatti θα πάρουν τώρα το Centodieci στις τελευταίες διαδρομές υψηλής ταχύτητας και δοκιμές αντοχής σε απόσταση 30.000 χιλιομέτρων στην Ευρώπη. Μόλις ολοκληρωθούν και αυτές και το αυτοκίνητο εγκριθεί από την ομάδα ανάπτυξης, η παραγωγή των δέκα μοντέλων Centodieci θα ξεκινήσει στο Molsheim της Γαλλίας.