Η BYD «παγώνει» το εργοστάσιο στην Ευρώπη - Αγοράζει πλοία για να μεταφέρει αυτοκίνητα


Οι Κινέζοι εγκαταλείπουν την προσπάθεια εξαγοράς του εργοστασίου της Ford στη Γερμανία και παραγγέλνουν οχηματαγωγά πλοία, που το καθένα μπορεί να μεταφέρει έως και 7.000 αυτοκίνητα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: BYD, Guangzhou Shipyard International
  • 8/2/2023

Η BYD σκοπεύει να «μετακομίσει» για τα καλά στην ευρωπαϊκή αγορά, ξεκινώντας την παραγωγή EV σε δικό της εργοστάσιο στη γηραιά ήπειρο. Αυτό αρχικά θα γινόταν μέσω της Ford, καθώς η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία θα αγόραζε ένα από τα εργοστάσια της Ford στην Ευρώπη.

Βέβαια, η εταιρεία έσπευσε άμεσα να διαψεύσει τα δημοσιεύματα που την ήθελαν να αγοράζει το εργοστάσιο των αμερικανών στο Saarlouis της Γερμανίας. Ένα ανώτερο στέλεχος της BYD έκανε νύξη για την υιοθέτηση μιας διαφορετικής κατεύθυνσης, η οποία θα περιλάμβανε τη δημιουργία ενός εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων από την ίδια την αυτοκινητοβιομηχανία.

«Δεν εστιάζουμε στην αγορά εγκαταστάσεων άλλων εταιρειών. Ερευνούμε τα ενδεχόμενα της κάθε επιλογής πριν εφαρμόσουμε τα πλάνα μας για το μέλλον. Για παράδειγμα, αν τοποθετήσουμε τις εγκαταστάσεις μας σε ένα συγκεκριμένο σημείο, ποια είναι η καλύτερη λύση που μας προσφέρει;» είπε η Stella Li, αντιπρόεδρος της BYD.

Η Li έκανε ξεκάθαρο ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη χώρα που να βρίσκεται στο επίκεντρο των ερευνών για την υλοποίηση και δημιουργία των εγκαταστάσεων. Η BYD θα θέσει σε προτεραιότητα την εδραίωσή της στην Ευρώπη, μέσω των δυνατών πωλήσεων και της εξάπλωσης σε όσο το δυνατόν περισσότερες χώρες. Όταν αυτοί οι στόχοι επιτευχθούν, και τα θεμέλια είναι στιβαρά, τότε θα ξεκινήσει και η παραγωγή και στα ευρωπαϊκά εδάφη.

Η... απόβαση στην Ευρώπη ενισχύεται

Με δεδομένο ότι η κατασκευή ενός νέου εργοστασίου στην Ευρώπη θα καθυστερήσει τουλάχιστον 2-3 χρόνια, η BYD έχει μόνο μία επιλογή για την εξαγωγή των οχημάτων της, κι αυτή δεν είναι άλλη από τη μεταφορά με πλοίο.

Αν κοιτάξει κανείς τους αριθμούς της εταιρείας, θα αντιληφθεί ότι αντιμετωπίζει μία παραγωγική... συμφόρηση. Η Κίνα έχει γίνει πλέον μία από τις μεγαλύτερες δυνάμεις όσον αφορά την εξαγωγή οχημάτων, κι έτσι τα πλοία που μπορεί να διαθέσει στην κάθε εταιρεία είναι περιορισμένα.

Πιο συγκεκριμένα, ο περασμένος Ιούλιος, δηλαδή όταν ξεκίνησαν οι εξαγωγές των αυτοκινήτων της BYD, ήταν ο χειρότερος μήνας, με μόλις 4.026 μονάδες να αναχωρούν από το εργοστάσιο της εταιρείας στην Κίνα, ενώ ο καλύτερος μήνας εξαγωγών ήταν ο Νοέμβριος, με 12.318 μονάδες. Φυσικά, συγκριτικά με τις πωλήσεις της εταιρείας στην Κίνα, οι οποίες άγγιξαν τις 151.341 μονάδες τον Ιανουάριο, οι εξαγωγές στην Ευρώπη μοιάζουν ψίχουλα.

Αυτό συμβαίνει κυρίως επειδή η BYD κρατά μία αρκετά επιφυλακτική και συντηρητική στάση σχετικά με τις εξαγωγές της, γνωρίζοντας ότι τα πλοία που διαθέτει δεν επαρκούν, ώστε να μπορέσει να στείλει ακόμα περισσότερα οχήματα στην Ευρώπη.

Γι αυτόν τον λόγο, οι Κινέζοι προχώρησαν στην παραγγελία δύο φορτηγών πλοίων από την εταιρεία Guangzhou Shipyard International Company Limited. Καθένα εξ αυτών μπορεί να μεταφέρει 7.000 μονάδες οχημάτων και θα τροφοδοτείται με υγραέριο και ντίζελ.

Τα εν λόγω πλοία έχουν μήκος 200 m και πλάτος 38 m, ενώ το βύθισμά τους είναι 9 m, με την ταχύτητα πλεύσης να ανέρχεται στα 34,3 km/h (18,5 κόμβοι). Αυτό που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως είναι ότι η BYD δε θα δει τα πλοία της σύντομα, αφού η παράδοσή τους έχει προγραμματιστεί για το 2025.

Τελικά, η BYD θα χρειαστεί μάλλον να επισπεύσει την επιλογή του χώματος που θα δεχτεί τα θεμέλια του εργοστασίου της στην Ευρώπη, καθώς, όπως έχει αποδείξει η ιστορία της αυτοκίνησης, όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές που μετοικούν σε μία άλλη ήπειρο, αναγκάζονται κάποια στιγμή να παράγουν τα οχήματά τους κοντά στον πελάτη τους, που στην προκειμένη είναι οι Ευρωπαίοι. Αυτό θα βοηθήσει την εταιρεία να επεκτείνει το φάσμα παραγωγής της και να προσφέρει στους πελάτες της πιο ακριβείς ημερομηνίες παράδοσης.

Από την άλλη, η δημιουργία ενός εργοστασίου σε μία ξένη αγορά επιφέρει τα δικά της ρίσκα. Για παράδειγμα, τι γίνεται αν μία αυτοκινητοβιομηχανία δεν καταφέρει ποτέ να εδραιωθεί στην αγορά, ενώ έχει επενδύσει εκατομμύρια σε μία μονάδα παραγωγής, που τελικά θα αναγκαστεί να κλείσει; Ερωτήσεις σαν κι αυτή ταλανίζουν τους υψηλά ιστάμενους των ξένων κατασκευαστών, και ιδιαίτερα αυτών που έρχονται εξ Ανατολής.