«Επίθεση» της BYD στην Ευρώπη με 3 EV μοντέλα!


Μέχρι το τέλος του έτους «υποδεχόμαστε» μαζικά το συμπαγές crossover Atto 3, το μεγάλο SUV Tang και το μεγάλο σεντάν Han!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: FACEBOOK
  • 29/8/2022

Τα αρχικά BYD μπορεί στον περισσότερο κόσμο να μη λένε και πολλά πράγματα. Ιδίως σε κάποιους που θέλουν να... χτίσουν το όνειρό τους στην ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο η κινέζικη εταιρία BYD (Build Your Dreams) ετοιμάζεται να κάνει μαζική... απόβαση στην Ευρώπη, τουλάχιστον σε δύο άμεσα στάδια!

Έχοντας έδρα τη Σενζέν, περίπου 30 χλμ. βόρεια του Χονγκ-Κονγκ, η εταιρία έχει διαθέσει παγκοσμίως μέχρι σήμερα περισσότερα από 1,9 εκατ. ηλεκτρικά ή PHEV αυτοκίνητα! Μεταξύ αυτών, συγκαταλέγονται περισσότερα από 70.000 αμιγώς ηλεκτρικά λεωφορεία, σε 400 πόλεις 70 χωρών σε όλο τον κόσμο! Σύντομα, δεν αποκλείεται να τα δούμε και στη χώρα μας.

Σε επίπεδο επιβατικών οχημάτων, η BYD σκοπεύει να επεκταθεί στη Γηραιά Ήπειρο λανσάροντας μαζικά τρία ηλεκτρικά μοντέλα: Το συμπαγές crossover Atto 3, το μεγάλο SUV Tang και το μεγάλο σεντάν Han. Ήδη το Tang βρίσκεται στην αγορά της Νορβηγίας από τον Αύγουστο του 2021. Πλέον, τον επόμενο μήνα, η BYD θα «μπει» στην αγορά της Δανίας, του Βελγίου, της Ολλανδίας, της Σουηδίας και του Ισραήλ. Μέχρι το τέλος του έτους, θα προκύψει και το επόμενο «κύμα», που θα περιλαμβάνει την Γερμανία, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η σχετική ανακοίνωση έγινε πριν από λίγες μέρες σε εκδήλωση στη Χάγη της Ολλανδίας, με την εταιρία να δίνει τη δυνατότητα test drive σε δημοσιογράφους αλλά και πρόσβαση σε στελέχη. Περισσότερες πληροφορίες, όπως τιμές και στόχοι πωλήσεων, δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα, ωστόσο αυτό αναμένεται να γίνει τον Οκτώβριο, στην Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι, όπου και θα παρουσιαστούν τα τρία μοντέλα.

Η BYD ιδρύθηκε το 1995 ως κατασκευαστής μπαταριών και στράφηκε στην παραγωγή αυτοκινήτων μόλις το 2003. Είναι ο τρίτος μεγαλύτερος παραγωγός μπαταριών EV μετά την CATL και την LG. Πριν από λίγες εβδομάδες έγινε γνωστό ότι θα προμηθεύει με μπαταρίες την Tesla, χωρίς να γίνουν γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες.

Ο Brian Yang, βοηθός διευθύνων σύμβουλος της BYD Europe, δήλωσε ότι δεν έχει οριστεί ημερομηνία για μια τρίτη φάση πωλήσεων, η οποία θα περιλαμβάνει χώρες όπως η Ιταλία και η Ισπανία, όπου έχει ήδη αρχίσει η δημιουργία δικτύου αντιπροσώπων. Η διεθνής επέκταση της BYD περιλαμβάνει την Αυστραλία και την Ιαπωνία, όπου επίσης ξεκινά τις πωλήσεις της το 2022.

Ο Yang έθεσε ως σημείο αναφοράς για την ευρωπαϊκή αγορά τις Volkswagen και Hyundai/Kia και εξέφρασε την πίστη του ότι η τεχνολογία των μπαταριών των οχημάτων θα μπορούσε να αποτελέσει το σημείο διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό. Τα στελέχη της, χαρακτήρισαν το brand ως «προσβάσιμο premium», δίνοντας το στίγμα τους. Το τετρακίνητο 7θέσιο Tang κοστολογείται στη Νορβηγία με 64.000 ευρώ, την ώρα που το πλήρες ηλεκτρικό SUV BMW iX ξεκινά στην ίδια χώρα από 86.500 ευρώ.

Ωστόσο, όλα δείχνουν ότι το βάρος θα πέσει στο Atto 3. Το συμπαγές crossover, φέρει μπαταρία 60 kWh και έχει 420 km αυτονομία. «Πατάει» σε μια νέα πλατφόρμα (e-platform 3.0) που διαθέτει μια τυπική αντλία θερμότητας και ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης που ενσωματώνει τον κινητήρα, τον μετατροπέα, τα ηλεκτρονικά στοιχεία ισχύος και τον ενσωματωμένο φορτιστή. Η τιμή της κινεζικής έκδοσης του Atto 3, που ονομάζεται Yuan Plus, ξεκινά από 22.500 ευρώ πριν από τις επιδοτήσεις.