H Cummins δοκιμάζει σύστημα απομόνωσης κυλίνδρων σε diesel


To Dynamic Skip Fire θα είναι έτοιμο για παραγωγή το 2024 και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλους τους κινητήρες πετρελαίου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 23/4/2020

Η ηλεκτροκίνηση στα επιβατικά αυτοκίνητα μπορεί να έχει κάνει κάποια βήματα αλλά για τα επαγγελματικά, ειδικά δε για αυτά που εκτελούν εθνικές ή διεθνείς μεταφορές και καλύπτουν πολλά χιλιόμετρα, δεν δείχνει μια λύση με άμεσο δυναμικό.

Από τη στιγμή που λύσει όπως οι ενεργειακές κυψέλες απέχουν πολύ από την κανονική τους χρήση ο κινητήρας πετρελαίου δείχνει πως θα είναι για πολλά χρόνια στο μηχανοστάσιο φορτηγών και λεωφορείων. Ειδικά από τη στιγμή που οι μηχανικοί αναφέρουν διαρκώς πώς ναι μεν οι δυνατότητες εξέλιξής του είναι πιο περιορισμένες από αυτές του κινητήρα βενζίνης αλλά είναι υπαρκτές.

Μια εξέλιξη θα μπορούσε να είναι και η εφαρμογή στους diesel συστημάτων που όταν πληρούνται οι προϋποθέσεις θα μπορούν να απομονώνουν κυλίνδρους για χάρη της μείωσης της κατανάλωσης αλλά και του περιορισμού των ρύπων. Ένα τέτοιο σύστημα, με την επωνυμία Dynamic Skip Fire δοκιμάζεται από την Cummins, που ειδικεύεται στους diesel σε έναν εξακύλινδρο της σε σειρά 6,7 lt, ο οποίος κινείς μικρά και μεσαία φορτηγά.

Το σύστημα απαιτεί κάποιες μετατροπές στον κινητήρα προκειμένου οι βαλβίδες του κυλίνδρου που βγαίνει εκτός να μένουν κλειστές, ενώ πρακτικά θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα σύνολα πετρελαίου. Η μείωση των εκπομπών CO2 που επιτυγχάνεται με τη χρήση του του στον κινητήρα Χ15 της Cummins είναι της τάξης του 1,5 με 3,7%, ενώ για τα NOx κυμαίνεται από 45 έως και 66%.