Η εντυπωσιακή Mercedes-Benz EQS δημιουργεί νέα τεχνολογικά δεδομένα


Η Mercedes-Benz EQS θέτει νέα δεδομένα στις έννοιες τεχνολογική πρωτοπορία, κύρος και πολυτέλεια με τις οποίες είναι συνυφασμένη η ιστορία της Mercedes-Benz. Στόχος είναι να ορίζει αυτές και στη μελλοντική, ηλεκτροκίνητη εποχή.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 15/4/2021

Η EQS είναι το πολυαναμενόμενο καινούργιο μοντέλο της Mercedes-Benz καθώς προσδιορίζει το «πεδίο» των κορυφαίων οχημάτων όπως αυτά θα είναι στην ηλεκτροκίνητη εποχή που διαμορφώνεται. Δεν είναι μόνο η εμφάνισή της ή το νέο ταμπλό του συστήματος «MBUX» αυτά που προκαλούν το ενδιαφέρον.

Η EQS σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε σαν ένας οργανισμός που δύναται να εξελίσσεται, να προσαρμόζεται στις ανάγκες των επιβατών της και να ανανεώνεται για χάρη τους.

Το σχετικά μεγάλο μήκος της, το έντονα κεκλιμένο αμάξωμά της στο πίσω μέρος και το γεγονός ότι είναι ηλεκτροκίνητη (άρα δεν απαιτεί τόσα πολλά ανοίγματα σε αυτό για την ψύξη όπως σε ένα όχημα με συμβατικό κινητήρα) έδωσαν την ευκαιρία στους ανθρώπους της Mercedes-Benz να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο παραγωγής με τον χαμηλότερο αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd: 0,20).

Η διαμόρφωση της μάσκας, των προφυλακτήρων εμπρός και πίσω, του κάτω μέρους του οχήματος και η τοποθέτηση ενεργής αεροτομής στο πίσω μέρος συμβάλλουν σε αυτό.

Επίσης, έχει μελετηθεί η ροή του αέρα σε κάθε επιφάνεια του αμαξώματος, ενώ και οι τροχοί έχουν σχεδιαστεί με τρόπο που να βοηθούν στην όσο το δυνατόν καλύτερη αεροδυναμική, όταν αυξάνεται η ταχύτητα κίνησης του οχήματος.

Αρχικά, η EQS θα διατίθεται με τις καινούργιες μπαταρίες των 117,8 kWh οι οποίες αποτελούνται από δώδεκα επιμέρους τμήματα. Αργότερα, θα είναι διαθέσιμη και με αυτές των 90 kWh, η συστοιχία των οποίων αποτελείται από δέκα επιμέρους τμήματα. 

Η EQS 450 Plus είναι πισωκίνητη και ο ηλεκτροκινητήρας της (σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη) αποδίδει 333 PS, ενώ η EQS 580 4MATIC είναι τετρακίνητη και η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς των δύο ηλεκτροκινητήρων της (σύγχρονοι μόνιμου μαγνήτη) φτάνει τους 524 PS. Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η Mercedes-Benz, το αυτοκίνητο έχει μέγιστη θεωρητική αυτονομία 770 km (κατά WLTP) και η τελική ταχύτητά του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 km/h.

Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της νέας S-Class –γιατί περί αυτής πρόκειται η EQS–, βασίζεται στην πλατφόρμα που οι άνθρωποι της Mercedes-Benz ονομάζουν «Modular Electrical Architecture».

Η δημιουργία της δεν έχει ως προτεραιότητα τις επιδόσεις (αν και δεν της λείπουν, σχετικώς) όσο την κατά το δυνατόν άνετη και πολυτελή μετακίνηση των επιβατών της.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο κ. Ola Kδllenius, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, η EQS δείχνει με τον καλύτερο τρόπο την αλλαγή που συντελείται τόσο στη Mercedes-Benz όσο και στην Αυτοκινητοβιομηχανία, στο σύνολό της.

Ό ίδιος υποστηρίζει ότι το καινούργιο μοντέλο δείχνει πως οι παραδοσιακές εταιρείες του κλάδου έχουν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν νέα μοντέλα τα οποία να είναι εκ βάθρων διαφορετικά σε κάθε τομέα τους και βελτιωμένα σε βάθος αναφορικά με την τεχνολογία κατασκευής τους και αυτής που ενσωματώνουν. 

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, η EQS 450 Plus επιταχύνεται από τα 0-100 km/h σε 6,2 sec και η EQS 580 4MATIC σε 4,3 sec. Αναφορικά με τις διαστάσεις της, το μήκος της φτάνει τα 5.216 mm (5.265 mm για τα οχήματα που θα εισάγονται στις ΗΠΑ), το πλάτος της τα 1.926 mm και το ύψος της τα 1.512 mm (1.513 mm για τις ΗΠΑ). Το βάρος της EQS 450 Plus είναι 2.405 kg (χωρίς οδηγό) και της EQS 580 4MATIC 2.510 kg (επίσης χωρίς τον οδηγό).

Όπως είναι αναμενόμενο, το επίπεδο άνεσης και πολυτέλειας είναι σε υψηλό επίπεδο. Η EQS έχει μελετηθεί εξαρχής ώστε να μην δημιουργούνται θόρυβοι και κραδασμοί από τον ηλεκτροκινητήρα (ή τους ηλεκτροκινητήρες στη 4MATIC) και έχει ενισχυθεί η ηχομόνωση για να περιορίζεται το επίπεδο θορύβου κύλισης. Τέλος, στον εξοπλισμό της περιλαμβάνονται όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, υποβοήθησης του οδηγού και άνεσης των επιβατών που πρέπει να έχει μία κορυφαία Mercedes-Benz.

Ακολουθήστε το Car Αnd Driver στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τον μαγικό κόσμο του αυτοκινήτου.