Η Ferrari 250 GTO θεωρείται πλέον έργο τέχνης


Όσοι πρόλαβαν να φτιάξουν ρέπλικα της 250 GTO πρόλαβαν. Από εδώ και στο εξής η αντιγραφή της θα έχει και νομικές συνέπειες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 28/6/2019

Η 250 GTO είναι μια από τις πιο σπάνιες Ferrari -έχουν κατασκευαστεί μόλις 36- και η ακριβότερη όλων, ανεξαρτήτως κατασκευαστή, στο χρηματιστήριο των κλασικών μοντέλων. Και μάλιστα με διαφορά από το δεύτερο σε αυτή τη λίστα που είναι και πάλι Ferrari. Το ρεκόρ το κατέχει μια 250 GTO του 1962 που άλλαξε ιδιοκτήτη έναντι 48.405.000 δολαρίων.

Φυσικά όλα αυτά είναι ιδιαίτερα ελκυστικά για εταιρείες που κατασκευάζουν ρέπλικες και έτσι η Ferrari στράφηκε στα αρμόδια δικαστήρια της Bologna προκειμένου να αποτρέψει την κατασκευή τέτοιων αντιγράφων από μια εταιρεία στη Modena που ήταν έτοιμη να ξεκινήσει την παραγωγή της.

Το αρμόδιο δικαστήριο λοιπόν αποφάσισε πως η 250 GTO είναι έργο τέχνης και κατά συνέπεια δεν μπορεί ούτε να αντιγραφεί ούτε να αναπαραχθεί -απόφαση φυσικά που θα άφησε απόλυτα ικανοποιημένη την ιταλική εταιρεία.

Σύμφωνα με την απόφαση του δικαστηρίου «οι ιδιαίτερες γραμμές και τα αισθητικά στοιχεία που διαθέτει καθιστούν τη 250 GTO μοναδική. Ένα αυτοκινητικό icon, ενώ τα πολυάριθμα βραβεία που έχει κατακτήσει συμβάλλουν στο να αντιμετωπίζεται ως έργο τέχνης.  

Λογικά λοιπόν από εδώ και στο εξής δεν θα μπορεί κανείς να κατασκευάζει ρέπλικες της 250 GTO, πόσο μάλλον να τις πουλά, καθώς αν προχωρήσει σε μια τέτοια κίνηση θα υποστεί τις νόμιμες πλέον συνέπειες.