Η Ferrari προσπέρασε τη Stellantis σε αξία


Η Ferrari έχει πλέον μεγαλύτερη αξία στο χρηματιστήριο του Μιλάνου από τον πρώην μητρικό της όμιλο, τη Stellantis.

  • ΦΩΤΟ: FERRARI
  • 13/5/2023

Η Ferrari κατάφερε να ξεπεράσει σε αξία τον όμιλο Stellantis. Κάπως ειρωνικό, αν σκεφτεί κανείς ότι η δεύτερη είναι πλέον η «μητέρα» εταιρεία της Fiat, η οποία ανήκε κάποτε στην πρώτη. Σύμφωνα με το Automotive News Europe, η Ferrari αύξησε την αξία της κατά 34% το περασμένο έτος, αποτελώντας την εταιρεία με την καλύτερη επίδοση στο χρηματιστήριο ανάμεσα στους Ευρωπαίους κατασκευαστές.

Αυτό έφερε την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία στα 49,2 δις ευρώ, ξεπερνώντας τα 47,1 δις ευρώ της Stellantis, κάνοντάς την μία από τις τρεις μεγαλύτερες εταιρείες στο χρηματιστήριο του Μιλάνου. Παρά τις αυξήσεις στον τιμοκατάλογο της εταιρείας, οι εύποροι πελάτες της διατήρησαν -ή και αύξησαν- το ενδιαφέρον τους για τα πολυτελή μοντέλα της.

Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την επίδοση των κατασκευαστών μοντέλων μαζικής παραγωγής, όπου παρατηρείται πτώση στο ενδιαφέρον, όσο το κόστος παραγωγής συνεχίζει να ανεβαίνει.

Η μετοχή της Ferrari βρίσκεται σε σημείο να μπορεί να συγκριθεί με αυτές άλλων πολυτελών φιρμών στην Ευρώπη. Έχει καταφέρει να αυξήσει την αξία της κατά 500% από το ξεκίνημά της το 2015. Στην ίδια περίοδο, οι μετοχές άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών είχαν επιστροφή περίπου 50%.

Αν θέλει κανείς να δει το πραγματικό μέγεθος αυτού του αριθμού, η αρχική δημόσια προσφορά βρισκόταν στα 52 δολάρια ανά μετοχή, ενώ σήμερα το αντίστοιχο κόστος έχει εκτοξευτεί στα 295,73 δολάρια.

Η Ferrari κατάφερε να ολοκληρώσει την πώληση 13.221 μονάδων το 2022, καταγράφοντας την καλύτερη επίδοση στην ιστορία της. Φυσικά είδε αύξηση σε σχέση με το 2021, όποτε και πούλησε 11.155 οχήματα. Το κέρδος της περασμένης χρονιάς ανήλθε στα 939 εκατ. ευρώ, ενώ αυτό ανερχόταν στα 833 εκατ. ευρώ το 2021. Για το 2023, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία έχει προβλέψει κέρδη έως και 5,7 δις ευρώ, σκοπεύοντας να πολλαπλασιάσουν δηλαδή το κέρδος του 2022.

Μία τέτοια επίδοση θα ήταν εφικτή, κι οι Ιταλοί ήδη φαίνεται να βρίσκονται σε αρκετά καλό δρόμο. Τα πράγματα δείχνουν να πηγαίνουν ιδιαίτερα καλά μέχρι στιγμής, αφού η Ferrari έχει ήδη ολοκληρώσει 3.457 πωλήσεις, δηλαδή 9,7% περισσότερες απ' ό,τι το πρώτο τρίμηνο του 2022.