Η Ferrari θα παλέψει να κρατήσει ζωντανό τον V12


ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΑ ΚΙΝΗΤΗΡΙΑ ΣΥΝΟΛΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗΣ ΔΙΝΕΙ ΤΗΝ ΜΑΧΗ ΝΑ ΚΡΑΤΗΘΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΙΣ ΝΟΡΜΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΡΥΠΟΥΣ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 14/9/2019

Οι περιορισμοί στις εκπομπές ρύπων έχουν μεγάλη επίδραση στην ύπαρξη των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, όμως η Ferrari δηλώνει ότι θα κάνει ότι περνάει από το χέρι της για να διατηρήσει στην ζωή τον κλασικό V12 για όσο μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μπορεί.

Η τελευταία εκδοχή του βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό της νέας 812 GTS, για την οποία η Ferrari αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει φίλτρο σωματιδίων έτσι ώστε να περιορίσει τις εκπομπές ρύπων αρκετά χαμηλότερα.

Στελέχη της δηλώνουν ότι θα παλέψουν για αυτόν τον κινητήρα και ότι έχουν κάποιες ιδέες για την μεγαλύτερη βελτίωσή του σε ότι αφορά τους ρύπους. Πέρα από το ευρωπαϊκό πρότυπο Euro 6 υπάρχουν αρκετές δυσκολίες σε χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα. 

Η παρουσία βέβαια φίλτρων που "φιμώνουν" κινητήρες σε supercars δεν είναι το καλύτερο που μπορεί να συμβεί σε αυτούς τους κατασκευαστές, όμως η Ferrari κατάφερε ο 6,5 λίτρων V12 της GTS να παράγει 800 άλογα και μάλιστα με τα στάνταρ του Εuro 6.

Όμως δεν είναι οι ρύποι που ανησυχούν την Ferrari για το μέλλον του V12. Νέοι κανονισμοί για τον θόρυβο θα κάνουν αρκετά δύσκολη την υπόθεση να κρατηθεί ζωντανός ένας τέτοιος κινητήρας μέσα στη νέα δεκαετία. Τα πράγματα έχουν δυσκολέψει αρκετά σε αυτόν τον τομέα όχι μόνο για το ύψος του θορύβου αλλά γιατί η μέθοδος μέτρησης έχει γίνει πολύ πιο αυστηροί.

Υπάρχουν και άλλα θέματα, όπως για παράδειγμα ποιος πραγματικά χρειάζεται έναν κινητήρα δρόμου των 800 ίππων, και πόσα περιθώρια εξέλιξης αφήνει για το μέλλον. Ίσως το επόμενο βήμα να ήταν μιας κάποιας μορφής ηλεκτρική υποβοήθηση, κάτι που από όσο γνωρίζουμε είναι ο δρόμος που μάλλον έχει επιλέξει η Lamborghini για τη νέα Aventador.