Η Hyundai εξελίσσει τεχνολογία ενεργής ακύρωσης των θορύβων από το δρόμο


Η συγκεκριμένη τεχνολογία θα αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη αξία στα ηλεκτρικά μοντέλα, στα οποία δεν υφίσταται θόρυβος από τον κινητήρα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 12/11/2019

Ο όμιλος της Hyundai εξελίσσει την πρώτη τεχνολογία ενεργής ακύρωσης των θορύβων των δρόμων (Road Noise Active Noise Control system- RANC), η οποία βασίζεται στην αντίστοιχη τεχνολογία (Active Noise Control- ANC) που ήδη διαθέτουν οι Κορεάτες.

Σε αντίθεση με τον απλό αποκλεισμό του θορύβου από την ηχομόνωση η ANC αναλύει το θόρυβο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και τον μειώνει δραστικά εκπέμποντας ανεστραμμένα ηχητικά κύματα.

H RANC από την άλλη έχει τη δυνατότητα να αναλύει διάφορους τύπους θορύβων σε πραγματικό χρόνο και να ξεχωρίζει αυτούς που προέρχονται π.χ. από τα λάστιχα και αυτούς που οφείλονται στο δρόμο και να τους αντιμετωπίζει ανάλογα. Όπως χαρακτηριστικά λέει ο Gangdeok Lee, ένας ειδικός ερευνητής «το RANC είναι μια κορυφαία τεχνολογία που αποτελεί το επόμενο βήμα σε σχέση με την υπάρχουσα τεχνολογία NVH. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε το πιο ήσυχο περιβάλλον».

H λειτουργία του RANC έχει ως εξής: χρησιμοποιεί έναν αισθητήρα επιτάχυνσης για να υπολογίσει τους κραδασμούς από το δρόμο, ενώ ο υπολογιστής που ελέγχει αναλύει το θόρυβο από το δρόμο και μπορεί να παίρνει άμεσα «αντίμετρα» για να μειώσει το θόρυβο ανεξάρτητα στη θέση του οδηγού, του συνοδηγού, καθώς και στο πίσω κάθισμα.

Φυσικά η συγκεκριμένη τεχνολογία θα αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη αξία στα ηλεκτρικά μοντέλα, στα οποία δεν θα υφίσταται θόρυβος από τον κινητήρα και έτσι αυτός από το δρόμο θα ακούγεται πιο έντονα.