Η ηλεκτροκίνηση θα οδηγήσει σε μεγάλες απώλειες στις θέσεις εργασίας


Πάνω από 75.000 άνθρωποι υπολογίζεται ότι θα χάσουν τις δουλειές τους μόνο στην Γερμανία αν επαληθευτούν τα σενάρια για την επικράτηση της ηλεκτροκίνησης.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 9/6/2018

Η έλευση της ηλεκτροκίνησης έρχεται να αλλάξει πολλά πράγματα στην παραγωγή των αυτοκινήτων, κάτι που όπως έδειξε μία μελέτη στην Γερμανία ίσως οδηγήσει και στην απώλεια πάνω από 75.000 θέσεων εργασίας στην εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία.

Σύμφωνα με την μελέτη του Fraunhofer Institute of Industrial Engineering, στην Γερμανα αυτή την στιγμή 810.000 άνθρωποι ασχολούνται με την αυτοκινητοβιομηχανία, 210.000 εκ των οποίων είναι στον χώρο της παραγωγής κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης. Στην έρευνα συμμετείχαν εταιρίες όπως οι Daimler, Volkswagen, BMW, Bosch, ZF, και Schaeffler και τα στοιχεία έδειξαν ότι χρειάζεται τουλάχιστον 30% λιγότερος χρόνος για να κατασκευαστεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε σύγκριση με ένα συμβατικό. 

Και αυτό γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μόλις το 1/6 σε εξαρτήματα σε ότι αφορά τις κινητήριες μονάδες και τα κιβώτια. Την ίδια στιγμή ένα εργοστάσιο κατασκευής συστημάτων ηλεκτροκίνησης (ηλεκτροκινητήρες κ.λπ.) χρειάζεται μόλις το 1/5 του εργατικού δυναμικού που εργάζεται σε ένα σύγχρονο εργοστάσιο με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Αν λοιπόν το 25% των αυτοκινήτων στην Γερμανία θα είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2030, το 15% υβριδικά, και ένα 60% συμβατικά, τουλάχιστον 75.000 θέσεις εργασίας βρίσκονται σε κίνδυνο. Το νούμερο μπορεί να γίνει ακόμα μεγαλύτερο και να ξεπεράσει τις 100.000 αν το σενάριο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνει ακόμα πιο ευνοϊκό. 

Το γερμανικό συνδικάτο IG Metall υποστηρίζει ότι μέχρι το 2030 μία στις δύο δουλειές στην αυτοκινητοβιομηχανία θα έχει επηρεαστεί στον ένα ή στον άλλο βαθμό. Και ζητά από τους πολιτικούς να ετοιμαστούν για  να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες αυτής της μετάβασης.

Η έρευνα μάλιστα καταλήγει ότι οι γερμανικές εταιρίες θα πρέπει να είνα προσεκτικές στο να μην παρέχουν τεχνογνωσία σε αντιπάλους (κυρίως από την Κίνα) με εταιρικές συμφωνίες, αλλά να την πουλούν, έτσι ώστε να εξασφαλίζονται ποσά που θα περισώσουν κάποιες θέσεις εργασίας μέσα στην Γερμανία.