Η Maserati αποκαλύπτει το ισχυρότερο sedan παραγωγής στον κόσμο (photos)


Η Maserati καταφτάνει στο Goodwood με δύο «τρομακτικά» σε επιδόσεις μοντέλα και λέει «αντίο» στον V8 κινητήρα της Ferrari. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: MASERATI
  • 13/7/2023

Έχει γίνει γνωστό εδώ και αρκετό καιρό, ότι η συνεργασία μεταξύ της Ferrari και της Maserati θα έφτανε στο τέλος της μετά το τέλος του 2023, κι αυτή η στιγμή πλησιάζει αφού η «Τρίαινα» ετοιμάζεται να αποκαλύψει τα δύο τελευταία της μοντέλα που θα φιλοξενούν τον πανίσχυρο V8 της πρώτης.

Τα μοντέλα με οκτακύλινδρους κινητήρες είναι παράδοση για τη Maserati. Από το 1959 με την 5000 GT, μέχρι και σήμερα, 64 χρόνια αργότερα, ο V8 είναι αναπόσπαστο κομμάτι της γκάμας της. Οι τελευταίοι πρεσβευτές του εμβληματικού κινητήρα είναι η Ghibli 334 Ultima κι η Levante V8 Ultima, οι οποίες θα μοιραστούν για τελευταία φορά τον twin-turbo V8 των 3,8 L, κάνοντας το ντεμπούτο τους στο φετινό Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood.

Η συγκεκριμένη κινητήρια μονάδα παράγει 580 PS, όπως ακριβώς και στα μοντέλα της σειράς Trofeo. Μόλις 103 μονάδες του καθενός θα κατασκευαστούν, ενώ η Maserati έχει προσφέρει, τόσο στην Ghibli, όσο και στη Levante, κάποια διακοσμητικά στοιχεία που «μαρτυρούν» την ιδιαιτερότητά τους, ως τα τελευταία προϊόντα της με τον V8 της Ferrari.

Ξεκινώντας με την Ghibli 334 Ultima, έχει χρωματισμό Scia di Persia, ενώ φέρει λεπτομέρειες σε χρώμα Rubino. Το λογότυπο '334' στο φτερό υποδεικνύει την ειδική έκδοση, και μάλιστα, σύμφωνα με τους Ιταλούς, ο συγκεκριμένος αριθμός πρόκειται για την τελική ταχύτητα του οχήματος, καθιστώντας το το ταχύτερο sedan παραγωγής στον κόσμο.

Αν συγκρίνει κανείς τις επιδόσεις της 334 Ultima με την Trofeo, η πρώτη ξεπερνά τον «πρόγονό» της, αφού είναι 8 km/h ταχύτερη, αλλά και ολοκληρώνει το sprint από τα 0-100 km/h σε 3,9 sec, δηλαδή 0,4 sec πιο γρήγορα από εκείνη. Σύμφωνα με την ίδια τη Maserati, «έχει γίνει μεθοδική δουλειά αναφορικά με το βάρος και τα ελαστικά.» Την Ghibli 334 Ultima συνοδεύουν τροχοί 21 ιντσών με σκούρες αποχρώσεις και γυαλιστερές μαύρες δαγκάνες φρένων.

Όσο για το εσωτερικό, η καμπίνα έχει ντυθεί με δέρμα σε χρωματισμό Ultima Pale Terracotta, ενώ στο κέντρο των καθισμάτων έχει τοποθετηθεί επένδυση υφάσματος Alcantara. Όπως είναι λογικό, τα λογότυπα και κεντήματα με τον αριθμό 334 κυριαρχούν, ενώ η αντίστοιχη πλάκα με την ονομασία του μοντέλου και την επιγραφή 'una di 103' (μτφρ.: μία από τις 103), έχει τοποθετηθεί στην κεντρική κονσόλα.

Περνώντας στην Levante V8 Ultima, είναι διαθέσιμη σε δύο χρωματισμούς, ονόματι Nero Assoluto και Blu Royale και φέρει τροχούς 22 ιντσών σε μαύρο χρώμα. Πολλά μέρη του αμαξώματος είναι κατασκευασμένα από ανθρακόνημα, κι όπως και στην Ghibli 334 Ultima, ειδικά λοτόγυπα κι επιγραφές 'V8 Ultima' διακοσμούν τα μπροστινά φτερά.

Στο εσωτερικό, τα καθίσματα έχουν ντυθεί με δέρμα σε μαύρο και Pale Terracotta χρωματισμό, κάνοντας αντίθεση, ενώ κι εκεί βρίσκει κανείς την ειδική επιγραφή 'V8 Ultima'. Από την κεντρική κονσόλα, δε λείπει η επιγραφή 'una di 103', κάνοντας ξεκάθαρο το γεγονός ότι πρόκειται για μία υπερ-ειδική έκδοση.