Maserati: Τέλος η Ghibli και ο V8 της Ferrari! (photos)


Η ιταλική εταιρία «θυσιάζει» την Ghibli προς όφελος της Quattroporte, με αφορμή την πτώση των πωλήσεων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 12/8/2022

Είναι πλέον επίσημο. Η Maserati ολοκληρώνει την παρουσία της Ghibli το 2024, αλλά... τη διατηρεί κανονικά στην αγορά! Πώς θα γίνει αυτό; Με τη μετατροπή της Quattroporte σε Ghibli.

Μπερδευτήκατε; Κι όμως, η εξήγηση είναι απλή. Ουσιαστικά η ιταλική εταιρία «συγχωνεύει» τα δύο μοντέλα. Επιλέγει να καταργήσει την Ghibli και από το 2025, η ανανεωμένη Quattroporte θα έχει μικρότερες διαστάσεις, φτάνοντας ουσιαστικά σε αυτές της «μικρής» αδερφής της, αλλά θα διατηρήσει κανονικά το δικό της όνομα.

«Το μακροπρόθεσμο σχέδιο είναι ότι η Ghibli θα αντικατασταθεί με την Quattroporte. Τα δύο μοντέλα θα γίνουν ένα. Έτσι η Quattroporte θα γίνει παραχθεί με πιο κοντό μεταξόνιο, μεγέθους Ghibli, αλλά ονομάζεται Quattroporte», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Maserati Australia, Grant Barling, στο Drive.

Η κίνηση αυτή έρχεται ως φυσικό επακόλουθο της πτώσης πωλήσεων που παρουσιάζουν τα μεγάλα sedan, με τους αγοραστές αυτοκινήτων να στρέφονται κυρίως στα SUV.

Η Ghibli παρουσιάστηκε το 2013 στοχεύοντας να ανταγωνιστεί τη σειρά 5 της BMW, ενώ η Quattroporte είχε ως «αντίπαλο δέος» τη σειρά 7 της βαυαρικής εταιρίας.

Ωστόσο, μέσα στο 2022 έχουν πουληθεί μόνο 70 Ghibli, σύμφωνα με την ιταλική εταιρία, νούμερο μειωμένο κατά 13,6% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Η καλύτερη χρονιά της στην Αυστραλία ήταν το 2015, όταν πουλήθηκαν 345 αντίγραφα σε διάστημα 12 μηνών, αντιπροσωπεύοντας το 7,2% των 4.781 οχημάτων που πωλήθηκαν συνολικά στην κατηγορία των μεγάλων πολυτελών αυτοκινήτων.

Επιπλέον, η Maserati θα σταματήσει και τη χρήση του V8 κινητήρα twin-turbo 3,9 L της Ferrari, τον οποίο «φορούν», εκτός από την Ghibli Trofeo, η Quattroporte και η Levante. Η επόμενη γενιά των δύο τελευταίων θα εισέλθει στην ηλεκτρική εποχή, αλλά δεν είναι σαφές εάν θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικά, με 6κύλινδρο, πλέον, κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Σύμφωνα με το σχέδιο ανάκαμψης που ανακοινώθηκε πριν από λίγο καιρό, η Maserati θα φτάσει στον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Ωστόσο, ως το 2025, στοχεύει να προσφέρει κάθε μοντέλο της είτε ως υβριδικό, είτε ως αμιγώς ηλεκτρικό.

Ηλεκτρικές εκδόσεις του μεσαίου μεγέθους SUV Grecale και των μοντέλων coupe GranTurismo και GranCabrio της επόμενης γενιάς θα κυκλοφορήσουν τον ερχόμενο χρόνο.