Η MC20 βάζει σε νέα εποχή την Maserati!


Μετά την σχετική διαρροή η ιταλική φίρμα παρουσίασε και επίσημα το νέο της supercar που εγκαινιάζει ένα νέο κεφάλαιο!

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: MASERATI
  • 10/9/2020

Θεωρητικά η MC20 αποτελεί την εξέλιξη της MC12 και έχει όλα τα φόντα για να χαράξει μία νέα οδό για την Maserati μιας και πέρα από την συμβατική έκδοση θα υπάρχει και ηλεκτρική. Όσον αφορά στην πρώτη να πούμε πως εφοδιάζεται με έναν ολοκαίνουργιο τρίλιτρο twin-turbo εξακύλινδρο κινητήρα που έχει άρωμα από σύστημα καύσης από F1 με διπλό ψεκασμό και τεχνολογία twin-spark.

Η ισχύς του ανέρχεται στους 630 PS και η ροπή στα 730 Nm που περνούν στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με οκτώ σχέσεις και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (προαιρετικό είναι το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο). Κάπως έτσι η διαδικασία του 0-100 km/h για την σούπερ Maserati δεν ξεπερνά τα 2,9 sec, το 0-200 βρίσκεται στα 8,8 sec με την τελική να υπερκεράζει τα 325 km/h.

Σχετικά με την ηλεκτρική έκδοση η Maserati δεν έχει προς το παρόν ανακοινώσει κάποιο τεχνικό χαρακτηριστικό αφού θα ανακοινωθεί στο μέλλον. Ωστόσο, θεωρείται σίγουρο πως το 0-100 θα βρίσκεται περίπου στα 2,5 sec με την τελική να «τρακοσαρίζει» και την αυτονομία να βρίσκεται κοντά στα 400 km.

Σχεδιαστικά η MC20 είναι ένα πραγματικά πολύ όμορφο supercar με την μάσκα να βουτά αρκετά μπροστά. Το καπό έχει δύο απαγωγές, ενώ το προφίλ είναι κλασικό για ένα κεντρομήχανο με σχεδόν οριζοντιωμένο το πίσω κρύσταλλο. Οι πόρτες ανοίγουν προς τα πάνω όταν το πίσω μέρος έχει το χαρακτηριστικό σύγχρονο στιλ της Maserati με δύο απολήξεις τοποθετημένες στο «μεσό-κεντρικά».

To μήκος του αμαξώματος είναι τα 4.669 mm, το πλάτος στα 1.965 mm και το ύψος στα 1.221 mm. To μεταξόνιο μετρά 2.700 mm. Χάρη στην εκτενή χρήση ανθρακονήματος (το πλαίσιο είναι κάρμπον μονοκόκ) το απόβαρο ζυγίζει λιγότερο από 1.500 kg. Τις 20άρες ζάντες επιβραδύνουν δισκόφρενα 380 mm μπροστά και 350 mm πίσω, ενώ προαιρετικά υπάρχουν κεραμικά που είναι κατά 10 mm μεγαλύτερα τόσο μπροστά όσο και πίσω.

Το εσωτερικό είναι αντάξιο ενός supercar συνδυάζοντας το μίνιμαλ με το σύγχρονο στοιχείο μιας και στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν οι βασικοί διακόπτες για την επιλογή κίνησης. Το τιμόνι έχει δύο μεγάλα αλά Ferrari paddles, ο πίνακας οργάνων 10’’ είναι πλήρως ψηφιακός, ενώ στο μέσο του ταμπλό υπάρχει η απαραίτητη touch-screen επίσης 10’’. Μια αξιοπρόσεχτη λεπτομέρεια είναι ο ψηφιακός εσωτερικός καθρέπτης.

O οδηγός έχει στην διάθεσή του τέσσερα προφίλ οδήγησης: τα GT Mode, Wet Mode, Sport Mode και Corsa Mode για πιο «ελεύθερη» και σβέλτη οδήγηση με το ESC OFF. H ανάρτηση είναι με διπλά ψαλίδια και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που μεταβάλλουν την απόσταση ανάλογα με την ταχύτητα ενώ σε πέρασμα ράμπας υπάρχει δυνατότητα ανύψωσης του μπροστινού μέρους κατά 50 mm.

Τέλος να πούμε πως οι Ιταλοί πέρα από την ηλεκτρική έκδοση έχουν επιβεβαιώσει και μια ανοιχτή Spyder καθώς και ειδικές αγωνιστικές εκδόσεις.