H McLaren Artura είναι ένα supercar που μπαίνει και στην πρίζα


H Artura είναι μία ολοκαίνουργια McLaren που πέρα από το νέο V6 έχει και υβριδικό plug-in σύστημα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 17/2/2021

Αυτή τη φορά οι ειδικοί στο Woking είχαν να παρουσιάσουν κάτι εντελώς νέο και όχι μια παραλλαγή μοντέλου γύρω από τον V8. Συγκεκριμένα, με την Artura κάνει ντεμπούτο ο νέος twin-turbo V6 των 3,0 lt που αποδίδει 585 PS και 585 Nm. Μαζί με την ισχύ των 95 PS που δίνει ένα ενσωματωμένο ηλεκτρικό μοτέρ η συνδυασμένη ισχύς φτάνει τα 680 άλογα. Την μετάδοση στους πίσω τροχούς αναλαμβάνει ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Η Artura βασίζεται σε ένα εντελώς νέο μονοκόκ πλαίσιο MCLA και ζυγίζει περίπου 1.498 kg. Πρόκειται για μια εξαιρετική τιμή αν σκεφτεί κανείς πως πέρα από το κινητήρα καύσης υπάρχει και το ηλεκτρικό σύστημα. Το οποίο περιλαμβάνει ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μια μπαταρία 7,4 kWh (βάρους 88 kg και 15,4 kg, αντίστοιχα) που δίνει ηλεκτροκίνηση για 30 km και σε ταχύτητες έως 130 km/h.

Σχετικά με τις επιδόσεις της Artura η McLaren ανακοινώνει πως το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 3,0 sec, το 0-200 km/h σε 8,3 sec και το 0-300 km/h σε 21,5 sec. H τελική ταχύτητα αγγίζει τα 330 km/h. Όσο για την επιβράδυνση φροντίζουν κεραμικά δισκόφρενα με εξαπίστονες αλουμινένιες δαγκάνες (τετραπίστονες πίσω) και λάστιχα Pirelli P Zero. Το τιμόνι συνεχίζει να είναι υδραυλικό, ενώ το πίσω διαφορικό είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο.

Σχεδιαστικά η McLaren Artura μήκους 4.539 mm ακολουθεί μία εξέλιξη της γνωστής φόρμας που αποτελεί σήμα κατατεθέν της μάρκας. Με το μοτέρ να βρίσκεται μερικά εκατοστά πίσω από τις πλάτες των δύο επιβατών, η κεντρομήχανη κατασκευή έχει το άμεσα αναγνωρίσιμο στιλ της μάρκας μπροστά και στα πλαϊνά τις εισαγωγές αέρα.

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν οι δύο απολήξεις κοντά στο μέσο και χαμηλότερα ο διαχύτης. Τα φωτιστικά σώματα πλαισιώνουν ένα supercar με ξεχωριστή προσωπικότητα και πάντα τις πόρτες να ανοίγουν προς τα πάνω.

Για να μας αποκαλύψουν ένα τυπικό ταμπλό McLaren με μια ψηφιακή οθόνη και μια δεύτερη όρθια στην κεντρική κονσόλα με μια σειρά χειριστηρίων για την εκκίνηση και την κίνηση του αυτοκινήτου. Υπάρχουν τέσσερα προφίλ κίνησης (τα E-mode, Comfort, Sport και Track). Η McLaren αναφέρει πως υπάρχει πλήρη υποστήριξη σε συνδεσιμότητα και σε τηλεμετρία για την υποστήριξη σχετικών εφαρμογών για μέτρηση επιδόσεων. Ο χώρος αποσκεύων είναι στα 160 lt και η McLaren αναφέρει πως υπάρχει μεγάλη άνεση για οδηγό και συνοδηγό. Τέλος να πούμε πως η διαθεσιμότητα της Artura ξεκινά στο τέλος του έτους με τιμή στη Βρετανία στις περίπου 212.000 ευρώ.