Η McLaren και η Richard Mille δημιουργούν το Speedtail RM 40-01


Η McLaren Automotive και ο οίκος υψηλής ωρολογοποιίας Richard Mille παρουσιάζουν το αποκλειστικό ρολόι Speedtail RM 40-01.

  • 13/5/2021

Σε μία άκρως περιορισμένη έκδοση 106 ρολογιών που ταιριάζουν με την αποκλειστικότητα των 106 Speedtail υπεραυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν από την McLaren Automotive, η Richard Mille παρουσιάζει το πιο ακραίο ρολόι που φτιάχτηκε ποτέ από τον ελβετικό οίκο.

Καθώς η κατασκευάστρια πολυτελών supercar McLaren Automotive και η Richard Mille μπαίνουν στο πέμπτο έτος της συνεργασίας τους, αποκαλύπτουν την πιο πρόσφατη και φιλόδοξη συνεργασία τους μέχρι σήμερα, το RM 40-01 Automatic Tourbillon McLaren Speedtail. Όπως υποδηλώνει το όνομα, αυτό το μοναδικό ρολόι τιμά το ταχύτερο, πιο προηγμένο και πιο εξωτικό αυτοκίνητο που έχει παραγάγει η McLaren, το φουτουριστικό Speedtail.

Με βάση τη μορφή ενός δακρύου, το πιο αεροδυναμικό σχήμα που βρίσκεται στη φύση, το Speedtail είναι η αποθέωση του βελτιωμένου hypercar, ενός τριθέσιου Grand Tourer που έγινε το τρίτο αυτοκίνητο στη σειρά Ultimate της McLaren. Με το υβριδικό σύστημα κίνησης 1.070 ίππων, το Speedtail καλύπτει 112 μέτρα ανά δευτερόλεπτο όταν ταξιδεύει με την τελική του ταχύτητα 250 χλμ/ώρα, όντας το γρηγορότερο αυτοκίνητο δρόμου της McLaren μέχρι σήμερα.

Η αδιάκοπη επιδίωξη της τελειότερης αεροδυναμικής απόδοσης της McLaren αποτέλεσε την αφετηρία για το σχεδιασμό του RM 40-01 Automatic Tourbillon McLaren Speedtail.

«Υπάρχουν πολλές ομοιότητες μεταξύ του τρόπου με τον οποίο η Richard Mille και η McLaren προσεγγίζουν τις κοινές προκλήσεις σχεδιασμού και μηχανικής, όπως η εξοικονόμηση βάρους, η μείωση των κραδασμών και η ελαχιστοποίηση της αντίστασης», δήλωσε ο Rob Melville, διευθυντής σχεδιασμού της McLaren Automotive, με το νέο RM 40-01 να δείχνει γιατί οι δύο μάρκες κάνουν μία ιδανική συνεργασία.

«Όσον αφορά το RM 40-01, είχαμε σημαντική συμβολή στο να μοιραστούμε τις καλύτερες στιγμές του αυτοκινήτου και τη φιλοσοφία πίσω από αυτό. Με το Speedtail, ξεκινήσαμε να παράγουμε ένα αυτοκίνητο με καλλιτεχνική ποιότητα. Αυτό σίγουρα έφτασε στο ρολόι, το οποίο αντικατοπτρίζει υπέροχα τις πολλές λεπτομέρειες του Speedtail στο φινίρισμα, τα υλικά και τον ασυμβίβαστο σχεδιασμό του.»

Χρειάστηκαν 2.800 ώρες και ένα διάστημα 18 μηνών για το τμήμα σχεδιασμού του Richard Mille, με επικεφαλής τον τεχνικό διευθυντή Julien Boillat, για να τελειοποιήσει τις γραμμές. Όπως και το Speedtail στο οποίο βασίζεται, οι γραμμές του ρολογιού μιμούνται τη μορφή μιας σταγόνας νερού, ενώ οι εσοχές της στεφάνης θυμίζουν τα ανοίγματα του καπό και τα πουσουάρ τις εξόδους αέρα πίσω από τους μπροστινούς τροχούς.

«Εκτός από την έμπνευση από το σχήμα του Speedtail, είχαμε επίσης την πρόκληση να συνδυάσουμε απρόσκοπτα τα υπάρχοντα στοιχεία του Richard Mille με αυτά της McLaren», εξηγεί ο Boillat.

«Το ρολόι έχει ένα από τα υψηλότερα επίπεδα φινιρίσματος που έχει επιτευχθεί ποτέ από τη Richard Mille. Υπήρξε επίσης μεγάλη πρόοδος από τους τεχνίτες μας. Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι ακραία, με γυαλισμένες επιφάνειες, απλά και satin polished εφέ σε διαφορετικές περιοχές και τη συνδυασμένη χρήση τιτανίου και Carbon TPT. Η ίδια η κάσα είναι κατασκευασμένη από 69 μεμονωμένα μέρη. "

Λόγω της άνευ προηγουμένου πολυπλοκότητας του σχεδιασμού, δημιουργήθηκαν πέντε πρωτότυπα πριν επιτευχθεί το βέλτιστο σχήμα. Η πρόκληση έγκειται στο γεγονός ότι η κάσα είναι σημαντικά φαρδύτερη στο πάνω μέρος του 12 από ότι στο 6, με μεγαλύτερη κωνικότητα μεταξύ της στεφάνης τιτανίου και του πίσω καπακιού, τα οποία διαχωρίζονται από μια κάσα κατασκευασμένη από Carbon TPT.

Για να προστατέψει τον state of the art μηχανισμό του RM 40-01, η Richard Mille ανέπτυξε ένα μοναδικό άνω κρύσταλλο με ένα «τριπλό περίγραμμα» που αφομοιώνει τη μείωση του  του πάχους της στεφάνης. Χρειάστηκαν 18 μήνες για να τελειοποιηθεί.

Το λουράκι από καουτσούκ είναι επίσης μοναδικό σε σχεδιασμό, ασύμμετρο και χρησιμοποιώντας την τεχνολογία Vulculor® της Biwi SA, μια ειδική διαδικασία που επιτρέπει την υπερχύτευση του χρωματισμένου καουτσούκ - επιτρέπει έτσι στην εικονική για την McLaren πορτοκαλί λωρίδα που φαίνεται στη θέση 6 του μηχανισμού να επεκτείνεται στον καρπό.

Παρά την εξαιρετική ανατομία της κάσας, ο Salvador Arbona, Τεχνικός Διευθυντής Μηχανισμών της Richard Mille, δημιούργησε έναν ωρολογιακό «κινητήρα» που καταλαμβάνει απρόσκοπτα όλο τον διαθέσιμο χώρο και εισάγει ένα επίπεδο μηχανικής πολυπλοκότητας που καθιστά το RM 40-01 Automatic Tourbillon έναν εξαιρετικό σύντροφο στο Speedtail.

Το τιτάνιο βαθμού 5 έχει χρησιμοποιηθεί για βασικά εξαρτήματα όπως οι γέφυρες, οι βίδες, η πλάκα βάσης και ο πυρήνας του ρότορα. Ο μηχανισμός CRMT4 που κινεί το RM 40-01 διαθέτει για πρώτη φορά ένδειξη power reserve (αποθέματος ισχύος) του μηχανισμού, καθώς και complication μεγάλης ημερομηνίας, οι οποίες είναι όλες πρωτοεμφανιζόμενες σε ένα inhouse tourbillon της Richard Mille. Στην επιδίωξη της τελειότητας, αναπτύχθηκαν μάλιστα τρία διαφορετικά συστήματα ένδειξης power reserve πριν επιλεχθεί η οριστική εκτέλεση, η οποία ενσωματώνεται στο ρολόι.

Η εντελώς νέα αρχιτεκτονική του μηχανισμού απαίτησε ένα αξιοσημείωτο χρόνο 8,600 ωρών ανάπτυξης, πολλές από τις οποίες σπαταλήθηκαν ώστε να τελειοποιηθεί στο έπακρο το υψηλό επίπεδο λεπτομέρειας.

Η πολυπλοκότητα των εξαρτημάτων, το πλήθος των λεπτομερειών και -πάνω απ'όλα- η προσοχή που δίνεται στα φινιρίσματα τοποθετεί το RM 40-01 σταθερά στην κορυφή των ρολογιών από την Ελβετία. Οι προοδευτικές γωνίες για παράδειγμα, μεταξύ άλλων στοιχείων, είναι γυαλισμένες στο χέρι.

Μια συχνά ξεχασμένη λεπτομέρεια, το φινίρισμα εφαρμόζεται όχι μόνο στα ορατά μέρη αλλά και σε μέρη που είναι κρυμμένα, όπως οι κάτω επιφάνειες. Ορισμένοι τροχοί είναι κατασκευασμένοι με το διάσημο εμβληματικό λογότυπο της McLaren που στολίζει το καπό του Speedtail. Και για να διατηρηθεί η συνολική ισορροπία του ρολογιού και η κομψότητα των γραμμών, το μπουτόν ημερομηνίας τοποθετήθηκε στο 8 - μια πολύ πιο τεχνικά περίπλοκη αλλά και πιο αισθητικά ευχάριστη λύση από την ευκολότερη επιλογή τοποθέτησης του στο 11.

Ο ρότορας του μηχανισμού από πλατίνα και κόκκινο χρυσό είναι εμπνευσμένος από το καπό του Speedtail και οι γραμμές του βαρελιού από τη γραμμή οροφής του. Η απαλή, προς τα κάτω καμπύλη που ακολουθεί ο μηχανισμός από το 12 έως το 6  θυμίζει το μεταλλικό διαχωριστικό ανάμεσα στο πιλοτήριο του αυτοκινήτου και το αμάξωμα του, μια ιδέα που η McLaren εμπνεύστηκε να ενσωματώσει λόγω του design προηγούμενων ρολογιών Richard Mille, ενώ η πορτοκαλί γραμμή που τρέχει από το κάτω μέρος του μηχανισμού και μετά στο λουράκι μιμείται το κάθετο φως στοπ που είναι τοποθετημένο στο πίσω παρμπρίζ του Speedtail.

Για να είναι σε πλήρη συμφωνία με τα 106 McLaren Speedtails που κατασκευάζονται, προγραμματίζονται να δημιουργηθούν 106 RM 40-01 Automatic Tourbillon McLaren Speedtail ρολόγια.

Ακολουθήστε το Car Αnd Driver στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τον κόσμο του αυτοκινήτου.