Η Mercedes-Benz παραμένει κάτοχος του ρεκόρ αεροδυναμικού συντελεστή


Η αεροδυναμική βοηθά τα αυτοκίνητα στην εξοικονόμηση ενέργειας, ανεξάρτητα αν είναι προσθιοκίνητα, πισωκίνητα ή τετρακίνητα. Στη μέτρηση του συντελεστή οπισθέλκουσας cw η νέα A-Class sedan έσπασε το σχετικό ρεκόρ!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: MERCEDES-BENZ
  • 5/10/2018

Το ρεκόρ συντελεστή οπισθέλκουσας κατείχε μέχρι πρότινος η Mercedes-Benz CLA Coupe. Τι άλλαξε; Όχι το όνομα της εταιρείας, αλλά αυτό του μοντέλου. Νέος κάτοχος είναι η A-Class sedan, που σημείωσε τιμή 0,22. Η δε μετωπική αεροδυναμική αντίσταση ασκείται σε επιφάνεια έκτασης 0,49 m2. Για την επίτευξη αυτού του ρεκόρ οι μηχανικοί της εταιρείας χρησιμοποίησαν την πιο μοντέρνα τεχνολογία. Παράλληλα, άνθρωπος της Mercedes-Benz δήλωσε απλώς ότι «από τον μπροστινό προφυλακτήρα έως τη μεσαία κολώνα δεν έχει αλλάξει τίποτε σε σχέση με την ήδη γνωστή hatchback έκδοση». Στο πίσω μέρος, φυσικά, οι δύο εκδόσεις διαφέρουν, ωστόσο η sedan είναι αεροδυναμικά ανώτερη, χάρη και σε ένα μικρό spoiler, το οποίο εξασφαλίζει μεγαλύτερη πίεση προς τα κάτω στο πίσω καπό. Οι αεροδυναμιστές της Mercedes-Benz είπαν επίσης ότι έπρεπε να αποφευχθεί η -τυχαία- διασπορά του αέρα, γιατί έτσι προκύπτουν αναταράξεις, οι οποίες κάνουν το αυτοκίνητο να καταναλώνει άσκοπα περισσότερη ενέργεια. Επίσης, λόγος έγινε και για τις δύο μικρές πρόσθετες επιφάνειες στα πίσω φωτιστικά σώματα, που συνέβαλαν κι αυτές στην επίτευξη του χαμηλό συντελεστή. Το βέβαιο είναι ότι γι’ αυτό το αποτέλεσμα έγινε πολλή δουλειά από όλους τους τομείς, χάρη και στη χρήση άφθονων πρωτοτύπων. Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι η A-Class sedan δε θα διαφέρει σε τίποτε από την ήδη γνωστή μας hatchback έκδοση σχετικά με την γκάμα των κινητήρων, αλλά και τον εξοπλισμό.

Κατά τη μέτρηση της αεροδυναμικής της A-Class sedan η Mercedes-Benz είχε προσκαλέσει στις εγκατάσεις της στο κέντρο εξέλιξης στο Sindelfingen δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου. Οι τελευταίοι παρακολούθησαν επίσης τις μετρήσεις του αεροδυναμικού θορύβου, ώστε να γίνουν -αν κρινόταν απαραίτητο- οι διορθώσεις. Ο χώρος, που για όσους δεν τον γνωρίζουν παραπέμπει σε studio γυρισμάτων ταινίας επιστημονικής φαντασίας, είχε εξοπλιστεί νωρίτερα με μικρόφωνα και αισθητήρες. Τα τελευταία κατέγραψαν ότι το νέο μοντέλο είναι κατά περίπου 30% λιγότερο θορυβώδες σε σχέση με το αμέσως προηγούμενης γενιάς.

Τώρα, όσον αφορά διάφορες λεπτομέρειες, αξίζει να αναφερθούμε στα τρισδιάστατης σχεδίασης spoiler στους μπροστινούς τροχούς. «Μόνο αυτό το μικρής έκτασης σημείο περιλαμβάνει 20 παραμέτρους!», είπε ένας από τους μηχανικούς. Ωστόσο, πιο σημαντικό στοιχείο είναι το εξής: Ο χαμηλός αεροδυναμικός δείκτης σημαίνει επίσης και μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, η οποία κατά WLTP μπορεί να φτάσει τα 0,15 lt/100 km, που σε ένα ταξίδι να γίνουν 0,24!