Η Mercedes θα εστιάσει στις απευθείας online πωλήσεις


Η Mercedes θα καταργήσει το 10% των αντιπροσωπειών της και το 20% των εκθεσιακών χώρων της παγκοσμίως μέχρι τα μέσα της δεκαετίας. 

  • 25/5/2022

Η Mercedes έχει ένα φορτωμένο πρόγραμμα μπροστά της, καθώς στοχεύει να μειώσει τον αριθμό των μικρών αυτοκινήτων της από επτά σε τέσσερα σε μια προσπάθεια να επιδιώξει υψηλότερα περιθώρια κέρδους με μεγαλύτερα και ακριβότερα αυτοκίνητα. Για να συμβεί αυτό, η γερμανική μάρκα αποφάσισε να επενδύσει περισσότερο από το 75% των κεφαλαίων της σε οχήματα από την κατηγορία C και πάνω, στηρίζοντας έτσι λιγότερο τα compact μοντέλα. Μια άλλη σημαντική αλλαγή όμως θα γίνει στο δίκτυο διανομής της premium γερμανικής μάρκας.

Η Mercedes πλέον θα εστιάζει στην αύξηση του αριθμού των απευθείας πωλήσεων εισάγοντας αυτό το μοντέλο σε 15 επιπλέον αγορές μέχρι τα μέσα της δεκαετίας. Εάν όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, το 80% του όγκου πωλήσεων που επιτυγχάνεται στην Ευρώπη θα γίνεται μέσω των απευθείας πωλήσεων έως το 2025. Η μείωση αυτού του ρόλου θα επιτρέψει στη Mercedes όχι μόνο να έχει περισσότερο έλεγχο του δικτύου διανομής της, αλλά και να μειώσει το κόστος.

Tο δίκτυο διανομής της γερμανικής εταιρείας θα αναθεωρηθεί πλήρως με τη μείωση κατά 10% των αντιπροσωπειών της παγκοσμίως έως το 2025. Τρία χρόνια αργότερα, θα υπάρχουν έως και 20% λιγότερες εκθέσεις στην Γερμανία. Η Bettina Fetzer, αντιπρόεδρος επικοινωνιών και μάρκετινγκ, αναφέρει ότι η Mercedes  χρειάζεται λιγότερες μεγάλες αντιπροσωπείες στις μεγάλες αγορές. Ωστόσο, νέα καταστήματα προστίθενται στην Κίνα. Επιπρόσθετα, στην ημερήσια διάταξη βρίσκονται και αποκλειστικές εκθέσεις των AMG, Maybach και G-Class.

Η Mercedes εκτιμά ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις θα γίνουν πιο δημοφιλής τα επόμενα χρόνια, τόσο πολύ που μέχρι το 2025, ένας στους τέσσερις αγοραστές θα αγοράζει το επόμενο αυτοκίνητό του απλά με μερικά κλικ. Η Fetzer ανέφερε ότι «οι πελάτες γίνονται νεότεροι, πλουσιότεροι και πιο ψηφιακοί». Ως εκ τούτου, είναι πιο πρόθυμοι να ψωνίσουν online αντί να κατευθυνθούν σε έναν από τους 6.500 αντιπροσώπους σε όλο τον κόσμο. Στην Γερμανία, η εταιρεία λειτουργεί σήμερα περίπου 1.000 σημεία πώλησης.

Παρόλο που ο όγκος των πωλήσεων έπρεπε να μειωθεί τα τελευταία χρόνια, λόγω των ελλείψεων στην εφοδιαστική αλυσίδα, τα κέρδη ήταν αρκετά καλά. Αυτό έδειξε στη Mercedes ότι μπορεί να επικεντρωθεί περισσότερο σε μεγαλύτερα και πιο πολυτελή οχήματα εις βάρος των compact οχημάτων της.