Η νέα γενιά των plug-in hybrid της Toyota απειλεί τα αμιγώς ηλεκτρικά


Μέχρι σήμερα τα PHEV παρουσιάζονταν ως το «ενδιάμεσο σκαλοπάτι» στην πορεία προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό. Πλέον, οι Ιάπωνες εμφανίζονται έτοιμοι να αλλάξουν τα δεδομένα με τα νέα plug-in hybrid συστήματα που αναπτύσσουν.  

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 10/4/2023

Η Toyota είναι αποφασισμένη να θέσει νέα δεδομένα στην ηλεκτρική αυτονομία των plug-in hybrid μοντέλων, καθιστώντας τα, ουσιαστικά, άμεσα ανταγωνιστικά με τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

Ο στόχος, όπως καθορίστηκε από τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο, Hiroki Nakajima κατά τη διάρκεια της πρώτης επίσημης συνέντευξης Τύπου μετά την ανάληψη των ηνίων της εταιρείας από τον Koji Sato την 1η Απριλίου, είναι τα PHEV οχήματα επόμενης γενιάς να έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν ως EV ακόμα για 200 km!

Ο Nakajima δε διευκρίνισε αν το συγκεκριμένο νούμερο αφορά μετρήσεις με βάση το πρότυπο WLTP που εφαρμόζεται στην Ευρώπη ή το EPA των ΗΠΑ, ωστόσο η αλλαγή «επιπέδου» θα είναι δεδομένη. Για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης, για το ολοκαίνουριο Prius PHEV που παρουσιάστηκε πριν από λίγο καιρό, προβλέπεται ηλεκτρική αυτονομία περίπου 71 km, από την μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 13,6 kWh.

Σύμφωνα με τον Nakajima, ήδη οι μηχανικοί της Toyota εργάζονται προς αυτή την κατεύθυνση, αξιοποιώντας κάθε δυνατότητα που προσφέρει η τεχνολογία. Αλλωστε η ιαπωνική φίρμα θα συνεχίσει να επενδύει τόσο στα υβριδικά οχήματα (plug-in και αυτοφορτιζόμενα), όσο και στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου (FCEV) και υπό τον νέο CEO, Koji Sato.

Με τα καινούρια δεδομένα που θέλει να θέσει η Toyota, τα νέα PHEV οχήματά της «πρακτικά θα είναι EV», όπως επισημαίνει ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος, ενώ στα υπόλοιπα υβριδικά «θα δοθεί έμφαση στην υψηλή ποιότητα και τις προσιτές τιμές».

Στη συνέντευξη τύπου παρουσιάστηκε η πολιτική που θα ακολουθηθεί, υπό τον νέο CEO και, όπως αναμενόταν, θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη του κλάδου της ηλεκτροκίνησης. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο από πλευράς πωλήσεων έχει δεχθεί κριτική για «διστακτικές» κινήσεις σε αυτό τον κλάδο και οι 24.466 πωλήσεις EV παγκοσμίως, το 2022, αποτελούν ενδεικτικό νούμερο. Την ίδια περίοδο, οι πωλήσεις των υβριδικών έφταναν τα 2,6 εκατ. αντίγραφα.

Έτσι, ανακοινώθηκε ότι μέχρι το 2026 η Toyota και η Lexus θα παρουσιάσουν 10 EV, επιδιώκοντας 1,5 εκατ. πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών μοντέλων για το συγκεκριμένο έτος. «Τα επόμενα χρόνια θα επεκτείνουμε τη γκάμα μας στη σημαντική κατηγορία ηλεκτρικών αυτοκινήτων», τόνισε χαρακτηριστικά ο νέος CEO, Koji Sato.

Οι Ιάπωνες αισιοδοξούν ότι ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί μέσω (και) της νέας πλατφόρμας που ετοιμάζεται, ειδικά για τα EV, αλλά και τη χρήση μπαταριών με πολύ μεγαλύτερη απόδοση, προς όφελος της αυτονομίας. Η Toyota «υπόσχεται» ότι η νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων της θα «κάνει τις καρδιές να χτυπούν δυνατά», τόσο με τη σχεδίασή της, όσο και με την οδηγική ευχαρίστηση που θα προσφέρει.

Πηγή: motor1.com