Η νέα SUV ναυαρχίδα της DS έρχεται το 2024 για να «κοντράρει» το Audi Q5


Εμπνευσμένο από το πρωτότυπο DS Aero Sport Lounge, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της DS θα προσφέρει αυτονομία που θα αγγίζει τα 700 km.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 15/11/2022

Στις αρχές του 2020, η DS παρουσίασε ένα εντυπωσιακό ηλεκτρικό concept car, το Aero Sport Lounge, με τεχνολογία από την Formula E, ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 680 PS και μπαταρία 100 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία 650 km.

Βασισμένη στο πρωτότυπο αυτό, η premium εταιρεία θα παρουσιάσει μέχρι το 2024 ένα μεγάλο, ηλεκτρικό, SUV, που θα τοποθετηθεί πάνω από το DS 7 με στόχο να ανταγωνιστεί το Audi Q5. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Autocar, το νέο SUV έχει ήδη υποβληθεί σε εκτεταμένες δοκιμές και θα ολοκληρώσει μια σειρά 5 μοντέλων της DS, η οποία περιλαμβάνει τα DS 3 Crossback, DS 4, DS 7 και το sedan DS 9.

Η νέα ναυαρχίδα των Γάλλων δε θα φτάνει τα 5 m, όπως το Aero Sport Lounge, ωστόσο η σχεδίαση που θα έχει θα αντικατοπτρίζει τη φιλοσοφία του concept, όπως επιβεβαίωσε μιλώντας στο βρετανικό μέσο η CEO της DS, Beatrice Foucher. «Η ‘σιλουέτα’ του είναι εμπνευσμένη από το concept και βρίσκεται μεταξύ ενός hatch και ενός SUV για να παρέχει την καλύτερη διαχείριση ενέργειας», ανέφερε χαρακτηριστικά. Όσο για το εσωτερικό - που δεν αποκαλύφθηκε ούτε στο concept car - περιορίστηκε να πει ότι θα «μαγνητίζει τα βλέμματα».

Η αυτονομία του νέου SUV εκτιμάται ότι θα προσεγγίζει τα 700 km, καθώς είναι πιθανό να διαθέτει μπαταρία μεγαλύτερης ενεργειακής χωρητικότητας από αυτή που χρησιμοποιήθηκε πρόσφατα στο ηλεκτρικό DS 3, χαρίζοντάς του αυτονομία που υπερβαίνει τα 400 km. Περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες δεν έγιναν γνωστές.

Μαζί με το μεγάλο SUV, η DS θα κυκλοφορήσει και την ηλεκτρική έκδοση του DS 4, υλοποιώντας την πρόσφατη δέσμευση της φίρμας για λανσάρισμα αποκλειστικά ηλεκτρικών μοντέλων από το 2024. Άλλωστε, σύμφωνα με την Foucher, στόχος του brand είναι να προσελκύσει πελάτες μέσω της ηλεκτροκίνησης, κάτι που είναι δύσκολο για μάρκες που είναι ήδη καθιερωμένες με μεγάλο στόλο θερμικών μοντέλων.

«Αυτό είναι το όφελος του να μην είσαι τόσο γνωστή μάρκα. Μπορούμε να αποκτήσουμε πελάτες μέσω της ηλεκτροκίνησης. Αυτό έκανε η Tesla. Μπορούμε να δημιουργήσουμε τη δική μας ιστορία. Γι’ αυτό το λόγο είμαστε η πρώτη μάρκα της Stellantis που θα παρουσιάσει τη νέα μπαταρία και το νέο κινητήριο σύνολο στο DS 3, ώστε να είμαστε σε ηγετική θέση», είπε η Foucher.

Η CEO της DS ξεκαθάρισε ότι η εταιρεία δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα με την εφοδιαστική της αλυσίδα και γι’ αυτό σκοπεύει να εκμεταλλευτεί τις ελλείψεις που «ταλαιπωρούν» τις υπόλοιπες premium μάρκες: «Κερδίζουμε μερίδιο αγοράς έχοντας τη δυνατότητα να υποσχεθούμε την παράδοση ενός αυτοκινήτου εντός τριών έως έξι μηνών. Δεν είναι πολύ σύντομο, αλλά είναι πολύ καλύτερο από ορισμένους αντιπάλους μας».

Ξεκαθάρισε ότι ο αριθμός των 5 μοντέλων που θα έχει η φίρμα μετά το λανσάρισμα του νέου SUV είναι ιδανικός, καθώς «όσα περισσότερα έχεις, τελικά τόσο περισσότερο το ένα καλύπτει το άλλο» και θεώρησε δεδομένο ότι από τη στιγμή που η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αυξάνει το κόστος, η DS «πιθανότατα θα γίνει ακόμα πιο premium».

Τέλος, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο μελλοντικά για παραγωγή ενός λιγότερου mainstream μοντέλου, όπως για παράδειγμα ενός πολυτελούς coupe. «Θα είναι πολύ δύσκολο, αλλά έχουμε την ευκαιρία να συνεργαστούμε με τις άλλες premium μάρκες της Stellantis. Είχαμε ήδη κάποιες συζητήσεις σχετικά με το τι διαφορετικό θα μπορούσαμε να κάνουμε μέσω κοινών τεχνολογιών και συνεργειών. Δεν θέλω να πω ότι θα πουλήσουμε ένα σπορ αυτοκίνητο γιατί δεν είναι αυτός ο σκοπός της μάρκας, αλλά κοιτάμε κάτι πιο αποκλειστικό».

Πηγή: Autocar