H Nissan αναθεωρεί τον παγκόσμιο σχεδιασμό της


ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ Η NISSAN ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΚΥΡΙΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΤΗΣ, ΤΙΣ ΗΠΑ, ΤΗΝ ΚΙΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 5/5/2020

Στη Nissan η κατάσταση ήταν από πέρυσι πιεσμένη και λόγω των εξελίξεων με τον Carlos Ghosn και η πανδημία του κορωνοϊού έκανε το προβλήματα και τον προβληματισμό ακόμα μεγαλύτερο. Έτσι η πίεση που ο επικεφαλής της μάρκας Makoto Uchida δεχόταν από την αρχή του χρόνου τόσο από τους μετόχους της Nissan όσο και από τους κατά τόπους αντιπροσώπους της στις ΗΠΑ αυξήθηκε. Το αποτέλεσμα θα είναι μέσα στο μήνα, το πιο πιθανό στις 28 Μαΐου, να ανακοινώσει ένα πρόγραμμα ανασυγκρότησης της εταιρείας που θα περιλαμβάνει και σημαντικές μειώσεις κόστους.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Reuters στις προθέσεις της Nissan, με βάση το συγκεκριμένο πλάνο, είναι η ενίσχυση της παρουσίας της στις τρεις μεγάλες αγορές της. Τις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ιαπωνία, ενώ θα αναθεωρήσει την παρουσία της στην Ευρώπη, δίνοντας έμφαση αποκλειστικά στα SUV, στις κατηγορίες των Qashqai και Juke.

Στις τρεις κύριες αγορές ο στόχος είναι η επίλυση των προβλημάτων που προέκυψαν από την επιθετική πολιτική επέκτασης του Carlos Ghosn και οδήγησαν σε μεγάλες εκπτώσεις και στο πιο «φτηνό» image της μάρκας ειδικά στις ΗΠΑ.

Έτσι το τριετές πλάνο περιλαμβάνει σύσφιξη των σχέσεων με τους αντιπροσώπους, την ανανέωση της γκάμας καθώς και μια νέα τιμολογιακή πολιτική που θα κάνει την εταιρεία πιο κερδοφόρα. Ειδικά για τις ΗΠΑ προβλέπεται η μείωση της μέσης ηλικίας των μοντέλων της γκάμας από τα 5 στα 3,5 χρόνια και η παρουσίαση ανανεωμένων σχεδιαστικά μοντέλων, όπως θα είναι η νέα γενιά του Rogue.

Παράλληλα η εταιρεία σκοπεύει να κλείσει τελικά περισσότερες από τις 14 γραμμές παραγωγής της που είχε ανακοινώσει τον Ιούλιο, ενώ από τα 7,0 εκατομμύρια αυτοκίνητα που θα κατασκεύαζε με λειτουργία τριών βαρδιών θα πέσει στα 5,5 εκατομμύρια με λειτουργία σε δύο βάρδιες.