Οι τάσεις στην ευρωπαϊκή αγορά τα τελευταία χρόνια δείχνουν ότι οι κατασκευαστές απομακρύνονται ολοένα και περισσότερο από τη μικρή κατηγορία. Ο πληθωρισμός, το αυξημένο κόστος των πρώτων υλών και η αυστηροποίηση των κανονιστικών πλαισίων, όσον αφορά στην ασφάλεια των νέων οχημάτων, καθιστούν σχεδόν αδύνατη τη δημιουργία ενός κερδοφόρου μικρού αυτοκινήτου.
Το κόστος παραγωγής αυξάνεται, μαζί του και η τιμή που καλείται να πληρώσει ο αγοραστής, με αποτέλεσμα το πρότζεκτ να μην είναι βιώσιμο. Έτσι, αρκετές είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν αναγκαστεί να αποσύρουν μοντέλα της εν λόγω κατηγορίας από την αγορά, όπως για παράδειγμα η Citroen με το C1, η Ford με το Ka και προσφάτως με το Focus, η Skoda με το Citigo και η Peugeot με το 108.
H παραγωγή του 108 ολοκληρώθηκε το 2021, αφήνοντας στη βάση της γκάμας του γαλλικού brand το 208 και βάζοντας τέλος στην 30ετή παράδοση της Peugeot στα αυτοκίνητα πόλης. Τώρα, τέσσερα χρόνια μετά την απόσυρσή του, η Peugeot αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο της επιστροφής του.
Το «κλειδί» για το σενάριο αυτό βρίσκεται στην πρόσφατη απόφαση της Κομισιόν να εισάγει μια νέα, εισαγωγική κατηγορία αυτοκινήτων, η οποία θα καθορίζεται από ένα συγκεκριμένο κανονιστικό πλαίσιο, όσον αφορά στα συστήματα ασφαλείας. Οι ακριβείς λεπτομέρειες δεν έχουν γίνει γνωστές προς το παρόν, με την επίσημη ανακοίνωση να αναμένεται εντός του τρέχοντος Δεκεμβρίου, όμως οι νέοι κανονισμοί θα επιτρέπουν στους κατασκευαστές να πωλούν ένα μοντέλο της μικρής κατηγορίας χωρίς να το «φορτώνουν» με συστήματα οδηγικής υποβοήθησης που τοποθετούνται υποχρεωτικά σε άλλα, μεγαλύτερα προϊόντα.
Αυτό ακριβώς το «παραθυράκι» σκοπεύει να εκμεταλλευτεί η Peugeot. Μιλώντας στο Autocar, ο CEO της Peugeot, Alain Favey, έκανε λόγο για την πιθανή επιστροφή της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη μικρή κατηγορία, με μοναδική προϋπόθεση την εγκαθίδρυση αυτού του νέου segment οχημάτων.
«Υπήρχε ένα 108, ένα 107 και ένα 106 στο παρελθόν. Έχουμε πουλήσει περισσότερο από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα στη μικρή κατηγορία στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν. Οπότε σίγουρα, αν υπάρχει αυτή η νέα κατηγορία που μάς επιτρέπει να κατασκευάζουμε μικρότερα οχήματα, διατηρώντας το κέρδος, τότε φυσικά θα υπάρχει χώρος για την Peugeot σε αυτόν τον τομέα, όπως και στο παρελθόν», είπε.
«Αν αυτή η νέα κατηγορία δεν υπάρξει, επιβεβαιώνω αυτό που είπε η προκάτοχός μου [σσ. η πρώην CEO της Peugeot, Linda Jackson], το οποίο είναι: 'Όχι, δεν υπάρχει χώρος για ένα μικρό αυτοκίνητο τώρα, αφού όλοι αποχωρούν από αυτήν την κατηγορία για τον ίδιο λόγο, που είναι ότι δεν υπάρχει τρόπος να φτιάξεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο σε τόσο χαμηλή τιμή και να έχεις κέρδος, επειδή πρέπει να προσθέσεις τόσο πολύ εξοπλισμό'».
Ο Favey συνέχισε υπογραμμίζοντας τη σημασία των συστημάτων ασφαλείας, λέγοντας, όμως, ταυτόχρονα, ότι οι κανονισμοί που τα επιβάλλουν καθιστούν αδύνατη τη δημιουργία ενός φθηνού οχήματος πόλης.
«Φυσικά, τα συστήματα ασφαλείας και οδηγικής υποβοήθησης βγάζουν νόημα, όμως πρέπει να είσαι ξεκάθαρος ότι οι αγοραστές πρέπει να τα πληρώσουν. Οπότε, αν οι πελάτες είναι έτοιμοι να τα πληρώσουν, τότε όλα είναι καλά, όμως τότε κανείς δε θα έπρεπε να αναρωτιέται γιατί η ευρωπαϊκή αγορά είναι 3 εκατ. μονάδες χαμηλότερα από ό,τι ήταν πριν τον Covid.
«Αν πρέπει να συνεχίσεις να προσθέτεις εξοπλισμό που αυξάνει την τιμή των αυτοκινήτων, τότε φτάνουμε σε ένα σημείο που τα αυτοκίνητα γίνονται υπερβολικά ακριβά για τους αγοραστές. Και τότε πρέπει να αναρωτηθούμε: βγάζει νόημα όλο αυτό, ή υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος να δημιουργήσουμε -για ένα συγκεκριμένο μέρος της αγοράς όπως τα φθηνά, εισαγωγικά μοντέλα- διαφορετικές συνθήκες, ώστε να επιτρέπουμε για καλύτερα προϊόντα;»
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Peugeot Polygon Concept - O «προάγγελος» του νέου Peugeot 208 (photos)
Peugeot: Στην Ελλάδα το τετρακίνητο E-3008 με τους 325 PS (τιμή-εξοπλισμός)
Έτσι θα μοιάζει το ανανεωμένο Peugeot 408 - «Αντιγράφει» το νέο 308 (photos)





ΔΗΜΟΦΙΛΗ





