Η Porsche 911 GT2 RS ίσως και να αποκτήσει «ουρά φάλαινας»


Η πιο χαρακτηριστική πίσω αεροτομή στην ιστορία της 911 μπορεί να μπει και σε πολλά σύγχρονα μοντέλα!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: Khyzyl Saleem
  • 1/3/2021

Η GT2 RS είναι η πιο hard core έκδοση της 911 και χαρακτηρίζεται από το σχεδόν αγωνιστικό στήσιμό της και τους πολλούς ίππους της. Στην τρέχουσα γενιά της -δεν έχει ακόμα παρουσιαστεί η νέα έκδοσή της που θα βασίζεται στο μοντέλο με τον εσωτερικό κωδικό 992- ο bi turbo boxer των 3,8 lt αποδίδει 700 PS που εξασφαλίζουν μια τελική ταχύτητα που πλησιάζει τα 340 km/h.

Σε αυτές τις ταχύτητες η αεροδυναμική παίζει καθοριστικό ρόλο και έτσι η 911 GT2 RS έχει ένα ειδικό αεροδυναμικό πακέτο που εξασφαλίζει την απαραίτητη για την ευστάθειά της κάθετη δύναμη. Βασικό στοιχείο αυτού του πακέτου η μεγάλη πίσω αεροτομή, την οποία ο σχεδιαστής Khyzyl Saleem έχει αντικαταστήσει με μια μεγάλη σταθερή. Η οποία είναι προσαρμοσμένη στο κάλυμμα του κινητήρα και έχει μια έντονη κλίση προς τα πάνω στην άκρη της.

Το αν αυξάνει την κάθετη δύναμη είναι άγνωστο, από την άλλη όμως ίσως να μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση και να αυξάνει έτσι, έστω και λίγο την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου, αν και τα δύο αυτά είναι λιγότερο σημαντικά. Το πιο σημαντικό είναι πως παραπέμπει άμεσα στην αεροτομή των αερόψυκτων 911 turbo που είναι γνωστή και ως ουρά φάλαινας (whale tail), αλλά και σε αυτήν της 911 Carrera 3.0 RS που έμοιαζε πολύ με αυτήν της πρώτης.

Η νοσταλγική αυτή νότα μάλλον αρέσει πολύ στους οπαδούς της 911 μιας και το σχέδιο του Saleem χρησιμοποιείται ήδη από την εταιρεία Live To Offend η οποία θα κατασκευάζει αεροτομές αυτού του τύπου για πολλές εκδόσεις της πλέον κλασικής Porsche.