Η Porsche αντιστέκεται και στέλνει ξεκάθαρο μήνυμα: Save the manuals!


Ένα από τα χαρακτηριστικά που εκτιμώνται ιδιαίτερα από τους οδηγούς που αναζητύν το κάτι παραπάνω, είναι η διαθεσιμότητα χειροκίνητων κιβωτίων. H Porsche πιστή στις παραδόσεις θα συνεχίσει να τα προσφέρει στη σειρά GT.

  • KEIMENΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: PORSCHE
  • 5/2/2025

Ο Andreas Preuninger, επικεφαλής της σειράς GT της Porsche, έχει επανειλημμένα υπογραμμίσει τη σημασία της διατήρησης του χειροκίνητου κιβωτίου στα μοντέλα GT. Σε συνέντευξή του στο αμερικανικό Motor1, ανέφερε: "Από προσωπική άποψη, ήταν πάντα εξαιρετικά σημαντικό να έχουμε ένα χειροκίνητο κιβώτιο. Προτιμώ ένα χειροκίνητο αυτοκίνητο. Δεν με πειράζει να αλλάζω ταχύτητες ακόμα και στην πίστα, γνωρίζοντας ακριβώς ότι το PDK είναι ταχύτερο."

Παρά την αυξανόμενη τάση προς τα αυτόματα κιβώτια και τις υβριδικές τεχνολογίες, η Porsche αναγνωρίζει την επιθυμία πολλών πελατών της για μια πιο άμεση και παραδοσιακή οδηγική εμπειρία. Η διατήρηση του χειροκίνητου κιβωτίου στα μοντέλα GT αποτελεί απόδειξη της δέσμευσης της εταιρείας να ικανοποιεί τις προσδοκίες των ενθουσιωδών οδηγών που εκτιμούν την αίσθηση ελέγχου και σύνδεσης με το όχημα. Επιπλέον, ο Preuninger έχει δηλώσει ότι η τρέχουσα γενιά του κινητήρα της GT3 μπορεί να συνεχίσει για δύο ακόμη χρόνια, μετά τα οποία ενδέχεται να εξεταστεί η υιοθέτηση υπερτροφοδότησης ή υβριδικού συστήματος.

Σταδιακή εξαφάνιση των χειροκίνητων κιβωτίων

Τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων ήταν κάποτε το πρότυπο σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα, από απλά καθημερινά οχήματα έως αγωνιστικά μοντέλα υψηλών επιδόσεων. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει στραφεί σχεδόν αποκλειστικά στα αυτόματα κιβώτια και οι λόγοι είναι πολλοί.

Αρχικά τα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη (PDK, DSG, ZF) είναι ταχύτερα από οποιονδήποτε άνθρωπο στην αλλαγή σχέσεων. Στους αγώνες ταχύτητας, τα αυτόματα κιβώτια επιτρέπουν ταχύτερη επιτάχυνση και πιο ακριβείς αλλαγές. Τα σύγχρονα αυτόματα κιβώτια είναι πλέον πιο αποδοτικά από τα χειροκίνητα, διατηρώντας τις στροφές του κινητήρα στα ιδανικά επίπεδα και σε συνδυασμό με τα υβριδικά συστήματα, συμβάλλουν στη μείωση εκπομπών CO2. Εκτός αυτού, τα περισσότερα αυτοκίνητα σήμερα κατασκευάζονται για άνεση, και ένα αυτόματο κιβώτιο είναι πολύ πιο εύκολο στην καθημερινή χρήση.

Η Porsche αντιστέκεται στην τάση

Παρά τη γενική τάση της αγοράς, η Porsche επιμένει στη διατήρηση του χειροκίνητου κιβωτίου στα μοντέλα GT3 και GT4, καθώς οι ίδιοι οι πελάτες το ζητούν επιτακτικά. Στην πραγματικότητα, περίπου το 20-30% των αγοραστών GT3 επιλέγουν το χειροκίνητο κιβώτιο αντί του PDK. Ο Preuninger δήλωσε χαρακτηριστικά: "Όσο υπάρχει ζήτηση, θα συνεχίσουμε να το προσφέρουμε. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να το αφαιρέσουμε." Έτσι, η Porsche διατηρεί την παράδοση ζωντανή, παρέχοντας στους οδηγούς μια ανόθευτη εμπειρία οδήγησης με ένα χειροκίνητο κιβώτιο που συνδέει άμεσα τον οδηγό με το αυτοκίνητο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Porsche: Θα συνεχίσει την ανάπτυξη των ΜΕΚ για περισσότερο απ' όσο υπολόγιζε

Porsche Macan 4 408 PS - Δοκιμάζουμε το νέο σπορ και αμιγώς ηλεκτρικό SUV

Η Porsche 911 Turbo S Cabriolet εκτοξεύεται στα 900 PS χάρη στην Brabus (photos)