Η οικονοµική κρίση, που δεν πλήττει µόνον την ελληνική αγορά αλλά και την παγκόσµια, έχει επιφέρει τεράστιες αλλαγές όσον αφορά την παρουσία των αυτοκινητοβιοµηχανιών, καθώς πολλές είναι εκείνες που εγκαταλείπουν την Ευρώπη. Βεβαίως, τα «απόνερα» δεν άφησαν ανεπηρέαστη και την ελληνική αγορά, η οποία είχε ακόµη έναν λόγο για να αναδιαρθρωθεί. Η πτώση κατά 80% σε σχέση µε την προ κρίσης εποχή, η έλλειψη ρευστότητας, η αδυναµία δανεισµού, αλλά και η γενικότερη ανασφάλεια, είναι τα µείζονα προβλήµατα της αγοράς που ζητούν λύση. Οπως και να έχει όµως, η αγορά έπειτα από τις όποιες ανακατατάξεις, τις εταιρείες που έχουν αλλάξει χέρια ή εκείνες που υπολειτουργούν, αρχίζει να βρίσκει τα πατήµατά της, σε καµία περίπτωση όµως δεν διαθέτει τη λάµψη του παρελθόντος. Εδώ να τονίσουµε ότι (στην αγορά) υπάρχουν εταιρείες δύο ταχυτήτων, οι πολυεθνικές και ελάχιστες εισαγωγικές που συνεχίζουν να επενδύουν για τη µάρκα, και οι ελληνικές εισαγωγικές που αναλώνονται στην εσωστρέφεια. Ας δούµε το πώς διαµορφώνεται ο χάρτης της αγοράς αυτοκινήτων και ποιες εταιρείες έχουν βγει αλώβητες ή έχουν επηρεαστεί από την κρίση.
AGRIPAN (DAIHATSU)
Σε αναµονή για την εκπροσώπηση εταιρείας είναι η AGRIPAN, έπειτα από την «παύση» στην Ευρώπη της Daihatsu. Από τα µέχρι τώρα στοιχεία, συµφωνία υπάρχει µε την κινέζικη εταιρεία Great Wall, τα αυτοκίνητα της οποίας συναρµολογούνται στη Βουλγαρία.
Επίσης η εταιρεία αντιπροσωπεύει µεταξύ άλλων και τα αυτοκίνητα της Mahidra.
AIGLON (CITROEN- PEUGEOT)
Η Citroen κατάφερε να διατηρήσει το µερίδιό της στην κρίση «παίζοντας» το χαρτί της πετρελαιοκίνησης και έχοντας φυσικά ως αιχµή το C3. Εχει συρρικνώσει το δίκτυό της, όπως και πολλές από τις δραστηριότητές της (εντελώς και το κοµµάτι του pr). Απ’ ό,τι δείχνει αυτή θα είναι και η πολιτική της για το 2014 και µένει να δούµε το πώς θα βρεθούν οι ισορροπίες µε την «οµόσταβλη» Peugeot, την οποία από 1/1/2014 αντιπροσωπεύει ο ίδιος επιχειρηµατικός όµιλος.
Τα στελέχη της εταιρείας ετοιµάζουν πυρετωδώς τη νέα εποχή, ψάχνοντας νέες συνεργασίες, αλλά και σηµεία πώλησης σε περιοχές-φιλέτα, όπως αυτή της Λ. Κηφισίας στην Αττική... Οπως και να έχει όµως αρκετά πράγµατα έχουν ξεκαθαρίσει, όπως το ότι δεν θα υπάρξει συνεργασία των δικτύων Citroen και Peugeot στο κοµµάτι των πωλήσεων, καθώς επιθυµία της εισαγωγικής εταιρείας είναι η ύπαρξη ενός υγιούς ανταγωνισµού µεταξύ τους.
ΑΦΟΙ ΣΑΡΑΚΑΚΗ (ΗΟΝDA-MITSUBISHI)
Η έλλειψη γκάµας µαζικών αυτοκινήτων και οι «µεγάλοι» για την ελληνική αγορά κινητήρες έχουν περιορίσει σηµαντικά τις πωλήσεις της Honda. Αποτέλεσµα, η συρρίκνωση δραστηριοτήτων και δικτύου, όπως και αναθεώρηση πλάνων. Για τη νέα χρονιά επικρατεί περισσότερη αισιοδοξία, που βασίζεται στην έλευση νέων µοντέλων, αλλά και σε µια καλύτερη τιµολογιακή πολιτική. Κάτι ανάλογο ισχύει και για τη Mitsubishi, που έχει χάσει ένα σηµαντικό µερίδιο αγοράς. Τα SUV και το EVO που διακρίνεται είναι «απαγορευµένα», ενώ και στα µικρότερα αυτοκίνητα δεν είχε ανταγωνιστικούς κινητήρες. Πλέον µε νέα µοντέλα, όπως το Space Star, θα προσπαθήσει να ανακτήσει δυνάµεις.
BIAMAΡ (SKODA)
Αθόρυβα και µεθοδικά, η ΒΙΑΜΑΡ αναδεικνύει χρόνο µε τον χρόνο το «διαµαντάκι» της αυτοκινητοβιοµηχανίας που λέγεται Skoda. Σε εποχή κρίσης, κατάφερε να βελτιώσει σηµαντικά το µερίδιό της, ευελπιστώντας σε ανάλογη πορεία και εφεξής, ακολουθώντας την ίδια επιτυχηµένη συνταγή: αξιόλογο προϊόν σε σωστή τιµή, αλλά και ρεφλέξ στις αλλαγές!
BMW HELLAS (ΒΜW-MINI)
Αν και ο κυβισµός των αυτοκινήτων της δεν ευνοείται από το εγχώριο φορολογικό σύστηµα, η BMW HELLAS παρουσίασε την περίοδο της κρίσης µια σταθερότητα, όσον αφορά το µερίδιό της, αλλά και επίτευξη του στόχου των πωλήσεων. Μαζί µε τη ΜΙΝΙ «καρπώνονται» ένα σηµαντικό κοµµάτι της premium κατηγορίας, ενώ αξίζει να τονίσουµε ότι σε εποχή κρίσης τα στελέχη της τόλµησαν να εισαγάγουν –µε ό,τι αυτό συνεπάγεται χρηµατοοικονοµικά- το ηλεκτρικό i3, ενώ οσονούπω αναµένουµε και το i8. Σε αυτή την επιτυχία, µερίδιο έχει και το δυνατό και εξειδικευµένο δίκτυό της.
CHEVELLAS (CHEVROLET)
Επειτα από την παύση των δραστηριοτήτων στην Ευρώπη της Chevrolet, η Chevellas σχεδιάζει την επόµενη µέρα, µε τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι τα ικανά και έµπειρα στελέχη της φλερτάρουν µε ιαπωνική εταιρεία που υπολειτουργεί, χωρίς να αποκλείεται και ντιλ, που θα κάνει αίσθηση. Αναµένουµε...
EΛΜΑ (MAZDA)
Κάτι σαν... λευκή πετσέτα φαίνεται να έχει πετάξει η Mazda στην ελληνική αγορά την εποχή της κρίσης, περικόπτοντας όλες τις δραστηριότητές της. Με την εισαγωγική να «ψάχνεται», το δίκτυο να ψάχνει πυξίδα, ουδείς γνωρίζει τι µέλλει γενέσθαι. Εάν δηλαδή η εισαγωγική επαναδραστηριοποιηθεί για να υποστηρίξει τα προϊόντα της Mazda, που απ΄ ό,τι φαίνεται πουλούν και από µόνα τους ή θα βρεθεί νέος παίκτης που θα την αναλάβει.
FIAT GROUP AUTOMOBILES HELLAS (ALFA ROMEO-FIAT-ABARTH)
Η εισαγωγική εταιρεία των ιταλικών αυτοκινήτων µε αναδιαρθρωµένο δίκτυο, συµµάζεµα στα οικονοµικά της, αλλά και στοχευµένες κινήσεις κατάφερε να αντιπαλέψει την κρίση, έχοντας ως ατού τα µικρά αυτοκίνητα (Panda, 500), αλλά και ένα πολύ καλό µερίδιο στα επαγγελµατικά.
Πλέον αναµένει τις εξελίξεις από την Ιταλία, όπως αυτές θα διαµορφωθούν από το ντιλ µε την Chrysler, αλλά και την αλλαγή της έδρας της µητρική εταιρείας.
FORD MOTORS HELLAS
Δυνατός παίκτης της ελληνικής αγοράς, µε ιδιαίτερη διείσδυση στις λιανικές πωλήσεις, η Ford κατάφερε να ανακτήσει έδαφος χάρη στους νέους κινητήρες Ecoboost, αλλά και στους οικονοµικούς ντίζελ. Εν αναµονή νέων µοντέλων (νέο Focus, Fiesta ST, Mondeo, αλλά και Mustang), µε ένα «σοβαρό» δίκτυο, αλλά και ένα πνεύµα εξωστρέφειας, η ελληνική Ford ατενίζει πιο αισιόδοξα το µέλλον.
GM HELLAS (OPEL)
Η Opel κατόρθωσε να αναρριχηθεί στην κορυφή των πωλήσεων εν µέσω κρίσης, βασιζόµενη στους νέους κινητήρες ντίζελ, στη µεγάλη γκάµα των αυτοκινήτων της, αλλά και στο µεγάλο και... παραδοσιακό δίκτυό της. Σε συνδυασµό µε την γκάµα των επαγγελµατικών, αλλά και το χώρο που της αφήνει η… Chevrolet, ευελπιστεί σε ένα υψηλότερο µερίδιο για το 2014.
HYUNDAI HELLAS/ΑΥΤΟΝΤΗΛ Π&Ρ ΔΑΒΑΡΗ (HYUNDAI-ΚΙΑ)
Με ανασύνταξη δυνάµεων, λύσεις στη ρευστότητα και φυσικά αξιοποιώντας στο έπακρο τη νέα, αξιόλογη νέα γκάµα των αυτοκινήτων Hyundai, η ελληνική εταιρεία κατάφερε να αναρριχηθεί στον πίνακα των πωλήσεων, καταλαµβάνοντας πέρσι την 4η θέση. Για τη νέα χρονιά, έχει υψηλότερες βλέψεις, ενώ προς αυτή την κατεύθυνση έχουν να κάνουν και οι πρόσφατες στελεχιακές αλλαγές.
Κάτι ανάλογο ισχύει και για την ΚIA, µια εταιρεία που η δυναµική της είναι για πολύ υψηλότερο µερίδιο και πωλήσεις. Οφείλει όµως να βρει λύσεις οικονοµοτεχνικών ζητηµάτων.
KOSMOCAR (AUDI, VW, BENTLEY, DUCATI)
Συνεχίζοντας την επιτυχηµένη εκπροσώπηση του γερµανικού εργοστασίου, η KOSMOCAR αποτελεί έναν πολύ ισχυρό εισαγωγικό ελληνικό όµιλο µε ένα άρτιο δίκτυο διανοµής αυτοκινήτων των εταιρειών AUDI, VW, BENLTEY και τις µοτοσικλέτες DUCATI. Δηλαδή όλα τα brands του οµίλου VW... Μάλιστα, στην κρίση κατάφερε να βελτιώσει τα µερίδια των AUDI και VW, αξιοποιώντας εκτός από το πολύ καλό δίκτυο, τα εξαιρετικά προϊόντα που απευθύνονται σε κάθε βαλάντιο, αλλά και επενδύοντας στο after sales και τις χρηµατοοικονοµικές υπηρεσίες ανοίγοντας συνεργασίες όπως αυτή µε τη VW Bank.
LANCIA-JEEP ΕΛΛΑΣ (LANCIA-JEEP)
Η ελληνική εταιρεία εισαγωγής των οµώνυµων brands κινήθηκε σε χαµηλές πτήσεις, καθόσον η Lancia εισπράττει την απαξίωση του ιταλικού εργοστασίου (ως γνωστόν, κόβεται από την Ευρώπη), ενώ τα προϊόντα της Jeep, λόγω µεγάλου κυβισµού (µε ό,τι αυτό συνεπάγεται), είναι ουσιαστικά εκτός αγοράς. Μένει να δούµε το πώς θα επηρεάσει την εταιρεία ο νεοσυσταθείς όµιλος FCA (FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES), αλλά και πως οι Ιταλοί θα «αντικαταστήσουν» τη Lancia. Πληροφορίες µας λένε ότι αναµένονται ριζικές αλλαγές από το β΄ εξάµηνο του 2014.
MERCEDES-BENZ HELLAS (MERCEDES-BENZ)
Ψήφος εµπιστοσύνης στην ελληνική αγορά είναι οι επενδύσεις της Mercedes-Benz εν µέσω κρίσης, η στήριξη του δικτύου, αλλά και η «κανονική» λειτουργία της εταιρείας. Και για να το εξηγήσουµε, εξωστρέφεια, δραστηριότητες, ποιοτική αναβάθµιση του after sales, αλλά και συµµετοχή σε όλες τις δραστηριότητες του εργοστασίου, οπουδήποτε στον κόσµο. Αποτέλεσµα, να διπλασιάσει τις πωλήσεις της πέρσι, κάτι βεβαίως που έχει να κάνει και µε τη νέα, πιο νεανική γκάµα, αλλά και τη φιλοσοφία των νέων στελεχών της εταιρείας.
ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ (PORSCHE)
Αναµενόµενα σε πτώση η Porsche, βεβαίως µπορεί να ισχυριστεί ότι έκανε περισσότερα κοµµάτια απ΄ ό,τι οι ανταγωνιστές της, έδωσε περισσότερο βάρος στο after sales, αλλά και στη διατήρηση του image της. Αξιο αναφοράς το γεγονός ότι, παρά τη µείωση των πωλήσεων, δεν έχει περικόψει τις σχέσεις της µε τον Τύπο, συµµετέχοντας στις περισσότερες δηµοσιογραφικές αποστολές, διαθέτοντας µάλιστα και τεστ ντράιβ! Απλά εύγε!
NISSAN-ΝΙΚ.Ι.ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ (NISSAN)
Σταθερή αξία, αλλά και µε άριστη γνώση των ιδιαιτεροτήτων της ελληνικής αγοράς η εισαγωγική εταιρεία των ιαπωνικών αυτοκινήτων, µε ένα δυνατό δίκτυο και αυτοκίνητα που χαίρουν εκτίµησης στους Ελληνες αγοραστές. Με ελάχιστες αλλαγές στο δίκτυο, αλλά και µε αντανακλαστικά... πολυεθνικής στους νέου τρόπους επικοινωνίας-προώθησης των προϊόντων, η Nissan αντιµετώπισε την κρίση, ενώ µε τις πρόσφατες αλλαγές στη σύνθεσή της προετοιµάζεται για τη νέα εποχή.
ΠΛΕΙΑΔΕΣ ΜΟΤORS (SUBARU)
Αναµφισβήτητα η επιστροφή της Subaru είναι µια πολύ καλή είδηση για την ελληνική αγορά, αλλά και τους χιλιάδες φίλους της. Η εταιρεία αναζητεί συνεργασίες, αλλά και το ξεκαθάρισµα του δικτύου, έχοντας φιλόδοξα σχέδια, όπως µαθαίνουµε, για το µέλλον. Σηµαντικό το γεγονός ότι, µε την ανάληψη της εταιρείας, έκανε αισθητή την παρουσία της, ενώ ετοιµάζει πολλά νέα πράγµατα για το 2014.
ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ (SUZUKI)
Με περιορισµένες δραστηριότητες λειτουργεί η Suzuki, που παραµένει το ισχυρότερο κοµµάτι της ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ. Μπορεί τα G. Vitara να µη «γυαλίζουν» όπως στο παρελθόν, εν τούτοις, τα «µικρά» της εταιρείας έχουν µια αξιοθαύµαστη πορεία. Παρά τις φήµες για συσσωρευµένα οµιλικά οικονοµικά προβλήµατα, εντούτοις, η Suzuki δείχνει ανεπηρέαστη.
ΤΕΟΡΕΝ ΜΟΤΟΡΣ (Renault)
Είναι η νεοσύστατη εταιρεία εισαγωγής των αυτοκινήτων Renault και Dacia (στη θέση της πολυεθνικής PGA), η οποία έχει βάλει υψηλούς στόχους, όσον αφορά τις πωλήσεις.
Αξιοποιώντας το υπάρχον δίκτυο, αλλά και «ανοίγοντας» συνεργασίες, η TEΟΡΕΝ, θα επιχειρήσει να επαναφέρει τις πωλήσεις της Renault στα υψηλά επίπεδα του παρελθόντος, φιλοδοξώντας να τοποθετήσει και την Dacia, ως την απόλυτη value for money µάρκα.
ΤΕΧΝΟΚΑΡ (SEAT)
Επιτυχηµένη κρίνεται εν µέσω κρίσης και η πορεία της Seat, κυρίως στις µικρές κατηγορίες (Mii, Ibiza, Leon) και στα αυτοκίνητα µε µικρούς κινητήρες (1.2 TSi). Διαθέτει ανταγωνιστική γκάµα προϊόντων, καλοστηµένο δίκτυο και ικανά και έµπειρα στελέχη, που δείχνουν τα δέοντα αντανακλαστικά.
TOYOTA HELLAS (ΤΟΥΟΤΑ)
Η Toyota έδρεψε στην κρίση τους καρπούς που χρόνια επένδυσε αναφορικά µε το χτίσιµο µιας σχέσης εµπιστοσύνης µε το καταναλωτικό κοινό. Κατακτώντας την πρωτιά τη χρονιά που πέρασε και επιδεικνύοντας µια αξιοθαύµαστη ψυχραιµία ξεκίνησε επίσης πολύ δυνατά τo 2014, βασιζόµενη στο υγιές δίκτυό της, την αρτιότητα των προϊόντων της αλλά και τις µοναδικές υπηρεσίες after sales.
VOLVO HELLAS (VOLVO)
Η σουηδική εταιρεία, µε στοχευµένες κινήσεις και ένα µικρό δίκτυο διανοµέων κατάφερε να βελτιώσει τη θέση της στην ελληνική αγορά την εποχή της κρίσης, όπως και µε τα νέα αυτοκίνητα που λανσαρίστηκαν ως premium. Για τη νέα σεζόν, ουσιαστική πρόταση παραµένει η "κινητήρες ντίζελ 1.6lt/αισθητική διαφοροποίηση/ανταγωνιστικές τιµές" και µένει να δούµε εάν µας επιφυλάσσουν κάτι καινούργιο τα στελέχη της...
H «σκακιέρα» της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου
Οι αλλαγές, οι νέοι παίκτες και η στάση αναµονής για την επόµενη µέρα
-
10/3/2014



ΔΗΜΟΦΙΛΗ





