Η Stellantis θα μετατρέψει το εργοστάσιο στο Τορίνο σε «ηλεκτρικό»


Το εργοστάσιο του Mirafiori θα γίνει το κέντρο του «εξηλεκτρισμού» της Stellantis, παράγοντας και δύο μοντέλα της Maserati. Ποια είναι τα σχέδια του Ομίλου Stellantis αναφορικά με τα εργοστάσια του Ομίλου στην Ιταλία. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 12/10/2021

Η Stellantis  σχεδιάζει να μετατρέψει το εργοστάσιό της στο Τορίνο της Ιταλίας, σε κόμβο ηλεκτρικών οχημάτων, μεταφέροντας ταυτόχρονα την παραγωγή δύο μοντέλων της Maserati  στο εργοστάσιο του Mirafiori. Η κίνηση αυτή αποσκοπεί στην αύξηση της αποδοτικότητας και τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται στην πώληση περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Stellantis  θα αναθέσει στη μονάδα του Mirafiori μια νέα ηλεκτροκίνητη πλατφόρμα για την κατασκευή πολυτελών sedan της Maserati  μεταξύ του 2022 και του 2024, κάνοντας το εργοστάσιο, όπου παράγεται τώρα το ηλεκτρικό Fiat New 500, το κέντρο της ηλεκτροκίνησης του Ομίλου στην Ιταλία.

Το εργοστάσιο του Mirafiori είναι το ιστορικό κέντρο της Fiat, απασχολώντας περίπου 50.000 εργαζόμενους στην ακμή του τη δεκαετία του 1970, όταν από τη γραμμή παραγωγής του έβγαιναν περισσότερα από 600.000 αυτοκίνητα ετησίως.

Η ιταλική εφημερίδα La Repubblica ανέφερε μάλιστα ότι η Stellantisθα μπορούσε να αυξήσει την παραγωγή του Fiat 500 με συμβατικούς κινητήρες στο Mirafiori, μεταφέροντας ένα κομμάτι της παραγωγής του από το Tychy της Πολωνίας.

Στο Mirafiori, η Stellantisσχεδιάζει να έχει μία παραγωγική διαδικασία για την κατασκευή κινητήρων καύσης, υβριδικών και ηλεκτρικών κινητήρων. Ταυτόχρονα, στο ιστορικό εργοστάσιο θα κατασκευάσει τα σεντάν Maserati Ghibli και Quattroporte, μεταφέροντας τα από την κοντινή μονάδα του Grugliasco.

Μία από τις πρώτες ενέργειες της θα είναι η δημιουργία μιας νέας «ηλεκτρισμένης» πλατφόρμας ειδικά για τη Maserati, δήλωσε η Stellantis.

«Η Stellantis εργάζεται με αποφασιστικότητα και ειλικρίνεια για να προβλέψει και να προετοιμαστεί για την ενεργειακή μετάβαση όλων των ιταλικών βιομηχανικών εγκαταστάσεών της», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της τη Δευτέρα.

Ο στόχος είναι να βελτιωθούν οι επιδόσεις στα εργοστάσια «για να δοθεί στη χώρα αυτή ένας στρατηγικός ρόλος μεταξύ των κύριων εγχώριων ευρωπαϊκών αγορών του ομίλου», δήλωσε η Stellantis.

Η μελλοντική παραγωγή του Fiat New 500 επιβεβαιώνεται επίσης στο Τορίνο, δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία, αφού παρουσίασε το σχέδιό της στους Ιταλούς υπουργούς βιομηχανίας και εργασίας στη Ρώμη και σε συνδικάτα εργαζομένων.

Χωρίς απώλειες θέσεων εργασίας

Και οι 1.100 εργαζόμενοι και υπάλληλοι στο Grugliasco θα μετακινηθούν στο Mirafiori έως το 2024 χωρίς συνολικό αντίκτυπο στις θέσεις εργασίας στην περιοχή, είπε η Stellantis χωρίς να δώσει λεπτομέρειες για το τι συμβαίνει με την μονάδα του Grugliasco μετά από αυτήν την ημερομηνία. Το Grugliasco απέχει μόλις 2,5 χιλιόμετρα από το Mirafiori κα οι εργαζόμενοι του έχουν μετακινηθεί αρκετές φορές μεταξύ των δύο εγκασταστάσεων με βάση τις ανάγκες παραγωγής.

Η απόφαση σηματοδοτεί το τέλος της πλήρους κατασκευής αυτοκινήτων στο εργοστάσιο του Grugliasco σε λιγότερο από μια δεκαετία αφότου ξεκίνησε η παραγωγή αυτοκινήτων Maserati.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε στα ιταλικά συνδικάτα τον Φεβρουάριο ότι το κόστος παραγωγής στα εργοστάσια της Fiat στην Ιταλία ήταν έως και τέσσερις φορές μεγαλύτερο από τα εργοστάσια της PSA στη Γαλλία ή την Ισπανία για ένα παρόμοιο μοντέλο, κυρίως λόγω των χαμηλότερων από τις αναμενόμενων πωλήσεων και όχι του υψηλού κόστους εργασίας.

Τον Ιούνιο, η αυτοκινητοβιομηχανία αποφάσισε να αναδιοργανώσει την παραγωγή στο εργοστάσιο του Melfi στη νότια Ιταλία, τη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής στη χώρα, σε μια ενιαία γραμμή παραγωγής που θα συγχωνεύσει δύο υπάρχουσες με αμετάβλητη δυναμικότητα. Θα κατασκευάσει τέσσερα EV μεσαίας κατηγορίας, για διαφορετικές μάρκες, ξεκινώντας το 2024.

Η Stellantis δήλωσε επίσης τον Ιούλιο ότι θα κατασκευάσει ένα από τα τρία ευρωπαϊκά εργοστάσια μπαταριών στην Ιταλία, στην τοποθεσία Termoli, περίπου 190 μίλια ανατολικά της Ρώμης. Το εργοστάσιο αυτό κατασκευάζει σήμερα κινητήρες εσωτερικής καύσης.