Το ηλεκτρικό μέλλον της Stellantis


Στο πλαίσιο της ψηφιακής εκδήλωσης “EV Day 2021” οι μάρκες του Ομίλου Stellantis παρουσίασαν τα στρατηγικά τους σχέδια με πυξίδα την ηλεκτροκίνηση. Ποια νέα μοντέλα περιλαμβάνουν και τι έρχεται στο άμεσο μέλλον.

  • 9/7/2021

Η ψηφιακή εκδήλωση “EV Day 2021” οι 14 συνολικά μάρκες του Ομίλου Stellantis, με παρουσία του ίδιου του CEO του Ομίλου, Carlos Tavares, ανέλυσαν τα πλάνα τους σε όλα τα επίπεδα για τα επόμενα χρόνια και την σταδιακή μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Το επενδυτικό πλάνο του Ομίλου περιλαμβάνει μία γιγαντιαία επένδυση ύψους 30 δισεκατομμυρίων ευρώ μέχρι το 2025, σε ηλεκτρικές τεχνολογίες, μπαταρίες, νέες πλατφόρμες και λογισμικό. Στόχος της Stellantis είναι με ορίζοντα το 2030 το 70% των πωλήσεων της στην Ευρώπη να αποτελείται από πλήρως ηλεκτρικά ή εξηλεκτρισμένα μοντέλα και το αντίστοιχο ποσοστό να φτάσει το 40% στην αμερικάνικη αγορά.

Σε αυτό το πλαίσιο θα βοηθήσουν οι 4 νέες πλατφόρμες του Ομίλου, καθώς και οι νέες τεχνολογίες μπαταριών.

Η νέα ηλεκτρική εποχή για όλες τις μάρκες του Ομίλου

Ο στόχος του Ομίλου να φτάσει το 2030 το 70% των πωλήσεων του στην Ευρώπη να αποτελείται από πλήρως ηλεκτρικά ή εξηλεκτρισμένα μοντέλα και το αντίστοιχο ποσοστό να φτάσει το 40% στην αμερικάνικη αγορά θέλει να βάλει τη Stellantis σε ηγετική θέση στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Οι ιθύνοντες του πολυεθνικού Ομίλου τόνισαν ότι με αυτά τα νούμερα στοχεύουν να είναι 10% σε μερίδιο μπροστά από τον ανταγωνισμό. Παράλληλα, οι οικονομίες κλίμακας και η κοινή χρήση δαπέδων, μπαταριών και τεχνολογιών αναμένεται να εξοικονομήσει περισσότερα από 5 δισεκατομμύρια ευρώ.

Ως αποτέλεσμα, η Stellantis στοχεύει να επιτύχει βιώσιμα, διψήφια περιθώρια λειτουργικού κέρδους μεσοπρόθεσμα (έως το 2026), καθιστώντας την εταιρεία σημείο αναφοράς για την κερδοφορία στην παροχή ηλεκτρικής κινητικότητας στους πελάτες σε παγκόσμια βάση.

Μάλιστα, από το 2026 οι τιμές των ηλεκτρικών μοντέλων της αναμένεται να ισοσκελιστούν πλήρως με αυτές των συμβατικών αυτοκινήτων, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι  εκάστοτε κυβερνητικές επιδοτήσεις. Όπως τόνισαν δε οι ιθύνοντες του Ομίλου, η ενεργειακή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν θα απομακρύνει τους καταναλωτές από το επίκεντρο του ενδιαφέροντος, μιας και θα συνεχίσουν να αποτελούν τη βασική προτεραιότητα της Stellantis.

«Ο πελάτης παραμένει η νούμερο ένα προτεραιότητα για τη Stellantis. Και με το επενδυτικό σχέδιο των 30 δις ευρώ, δεσμευόμαστε να προσφέρουμε εμβληματικά οχήματα, που οι επιδόσεις, οι υπηρεσίες, το design, η άνεση και η αυτονομία θα βρίσκονται σε πλήρη αρμονία με τις καθημερινές ανάγκες», ανέφεραν τα στελέχη του Ομίλου.

Στο περιθώριο της εκδήλωσης ξεχώρισε η δήλωση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Opel, Michael Lohscheller, που επεφύλασσε μια ευχάριστη έκπληξη στους φίλους της μάρκας, ανακοινώνοντας πως το θρυλικό Manta θα επιστρέψει ως μοντέλο παραγωγής.

Το νέο μοντέλο θα ονομάζεται Manta-e και ουσιαστικά θα είναι η έκδοση παραγωγής του Opel Manta GSe Elektromod, το οποίο είδαμε πριν ένα μήνα περίπου να παρουσιάζεται ως one-off μοντέλο.

Το δρόμο της ηλεκτροκίνησης επιλέγει και η Peugeot, με την Linda Jackson, CEO της Peugeot, να ανακοινώνει πως μέχρι το 2025 η γκάμα της γαλλικής μάρκας θα είναι πλήρως εξηλεκτρισμένη με ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα σε κάθε κατηγορία.

Το ίδιο επιθετικά θα κινηθούν και οι αμερικάνικες Jeep, Dodge και RAM. Η πρώτη θα διευρύνει την οικογένεια των plug-in υβριδικών μοντέλων της (Wrangler, Compass, Renegade) με το λογότυπο 4xe να έρχεται και στο Grand Cherokee. Από το 2025 μάλιστα, θα επιταχύνει την ενεργειακή της μετάβαση, διαθέτοντας από ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο σε κάθε κατηγορία.

Νέες μπαταρίες και πλατφόρμες

Η Stellantis έκανε ιδιαίτερη μνεία και στις νέες τεχνολογίες που θα ενσωματωθούν στα ηλεκτρικά οχήματα των εταιρειών, εστιάζοντας σε δύο είδη μπαταριών. Η μία από αυτές θα έχει μεγάλη ενεργειακή πυκνότητα, ενώ η δεύτερη θα είναι απαλλαγμένη από πολύτιμα μέταλλα όπως είναι το νικέλιο και το κοβάλτιο.

Οι δύο αυτοί τύποι θα μπουν στην παραγωγή από το 2024, ενώ για το 2026 προβλέπεται μία νέα μπαταρία με στερεού τύπου (solid state) ηλεκτρολύτη. Η γκάμα των μπαταριών θα έχει ενεργειακή χωρητικότητα από 37 έως και πάνω από 200 kWh, καλύπτοντας πλήρως όλες τις κατηγορίες οχημάτων για όλες τις μάρκες του Ομίλου, ενώ θα προσφέρονται και κορυφαίες λύσεις ταχυφόρτισης φτάνοντας τα 32 χιλιόμετρα αυτονομίας ανά λεπτό.

Το κόστος της μπαταρίας ηλεκτρικών οχημάτων στοχεύει η Stellantis να μειωθεί περισσότερο από 40% από το 2020 έως το 2024 και περισσότερο από ένα επιπλέον 20% έως το 2030, φτάνοντας σε συνολική μείωση του κόστους κατά 60%.

Τη βάση όλων των νέων εξηλεκτρισμένων μοντέλων θα αποτελέσουν τέσσερις ολοκαίνουριες πλατφόρμες που έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν μεγάλες δυνατότητες ευελιξίας (όσον αφορά στο μήκος και πλάτος), κοινή χρήση εξαρτημάτων και την την δυνατότητα να μπουν στην παραγωγή σε όγκο 2.000.000 μονάδων ανά έτος.

Οι πλατφόρμες του Ομίλου Stellantis

STLA Small (για αυτοκίνητα πόλης και μικρομεσαία compact), με μέγιστη αυτονομία έως 500 χιλιόμετρα και ισχύ 70 kW (95 PS)

STLA Medium (για μεσαία και SUV), με μέγιστη αυτονομία έως 700 χιλιόμετρα και ισχύ 125-180 kW (170 – 245 PS)

STLA Large (για μεγάλα και σπορ αυτοκίνητα), με μέγιστη αυτονομία έως 800 χιλιόμετρα και ισχύ 150-330 kW (203 – 415 PS)

STLA Frame ( για τα αμερικανικά SUV και pick-up), με μέγιστη αυτονομία έως 800 χιλιόμετρα