Η τεχνολογία σκοτώνει τα coupe αυτοκίνητα!


ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΚΑΤΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ... ΑΠΛΑ, ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΥΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΕΥΚΟΛΑ ΝΑ ΣΥΝΥΠΑΡΞΟΥΝ, ΓΙΑ ΕΝΑ ΒΑΣΙΚΟ ΛΟΓΟ, ΟΠΩΣ ΕΞΗΓΕΙ Ο ΕΠΙ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ PEUGEOT, JEAN-PHILIPPE IMPARATO.

  • ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΩΠΟΔΗΣ
  • 26/3/2020

Εάν θα μπορούσαμε χοντρικά να κάνουμε ένα διαχωρισμό μεταξύ τρίπορτων και πεντάπορτων μοντέλων (ή, εναλλακτικά μεταξύ δίπορτων και τετράπορτων, ό,τι προτιμάτε) θα καταλήγαμε ότι τα πρώτα δείχνουν πιο δυναμικά, ενώ τα δεύτερα είναι πιο πρακτικά. Σε μία εποχή όμως που οι πιο ανθηρές κατηγορίες είναι τα SUV, μπορεί κανείς εύκολα να καταλάβει που στρέφεται ο κόσμος. Επίσης, ο δυναμισμός, με την έννοια των επιδόσεων, δεν είναι κάτι που αφορά αποκλειστικά σπορ μοντέλα. Μπορεί πριν από δύο δεκαετίες τα συμβατικά αυτοκίνητα να ήθελαν ημερολόγιο αντί για χρονόμετρο για το 0-100, αυτό όμως δεν ισχύει σήμερα.

Και πάλι, όμως, τα coupe είναι αντικειμενικά όμορφα σχεδιαστικά οχήματα. Γιατί εκλείπουν από τις γκάμες των διαφόρων εταιριών; Την απάντηση έδωσε, σε δήλωσή του σε αγγλικό περιοδικό, ο Jean-Philippe Imparato, αντιπρόεδρος στον όμιλο PSA για την Peugeot. Πρακτικά, δεν υπάρχουν αρκετά κεφάλαια διαθέσιμα για την εξέλιξη τέτοιων οχημάτων, αφού όλα τα χρήματα πηγαίνουν στα τμήματα R&D.

Το μεγάλο στοίχημα αυτή τη στιγμή για τις εταιρίες αυτοκινήτου είναι η ηλεκτροκίνηση, η αυτόνομη οδήγηση, η διασύνδεση και οι υπηρεσίες. Τέσσερα διαφορετικά κεφάλαια που το καθένα από αυτά θα μπορούσε να τραβήξει όλα τα ταμειακά διαθέσιμα και πάλι να μην του φτάσουν. Η επένδυση σε αυτές τις τεχνολογίες, ώστε η κάθε εταιρία να πλασαριστεί όσο το δυνατόν καλύτερα στο μέλλον, είναι επιτακτικής σημασίας. Αναγκαστικά λοιπόν, μοντέλα τα οποία δεν είναι τόσο εμπορικά, όπως τα coupe ή (για κάποιους) τα μικρά αυτοκίνητα πόλης, δεν έχουν θέση στο τραπέζι. Είναι, απλά, θέμα κόστους. Εάν κάποια στιγμή τα Trend αλλάξουν, τα coupe θα επανεμφανιστούν.