Για 4η συνεχόμενη χρονιά, το πρώτο και μεγαλύτερο περιοδικό αυτοκινήτου στον κόσμο, το Car and Driver, συνδιοργάνωσε το Formula Student Festival με τη συμμετοχή Πολυτεχνικών σχολών της χώρας μας, στο πλαίσιο του επίσημου θεσμού Formula Student Greece που πρόσφατα παρουσιάστηκε στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής των Ελλήνων.
Το Formula Student Festival διεξήχθη με την υποστήριξη και τη συνεργασία του Δήμου Γλυφάδας, ενώ πραγματοποιήθηκε με τις αιγίδες του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού καθώς και της Επιστημονικής Ένωσης Αιολικής Ενέργειας (ΕΛΕΤΑΕΝ).
Στην πρώτη μέρα του φεστιβάλ μίλησε η κα. Τζίνα Ρουμπάκου, Corporate Communications Manager της Toyota Hellas. Η κ. Ρουμπάκου συμμετείχε στην ενότητα με θέμα «Ανακαλύπτοντας την Αυτοκίνηση του Αύριο», όπου και αναφέρθηκε στη στρατηγική της Toyota να εξελίσσει ακόμα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, επενδύοντας στον υβριδισμό, χωρίς όμως να αφορίζει τον εξηλεκτρισμό.
«Άραγε ποιος γνωρίζει με βεβαιότητα το μέλλον της αυτοκίνησης;», δήλωσε. «Για αυτό κι η Toyota έχει επιλέξει μία στρατηγική πολλών διαδρομών, με διαφορετικές τεχνολογίες για την κινητικότητα».
Όσον αφορά τις διαφορετικές επιλογές καυσίμων, η κ. Ρουμπάκου στάθηκε στην ανάγκη οι εταιρείες να προσφέρουν στην γκάμα τους επιλογές που να καλύπτουν όλο το φάσμα του αγοραστικού κοινού, ενώ αναφέρθηκε και στον ελληνικό στόλο των ΙΧ που είναι από τους πιο γηρασμένους στην Ευρώπη:
«Βλέποντας το Prius για πρώτη φορά τη δεκαετία του ‘90, ήταν αυτό που εισήγαγε τον υβριδικό κινητήρα στην αυτοκίνηση, και αυτό έφερε την Toyota πιο κοντά στα λανσαρίσματα αμιγώς ηλεκτρικών. Δεν μπορείς να μείνεις στάσιμος, πρέπει συνεχώς να βρίσκεις λύσεις που να καλύπτουν τις ανάγκες των χρηστών».
«Το σημαντικό είναι να προτείνουμε λύσεις που ταιριάζουν στον κάθε ένα χωριστά. Στην Ελλάδα, ο στόλος είναι γηρασμένος, υπάρχουν οδηγοί που δεν έχουν μπει σε ένα νέο αυτοκίνητο. Έχουν εξοικειωθεί με κινητήρες παλαιότερων τεχνολογιών. Πόσο εύκολο είναι να μπει στη λογική να μετακινηθεί ένας τέτοιος οδηγός 100% ηλεκτρικά; Για αυτό κι οι ανάγκες διαφέρουν από άνθρωπο σε άνθρωπο. Πρέπει και για αυτούς να υπάρξει μία πρόταση ώστε να μπουν στη διαδικασία να αλλάξουν το μέσο μετακίνησης. Όπως λέει κι ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, ''ο εχθρός είναι οι ρύποι'',κι εκεί προτείνει μία ξεκάθαρη στρατηγική με πολυτεχνολογική παλέτα».
Το απόγευμα της ίδιας μέρας, το «παρών» για την Toyota έδωσε η κα. Κλαίρη Χατζηγιάννη, Customer Communications Manager, η οποία μίλησε στην ενότητα με θέμα «Πηγές Ενέργειας, Ανάπτυξη και Υποδομές».
Στόχος της τοποθέτησης της ήταν να μοιραστεί εμπειρία και βιώματα, έχοντας ως εφαλτήριο την εμπειρία της εργαζόμενη στην ιαπωνική μάρκα. Μίλησε για το Toyota Way, την επιχειρηματική φιλοσοφία της μάρκας που αποτελεί τη βάση για τη λειτουργία της, και βασίζεται σε δύο θεμελιώδεις πυλώνες: τη Συνεχή Βελτίωση (Kaizen) και τον Σεβασμό για τους Ανθρώπους. Η φιλοσοφία αυτή εκφράζεται μέσω 14 αρχών που καθοδηγούν τη λήψη αποφάσεων, την οργάνωση της εργασίας και τη συνεργασία εντός της εταιρείας και με τους εξωτερικούς συνεργάτες.
Σε μία προσπάθεια να μεταφέρει αυτές τις αρχές και στο περιβάλλον εργασίας και ανάπτυξης εντός μίας ομάδας Formula Student, η κ. Χατζηγιάννη τόνισε αρχές όπως το Genchi Genbutsu, που σημαίνει να πηγαίνει κανείς στη ρίζα του προβλήματος και να το λύνει, στον σεβασμό στον άνθρωπο και στους συνεργάτες, και στο Jidoka, δηλαδή στην αρχή ότι τίποτα δεν προχωράει τίποτα αν δεν λυθεί ένα πρόβλημα.
«Σε ένα συνεργείο Toyota είδαμε ότι οι τεχνικοί έχαναν χρόνο στο να συμβουλεύονται το εγχειρίδιο που είναι στον πάγκο. Βλέποντας το σαν πρόβλημα το βελτιώσαμε. Το φέραμε αρχικά πάνω στον πάγκο εργασίας και στη συνέχεια το ενσωματώσαμε σε tablet και έτσι ο τεχνικός το έχει συνεχώς δίπλα του. Έτσι αυξήθηκε η παραγωγικότητα», ανέφερε ως ένα παράδειγμα επίλυσης προβλήματος μέσω της εξέλιξης και της συνεχούς βελτίωσης.
Τέλος, αναφέρθηκε και στο project του Woven City, μίας πόλης που έφτιαξε η Toyota στους πρόποδες του Fuji. Αυτή η πόλη εγκαινιάστηκε πρόσφατα και κατοικήθηκε από τους 100 πρώτους κατοίκους, εργαζόμενοι της Toyota. Είναι μία βιώσιμη πόλη, με βασικούς του πυλώνες το ESG, (Environmental, Social, Governance - Περιβαλλοντική, Κοινωνική και Εταιρική Διακυβέρνηση) δηλαδή ένα πλαίσιο για την αξιολόγηση των ηθικών, περιβαλλοντικών και κοινωνικών επιπτώσεων μιας επιχείρησης ή μιας επένδυσης.
«Προφανώς δεν είμαστε Ιαπωνία για να φτιάξουμε μια δική μας Woven City. Μπορούμε όμως σταδιακά να εντάξουμε τους βασικούς της πυλώνες σε κάθε στάδιο της ενασχόλησής σας με το Formula Student,» δήλωσε σχετικά.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η 1η μέρα του Formula Student Festival 2025 (video)