Η Toyota ποντάρει στο ηλεκτροκίνητο μέλλον της με επένδυση-μαμούθ


Η Toyota θα επενδύσει σχεδόν 14 δισεκατομμύρια δολάρια για μπαταρίες, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας solid state, έως το 2030, ενώ προσδοκά να μειώσει το κόστος των μπαταριών κατά το ήμισυ στο δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας.

  • 7/9/2021

Η Toyota τα δίνει όλα για την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης καθώς θα επενδύσει τα προαναφερόμενα ποσά τόσο για μπαταρίες solid state όσο και για την τεχνολογία μπαταριών ιόντων λιθίου επόμενης γενιάς σε μια προσπάθεια να μειώσει τις εκπομπές ρύπων και να δώσει επιπλέον ζωή στα υβριδικά οχήματα ως απάντηση στην κριτική ότι έχει αργήσει στην κούρσα της αμιγούς ηλεκτροκίνησης.

Στελέχη της Toyota, περιγράφοντας αυτά τα σχέδια δήλωσαν ότι η μεγαλύτερη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει επίσης να μειώσει το κόστος των μπαταριών κατά το ήμισυ στο δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας. Η Toyota βρίσκεται σε καλό δρόμο για την ανάπτυξη μπαταριών στερεάς κατάστασης (solid state) έως το 2025, δήλωσε ο επικεφαλής της τεχνολογίας Masahiko Maeda, προσθέτοντας ότι ξεκίνησε τη δοκιμή οδήγησης ενός πρωτοτύπου με αυτήν την τεχνολογία μπαταριών.

Η εταιρεία εξετάζει τη χρήση των μπαταριών στερεάς κατάστασης όχι μόνο σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και σε υβριδικά, εάν οι μηχανικοί μπορούν να αναπτύξουν τη σωστή ισορροπία ισχύος και σταθερότητας στην παροχή ισχύος. Η Toyota σχεδιάζει επίσης να διευρύνει τη χρήση μπαταρίας ιόντων λιθίου επόμενης γενιάς στο δεύτερο μισό της δεκαετίας κάτι που θα φέρει περαιτέρω μείωση στο κόστος και αύξηση στις επιδόσεις των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.

Toyota bZ4X CONCEPT
Toyota bZ4X CONCEPT

Εν τω μεταξύ, η Toyota αναμένει περαιτέρω οφέλη από μια πρόσφατα βελτιωμένη έκδοση της μπαταρίας υδριδίου νικελίου-μετάλλου παλαιότερης γενιάς. Αυτή η υλοποίηση επιτρέπει τον διπλασιασμό της πυκνότητας ισχύος και αναπτύχθηκε για το ανασχεδιασμένο συμπαγές υβριδικό Toyota Aqua. Η μεγάλη διάρκεια ζωής, η σταθερότητα και η ασφάλεια είναι τα βασικά σημεία αναφοράς για τις μπαταρίες της Toyota. Η δε μπαταρία που θα χρησιμοποιηθεί στο επερχόμενο πλήρως ηλεκτρικό crossover της Toyota, το bZ4X, θα μπορεί να διατηρήσει το 90% της απόδοσης της μετά από μια δεκαετία χρήσης, σύμφωνα με στελέχη της εταιρίας. Το bZ4X θα κατασκευάζεται με μείωση του κόστους κατά 30 τοις εκατό χρησιμοποιώντας λιγότερο ακριβά υλικά και συστήματα και μέσω της μείωσης της ενέργειας που καταναλώνει το όχημα.

Με την επένδυση 1,5 τρισεκατομμυρίων γιεν (13,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων) στην ανάπτυξη μπαταριών έως το 2030, η Toyota σχεδιάζει να πουλήσει 8 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα το 2030, συμπεριλαμβανομένων 2 εκατομμυρίων οχημάτων ηλεκτρικών μπαταριών και κυψελών καυσίμου υδρογόνου.