Η Τροχαία εξοπλίστηκε με νέα ραντάρ στην Ε.Ο. Αθηνών - Θεσσαλονίκης


Δείτε σε ποιο τμήμα της ΠΑΘΕ θα λειτουργήσουν άμεσα, καθώς ήδη έχουν εκπαιδευτεί τα στελέχη της.

  • 11/5/2023

H Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η οποία διαχειρίζεται το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου της ΠΑΘΕ από τις Ράχες του νομού Φθιώτιδας έως το Κλειδί Ημαθίας, συνόλου 229,40 χιλιομέτρων, παρουσίασε τις πρωτοβουλίες και δράσεις που υλοποιεί για την οδική ασφάλεια.

Στόχος της η λειτουργία ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου και τα μηδενικά τροχαία ατυχήματα, το περίφημο «Vision Zero», ως το 2050 ή και νωρίτερα. Ο σχεδιασμός της επικεντρώνεται στον αποτελεσματικό έλεγχο της υπερβολικής ταχύτητας αλλά και στην ύπαρξη δυνατότητας άμεσου εντοπισμού τυχόν αντιθέτως κινούμενων οχημάτων.

Στο πλαίσιο αυτό, προμήθευσε το Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Π.Α.Θ.Ε. Μαγνησίας με ραντάρ που χρησιμοποιούν το σύστημα καταγραφής και φωτογράφισης οχημάτων TraffiStar S290M, με σκοπό την τήρηση των ορίων ταχύτητας και φρόντισε για την εκπαίδευση του προσωπικού του τμήματος.

Επιπλέον, στοχεύει στη δημιουργία κατάλληλων και προστατευμένων χώρων για ξεκούραση των οδηγών βαρέων οχημάτων, αλλά και να εξασφαλιστεί και ενισχυθεί ο έλεγχος της κόπωσης των οδηγών.

Στο πλαίσιο αυτό η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έχει προβεί στις ακόλουθες ενέργειες προς την Ελληνική Αστυνομία:

  • Για τυχόν αντιθέτως κινούμενα οχήματα, παροχή πιλοτικού συστήματος ανίχνευσης οχημάτων αντίθετης κίνησης για την ενίσχυση της αστυνόμευσης στον Α/Κ Λεπτοκαρυάς στο Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Π.Α.Θ.Ε. Πιερίας.
  • Δημιουργία ενός ασφαλούς χώρου ασφαλούς στάθμευσης βαρέων οχημάτων στο Αερινό Μαγνησίας, προκειμένου να αντιμετωπίσει το ζήτημα της κόπωσης οδηγών βαρέων οχημάτων στις οδικές μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων. Ο χώρος βρίσκεται στην τελική φάση κατασκευής και προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία εντός του καλοκαιριού.
  • Εκπαίδευση των αστυνομικών αρχών με θέμα την καλύτερη αστυνόμευση και τον έλεγχο των «ευφυών» ταχογράφων

Για την αντιμετώπιση των κινδύνων από κακοφορτωμένα και ελλιπώς συντηρημένα βαρέα οχήματα, τα οποία είναι κυρίως υπεύθυνα για το 14% των συμβάντων που σχετίζονται με εμπόδια στο οδόστρωμα, η εταιρεία καλύπτει τις ανάγκες σε εκπαιδεύσεις των αστυνομικών αρχών με θέμα την καλύτερη αστυνόμευση και τον έλεγχο των κακοφορτωμένων βαρέων οχημάτων.

Για τα υπερφορτωμένα βαρέα οχήματα που υπολογίζονται στο 10% των βαρέων οχημάτων, οι δράσεις αντιμετώπισης καλύπτονται από το τρίπτυχο:

  • Παροχή του φορητού συστήματος στατικής ζύγισης βαρέων οχημάτων για την ενίσχυση της Αστυνόμευσης στα Τμήματα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Μαγνησίας και Πιερίας.
  • Εκπαίδευση του προσωπικού των Τμημάτων Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων στο σύστημα στατικής ζύγισης βαρέων οχημάτων
  • Συστήματα υψηλής ταχύτητας Ζύγισης εν κινήσει HS-WIM (High Speed – Weigh In Motion).

Μια επιπλέον δράση για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας αποτελεί το σύστημα αυτόματης ανίχνευσης των οχημάτων ADR εντός των Σηράγγων (μέσω καμερών LPR/ANPR) σε συνδυασμό με το Σύστημα Weigh In Motion, το οποίο θα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την κλάση επικίνδυνου φορτίου και το βάρος των οχημάτων που μεταφέρουν επικίνδυνα ή εύφλεκτα υλικά μέσα στις Σήραγγες.