H Volkswagen χρησιμοποιεί ξανά παράνομο λογισμικό στους κινητήρες της;


Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αναμένεται να ερευνήσει περαιτέρω την υπόθεση ξυπνώντας δυσάρεστες μνήμες για την VW από το πρόσφατο παρελθόν και το σκάνδαλο Dieselgate.

  • 24/9/2021

Όπως και με το σκάνδαλο Dieselgate, αν κάτι τέτοιο επιβεβαιωθεί, θα δημιουργηθεί μεγάλη φασαρία γύρω από το όνομα της Volkswagen  και όλων των μαρκών του Volkswagen Group. Το σκάνδαλο Dieselgate ήταν ένα τεράστιο πλήγμα τόσο οικονομικά, όσο κυρίως για τη φήμη και το όνομα του Ομίλου VW.

Ενώ είχε τεράστιο αρνητικό αντίκτυπο στη φήμη της VW, το σκάνδαλο Dieselgate φαίνεται τελικά ότι επιτάχυνε τη μετάβαση της εταιρείας προς την ηλεκτρική ενέργεια. Δυστυχώς, αυτές οι δυσάρεστες ειδήσεις φαίνεται ότι δεν έχουν τελειώσει ακόμα.

Μια νέα αναφορά από την Automotive News λέει ότι ένας σύμβουλος του Ανώτατου Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης δήλωσε πρόσφατα ότι το λεγόμενο λογισμικό «temperature window» που χρησιμοποιεί η Volkswagen σε μερικούς από τους κινητήρες της είναι παράνομο. Αυτό δεν σημαίνει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία ερευνάται επίσημα από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, αν και οι δικαστές ακολουθούν συνήθως τις απόψεις των συμβούλων. Για να το πούμε πιο απλά, η VW δεν ερευνάται… ακόμη, καθώς η Ε.Ε. θα μπορούσε να ξεκινήσει την νομική έρευνα από μέρα σε μέρα.

Η υπόθεση βγήκε στο προσκήνιο από καταναλωτές στην Αυστρία και επικεντρώνεται στο λογισμικό που χρησιμοποιεί η Volkswagen για τον έλεγχο μιας βαλβίδας που ανακυκλώνει τα καυσαέρια από την έξοδο του κινητήρα. Υπό ορισμένες συνθήκες, όταν οι εξωτερικές θερμοκρασίες είναι εκτός του εύρους των 15-33 βαθμών Κελσίου και σε υψόμετρα άνω των 1.000 μέτρων, η βαλβίδα απενεργοποιείται από το λογισμικό, αφήνοντας έτσι στην ατμόσφαιρα περισσότερες εκπομπές μονοξειδίου του αζώτου κατά τη διαδικασία της καύσης.

Θεωρητικά, το λογισμικό έχει σχεδιαστεί για να εμποδίζει τη γήρανση ή το φράξιμο του κινητήρα, αλλά ο δικαστικός σύμβουλος της Ε.Ε. λέει ότι είναι μια παράνομη συσκευή, όπως και το λογισμικό του διαβόητου VW EA 189. Μένει λοιπόν να δούμε που θα οδηγήσει αυτή η είδηση για τη VW και αν θα εξελιχθεί σε μία νέα δικαστική περιπέτεια για τον γερμανικό κολοσσό.