Η VW δεν θα εγκαταλείψει τα χειροκίνητα κιβώτια


Η ζήτηση για τα αυτόματα κιβώτια μπορεί να αυξάνεται αλλά τα μηχανικά δεν έχουν ακόμη παραδώσει τα όπλα τους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 24/3/2020

Αν εξαιρέσει κανείς το επιπλέον κόστος που πρέπει να καταβάλλει τα αυτόματα κιβώτια έχουν πολλά πλεονεκτήματα. Καταρχήν, ελάχιστοι θα θυμούνται τα παλιότερα με τις αργές αλλαγές, τα χαζά kick-down και την μεγαλύτερη επιβάρυνση στην κατανάλωση καυσίμου.

Τα νέα αυτόματα προσφέρουν εξαιρετικά ομαλές μεταβάσεις σχέσεων, έχουν πολύ έξυπνη διαχείριση για τα «ανεβό-κατεβάσματά» τους και είναι πολύ πιο οικονομικά στην λειτουργία τους. Επιπρόσθετα υπάρχει η άποψη πως ο οδηγός μπορεί να έχει συνεχώς τα δύο του χέρια πάνω στο τιμόνι βελτιώνοντας τα αντανακλαστικά και την εγρήγορσή του.

Ωστόσο, υπάρχει και μια άλλη άποψη. Οι πιο petrol-head που δεν επιθυμεί αφενός να καταβάλλει το έξτρα ποσό για ένα αυτόματο κιβώτιο. Επίσης, όσο πιο απλό είναι κάτι κατασκευαστικά, σημαίνει πως χαλάει και πιο δύσκολα και είναι γενικότερα πιο αξιόπιστο. Στην περίπτωση του manual κιβωτίου δεν απαιτείται καμία συντήρηση πέρα των τριβόμενων υλικών, ενώ στα αυτόματα με μετατροπέα ροπής απαιτείται ένα σέρβις μαζί με τα υγρά και στα διπλόδισκα η αντικατάσταση του σετ.

Από την άλλη, υπάρχει και το θέμα της οδηγικής απόλαυσης. Αναμφίβολα η συμμετοχικότητα του οδηγού με ένα χειροκίνητο κιβώτιο είναι πολύ πιο άμεση από ένα αυτόματο κιβώτιο. Όσο καλό και αν είναι αυτό. Πάντως, στα μοντέλα με πολύ υψηλή ιπποδύναμη η παρουσίαση ενός auto κιβωτίου είναι επιτακτική προφυλάσσοντας από δυσάρεστες καταστάσεις. Και πάμε στην ηλεκτροκίνηση. Εκεί όπου η έννοια του κιβωτίου δεν υπάρχει αφού το ηλεκτρικό μοτέρ ανεβάζει απόλυτα γραμμικά στροφές ξεχνώντας τι σημαίνει αλλαγή σχέσεων.

Πάντως, η ώρα που τα μηχανικά χειροκίνητα κιβώτια θα εξαφανιστούν αργεί πολύ ακόμη. Μάλιστα η Volkswagen έχει ανακοινώσει πως όσο θα υπάρχει ζήτηση θα συνεχίσει να προσφέρει τα αυτόματα κιβώτια της τόσο από στις στάνταρ εκδόσεις των μοντέλων της όσο και σε αρκετές υψηλών επιδόσεων. Ένα παράδειγμα είναι και το νέο Golf GTI που πέρα από το 7άρι DSG θα προσφέρεται και με το κλασικό μηχανικό 6άρι.