Και όμως: Η Τoyota είχε ηλεκτρικό RAV4 από το 1997!


Αν για τους περισσότερους η ηλεκτροκίνηση είναι ένα "φρούτο" των τελευταίων ετών, η Toyota είχε κάνει ήδη το πρώτο εμπορικό βήμα εδώ και 23 ολόκληρα χρόνια.

  • 26/12/2020

Η δεκαετία του 90 όδευε προς το τέλος της με την Toyota να βρίσκεται σε εξαιρετική φόρμα, τόσο από την άποψη παρουσίασης σημαντικών μοντέλων (μεταξύ των οποίων το RAV4 ή το Yaris) όσο και από την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, και δη των υβριδικών της συστημάτων.

Μία λίγο άγνωστη ιστορία είναι ότι η Toyota είχε παρουσιάσει το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο που βγήκε στην παραγωγή το 1997. Πρόκειται για το RAV4 EV το οποίο δεν ήταν απλά ένα μοντέλο για δοκιμή της τεχνολογίας, αλλά πουλήθηκε κιόλας στην αγορά. Όχι σε μεγάλους αριθμούς, αλλά όπως και να έχει ήταν ένα πρωτοποριακό πρώτο βήμα για τα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης εκείνη την εποχή.

Η μπαταρία ήταν NiMH χωρητικότητας 27 kWh και  αυτονομία του μόλις που ξεπερνούσε τα 153 χιλιόμετρα με βάση τα πρότυπα της EPA. Η συστοιχία των μπαταριών ήταν τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο όπως γίνεται και σήμερα και πρόσθεταν περί τα 250 κιλά έξτρα βάρος σε σχέση με το απλό RAV4.

H απόδοση του κινητήρα ήταν στους 68 ίππους ενώ οι επιδόσεις ήταν μάλλον αργές, με το 0-100 να γίνεται κοντά στα 18 δευτερόλεπτα.

Η τιμή του ήταν αρκετά τσιμπημένη για τα δεδομένα της εποχής και της Αμερικής, κοντά στα 60.000 δολάρια σημερινά λεφτά. Η εταιρία κατάφερε να πουλήσει 328 μονάδες σε ιδιώτες και σε leasing επιπλέον 1.000.

Το Νοέμβριο του 2002 η Toyota σταμάτησε τελικά την παραγωγή του καθώς είχαν προβλήματα με την προμήθεια των μπαταριών.

Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι ότι παρά το γεγονός ότι ήταν μία αδοκίμαστη τεχνολογία, η Toyota δεν διαπραγματεύηκε καθόλου την αξιοπιστία του αυτοκινήτου της.

Υπάρχουν ακόμα και σήμερα ηλεκτρικά RAV4 εκείνης της εποχής να είναι σε κυκλοφορία (υπολογίζονται πάνω από 500 μονάδες στην Καλιφόρνια), ένα μάλιστα από αυτά έχει ξεπεράσει τα 300.000 χιλιόμετρα και μάλιστα με την ορίτζιναλ μπαταρία. Τι Toyota θα ήταν άλλωστε;