Κακιά Σκάλα: Γιατί βάφτηκε λευκή η άσφαλτος στο τούνελ «Θησέας»;


Όσοι οδηγοί κινούνται στην Κακιά Σκάλα, στο ρεύμα προς Αθήνα, θα βρεθούν μπροστά από μία έκπληξη αφού το χρώμα της ασφάλτου μέσα στο τούνελ «Θησέας» έγινε λευκό.

  • 19/7/2022

Εδώ και σχεδόν 10 ημέρες η Ολυμπία Οδός είχε ανακοινώσει της έναρξη των εργασιών στη σήραγγα «Θησέας» στην Κακιά Σκάλα, με την πιλοτική εφαρμογή της ανοιχτόχρωμης επικάλυψης οδοστρώματος, στο ρεύμα προς την Αθήνα.

Πλέον οι εργασίες ολοκληρώθηκαν και έτσι οι οδηγοί που περνάνε μέσα από τη συγκεκριμένη σήραγγα έρχονται αντιμέτωποι με μια έκπληξη, οδηγώντας το όχημά τους πάνω σε μία σχεδόν λευκή άσφαλτο.

Ποιος είναι όμως ο λόγος που η εταιρεία προχώρησε σε αυτή την επιλογή; Σύμφωνα με την ίδια, η ειδική επίστρωση στο οδόστρωμα μιας σήραγγας έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του απαραίτητου επιπέδου λαμπρότητας, με θετικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο στη λειτουργία της.

Πρόκειται για μια πρακτική που έχει εφαρμοστεί τόσο στη Γερμανία και την Αυστρία, σε σήραγγα μήκους μεγαλύτερου των 1.000 m, όσο και ευρέως στη Γαλλία, όπου η εφαρμογή επιφανειακών επικαλύψεων που κάνουν φωτεινότερη την επιφάνεια των σηράγγων έχει δώσει εδώ και πολλά χρόνια εξαιρετικά αποτελέσματα.

Θετικός είναι και ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος αυτής της πρακτικής και προκύπτει από τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και την αποφυγή συχνής αντικατάστασης του ασφαλτοτάπητα, όπου και τα δύο μεταφράζονται σε μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα

Σημαντικά αποτελέσματα αναμένονται και στο επίπεδο οδικής ασφάλειας, όπου η πιο ανοιχτόχρωμη επιφάνεια οδοστρώματος αναμένεται να δημιουργήσει ένα πιο άνετο οδηγικό περιβάλλον.

Επιπλέον έχει τοποθετηθεί ανακλαστικός εξοπλισμός (μάτια γάτας) κάθε 10 m κατά μήκος του κρασπέδου και στις δύο πλευρές της σήραγγας, ενώ για να διατηρηθεί η αντίθεση διαγραμμίσεων στο νέο ανοιχτής απόχρωσης οδόστρωμα έχει εφαρμοστεί ένας συνδυασμός μαύρου πλαισίου με διακεκομμένη λευκή γραμμή στο εσωτερικό του.

Τις πρώτες εβδομάδες λειτουργίας και προκειμένου οι οδηγοί να εξοικειωθούν στο νέο περιβάλλον, το όριο ταχύτητας θα διατηρηθεί στα 80 km/h. Στη συνέχεια, όταν επιβεβαιωθεί ότι σε αυτές τις συνθήκες χρώματος οδοστρώματος και διαγράμμισης, η καλή εμπειρία που διαπιστώθηκε στις Ευρωπαϊκές Πρακτικές ισχύει και στην περίπτωση της σήραγγας «Θησέας», τότε η νέα τεχνική θα επεκταθεί και θα εφαρμοστεί και σε άλλες σήραγγες της Ολυμπίας Οδού.