Κάμερες ήχου: Η νέα καινοτομία στους δρόμους που «τιμωρεί» τις εξατμίσεις


Ένα νέο είδος κάμερας κυκλοφορίας έρχεται σύντομα, που στοχεύει στο να αποτρέψει τους οδηγούς από το να διαταράσσουν την κοινή ησυχία, προκαλώντας ηχορύπανση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 25/9/2022

Οι κάμερες ήχου είναι μία νέα καινοτόμα τεχνολογία που έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται σε ολοένα και περισσότερες χώρες ανά τον κόσμο, προκειμένου να εξασφαλίσει τη διατήρηση της κοινής ησυχίας.

Λειτουργούν όπως οι -γνωστές σε όλους- κάμερες ορίου ταχύτητας, και αποτελούν έναν συνδυασμό έξυπνων καμερών που ανιχνεύουν τα διερχόμενα αυτοκίνητα και ακουστικών μόνιτορ που καταγράφουν τον ήχο που παράγει καθένα από αυτά. 

Οι κάμερες έχουν ήδη τοποθετηθεί σε πολλές περιοχές του Ην. Βασιλείου, με τους οδηγούς να τιμωρούνται με πρόστιμο 100 αγγλικές λίρες (112 ευρώ). Σύμφωνα με έρευνες, πάνω από 10.000 οχήματα έχουν ξεπεράσει το όριο του επιτρεπτού από τον Ιούνιο του 2021 έως τον Φεβρουάριο του 2022, σε περιοχές του Λονδίνου και του Chelsea στην Αγγλία.

Η έρευνα παρουσιάζει επίσης στοιχεία για το είδος και τη μάρκα των οχημάτων, με την BMW να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με τα περισσότερα αυτοκίνητα που παραβίασαν το όριο. Η Lamborghini βρίσκεται στη δεύτερη θέση, ενώ την πρώτη τριάδα συμπλήρωσε η Mercedes-Benz. Την τέταρτη, πέμπτη και έκτη θέση κατέλαβαν οι Ferrari, Audi, και Land Rover, αντίστοιχα.

Οι κάμερες καταγράφουν τον ήχο του οχήματος σε dB, αλλά και το είδος του, καθώς γίνεται διαχωρισμός τους σε δύο κατηγορίες, ανάλογα με το έτος κατασκευής: Για τα οχήματα που έχουν κατασκευαστεί από το 2016 και έπειτα, το όριο βρίσκεται στα 72 dB, ενώ γι αυτά των οποίων το έτος κατασκευής είναι από το 2007 έως το 2016, το όριο ανέρχεται στα 76 dB, καθώς φέρουν παλαιότερου τύπου εξατμίσεις, άρα παράγουν περισσότερο ήχο. 

Πολλοί παράγοντες μπορεί να παίζουν ρόλο στον ήχο που παράγει μία εξάτμιση, όπως για παράδειγμα μία διαρροή, ή τροποποιήσεις στον κινητήρα.