Κατανάλωση καυσίμου στα κόκκινα; Επτά λάθη που πρέπει να αποφύγετε


Με τις τιμές των καυσίμων να έχουν εκτοξευτεί, ίσως είναι χρήσιμο να δούμε ποιοι είναι εκείνοι οι παράγοντες που μας κοστίζουν ακριβά στην καθημερινή μας συμβίωση με το αυτοκίνητο.

  • ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ
  • 15/6/2023

Την ίδια στιγμή που οι κατασκευαστές έχουν επιδοθεί σε μια άνευ προηγουμένου μάχη ώστε να περιορίσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των οχημάτων, ελαχιστοποιώντας την κατανάλωση καυσίμου και τους εκλυόμενους ρύπους, πολλοί από εμάς αγνοούμε τους λόγους για τους οποίος οι καταναλωτικές συνήθειες του αυτοκίνητό σας αρνούνται να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα

1. Η ελλιπής συντήρηση του δεν αποτελεί κίνδυνο μόνον για την ασφάλεια σας και τη μακροζωία του αυτοκινήτου σας, αλλά δημιουργεί κρυφά κόστη, αυξάνοντας και μάλιστα σημαντικά την κατανάλωση του καυσίμου. Πώς μπορεί να συμβεί αυτό;

Ένα αυτοκίνητο που δεν έχει ακολουθήσει τον προβλεπόμενο περιοδικό έλεγχο και δεν έχουν πραγματοποιηθεί οι εργασίες που προβλέπει ο κατασκευαστής το πιθανότερο είναι ότι ο κινητήρας καταναλώνει περισσότερο ενέργεια από αυτή που χρειάζεται για να παραγάγει ένα συγκεκριμένο έργο.

Αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι το φίλτρο αέρα δεν έχει αντικατασταθεί καθιστώντας πιο δύσκολη την «αναπνοή» του κινητήρα, ότι οι σπινθηριστήρες δυσλειτουργούν καθιστώντας λιγότερο αποδοτική την καύση στο εσωτερικό των κυλίνδρων ή ακόμα ότι το σύστημα εισαγωγής ή εξαγωγής καυσαερίων έχει πάψει να υπηρετεί τον ρόλο του βάσει των προδιαγραφών που έχει ορίσει ο κατασκευαστής.  

Σε περίπτωση που αμελήσετε την αντικατάσταση των λιπαντικών ή τον έλεγχο της στάθμης τους τότε είναι πολύ πιθανό στο εσωτερικό του αυτοκινήτου να αυξηθούν οι τριβές και κατά συνέπεια η ενέργεια που ξοδεύεται για την παραγωγή ενός συγκεκριμένου έργου. Φυσικά, η επιλογή των λιπαντικών θα πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τις προδιαγραφές που ορίζει ο κατασκευαστής για το εκάστοτε μοντέλο.

2. Τα ελαστικά αποτελούν έναν πολύτιμο κρίκο στην καθημερινή μας συμβίωση με το αυτοκίνητο, τον οποίο συχνά παραμελούμε ρισκάροντας την ασφάλειά μας και ακυρώνοντας την όποια προσπάθεια περιορισμού της κατανάλωσης καυσίμου.

Ένα ελαστικό που δεν διαθέτει την κατάλληλη πίεση ή για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι διαθέτει μικρότερη πίεση από την προβλεπόμενη παραμορφώνεται κατά την κύλιση του αυτοκινήτου γεγονός που με τη σειρά του οδηγεί στη σημαντική αύξηση της αντίστασης.

Με λίγα λόγια, ο κινητήρας του αυτοκινήτου καταναλώνει περισσότερη ενέργεια ώστε να καταφέρει να διατηρήσει σε κίνηση το αυτοκίνητο εξαιτίας των ελαστικών που το επιβραδύνουν. Ένας άτυπος κανόνας που οφείλουμε να ακολουθήσουμε αν θέλουμε να είμαστε σίγουροι για την κατάσταση των ελαστικών μας είναι ο έλεγχός τους κάθε φορά που επισκεπτόμαστε ένα πρατήριο βενζίνης για να προμηθευτούμε καύσιμα.

Θυμηθείτε ότι ανάλογα με τη διάσταση των ελαστικών και το φορτίο του αυτοκινήτου, η προβλεπόμενη πίεση διαφοροποιείται ενώ καλό θα ήταν ο έλεγχος να πραγματοποιείται πριν το αυτοκίνητο διανύσει πολλά χιλιόμετρα και ο αέρας στο εσωτερικό των ελαστικών θερμανθεί.

3. Δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός ώστε να συμπεράνεις ότι το πρόσθετο βάρος ενός αυτοκινήτου οδηγεί στην αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Παρ’ όλα αυτά δεν είναι λίγοι εκείνοι που αμελούν να αφαιρέσουν από το αυτοκίνητό τους αντικείμενα τα οποία προσθέτουν… κιλά και ευρώ τη στιγμή του… λογαριασμού.

Ένας έλεγχος, λοιπόν, πριν ξεκινήσετε τη διαδρομή σας στο χώρο αποσκευών ίσως να μην σας βγει σε κακό, καθώς ένα ελαφρύτερο αυτοκίνητο μετατρέπεται αυτομάτως σε ένα αποδοτικότερο αυτοκίνητο.

4. Ένας ακόμα αθέατος πρωταγωνιστής στη μάχη που δίνει κάθε οδηγός για να περιορίσει την κατανάλωση καυσίμου είναι η αεροδυναμική. Οτιδήποτε μπορεί να αυξάνει την αντίσταση του αέρα κατά την κίνηση του αυτοκινήτου, θα πρέπει να αφαιρείται όταν φυσικά η χρήση του δεν κρίνεται επιβεβλημένη.

Το πιο συχνό λάθος είναι η διατήρηση μιας μπαγκαζιέρας οροφής ή ακόμα και των βάσεων στήριξης, ενώ θα πρέπει να γνωρίζεται ότι ακόμα και η διάσταση των ζαντών και των ελαστικών ενδέχεται να μεταβάλλει το αεροδυναμικό αποτύπωμα ενός αυτοκινήτου.

Τέλος, σε υψηλές ταχύτητες κίνησης θα πρέπει να διατηρούμε κλειστά τα παράθυρα καθώς σε αντίθεση περίπτωση ο αέρας που εισέρχεται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου το «φρενάρει» οδηγώντας κατά αυτόν τον τρόπο στην αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου

5. Τα κλειστά παράθυρα συνήθως συνεπάγονται τη χρήση του κλιματισμού, ωστόσο, είναι χρήσιμο να γνωρίζεται ότι η ενεργοποίηση του air condition επιβαρύνει την τσέπη σας περισσότερο απ’ όσο είχατε φανταστεί.

Αν λοιπόν οι κλιματολογικές συνθήκες το επιτρέπουν, απενεργοποιήστε το air condition και αρκεστείτε στην εισροή φρέσκου αέρα από το εξωτερικό περιβάλλον ή τη χρήση του καρολιφέρ. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να εξοικονομήσετε καύσιμο χωρίς διατηρώντας την επιθυμητή θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.  

6. Η αλλαγή των οδηγικών συνηθειών σας δεν είναι μια εύκολη υπόθεση, αν παρ’ όλα αυτά καταφέρεται να υιοθετήσετε ένα αποδοτικότερο στιλ οδήγησης τότε τα αποτελέσματα στην τσέπη σας θα είναι θεαματικά.

Τα πράγματα εδώ είναι απλά. Συνηθίζουμε να οδηγούμε με μία ταχύτητα πάνω, κρατώντας χαμηλά τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα, αποφεύγουμε τις απότομες επιταχύνσεις, ενώ οδηγούμε αξιοποιώντας τη ροή της κίνησης ώστε να αποφύγουμε τα πολλά «σταμάτα-ξεκίνα».

7. Η κίνηση στους δρόμους δρα καταλυτικά στη διαμόρφωση της κατανάλωσης καυσίμου. Αν είναι εφικτό, λοιπόν, αποφεύγουμε να κινούμαστε τις ώρες αιχμής στις οποίες οι κυκλοφοριακές συνθήκες είναι ασφυκτικές, ενώ με τη βοήθεια της τεχνολογίας μπορούμε να επιλέξουμε εκείνη τη διαδρομή που θα μας οδηγήσει ταχύτερα και αποδοτικότερα στον προορισμό μας. Πριν ξεκινήσετε μια γρήγορη ματιά στους χάρτες ενός smartphone ίσως σας γλιτώσει και χρόνο και χρήμα.

Διαβάστε ακόμα:

Μόνιμα στο ρελαντί - Συνταγή οικονομίας ή καταστροφής;

Πώς να πλύνεις το αυτοκίνητό σου χωρίς να καταστρέψεις το χρώμα (Video)