Κίνα: Η BYD έριξε την Volkswagen από την κορυφή της αγοράς για πρώτη φορά μετά το 2008


Η 15χρονη κυριαρχία της Volkswagen στην αγορά της Κίνας αποτελεί «επίσημα» παρελθόν, με την BYD να παίρνει τα ηνία!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: BYD
  • 24/1/2024

Η Volkswagen είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά αυτοκινήτου της Κίνας, καθώς από το 2008, όταν και άρχισαν να δημοσιεύονται τα στοιχεία του China Automotive Technology and Research Center, καταλάμβανε συνεχώς την πρώτη θέση στις πωλήσεις.

Ωστόσο, το 2023 τα πράγματα άλλαξαν, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, με την BYD να κάνει την ανατροπή και να ολοκληρώνει τη χρονιά με μερίδιο αγοράς 11,0%, αφήνοντας τη γερμανική φίρμα στη δεύτερη θέση με 10,1%. Με βάση τα στοιχεία η κινεζική μάρκα κατέγραψε 2,4 εκατ. καινούριες εγχώριες εγγραφές ασφάλισης αυτοκινήτων, με το ποσοστό της να αυξάνεται κατά 3,2% σε σχέση με το 2022.

Από την άλλη πλευρά, η Volkswagen είδε το ποσοστό της συγκριτικά με το 2022 να μειώνεται κατά 0,7%. Στα 15 χρόνια της κυριαρχίας της, σύμφωνα με τα αντίστοιχα δεδομένα, είχε φτάσει σε μερίδιο αγοράς έως και 16,1% το 2012 και το 2013, ενώ το 2008 είχε 15,6%.

Επιστρέφοντας στο 2023, την τρίτη θέση της αγοράς κατέλαβε η Toyota με 7,8%, ακολουθούμενη από τη Honda με 5,6% και την κινεζική Chongqing Changan Automobile Co. με 4,6%. Οι Ιάπωνες εμφάνισαν πτώση 1,2% και 1,1%, αντίστοιχα συγκριτικά με ένα χρόνο πριν, ενώ η Changan διατήρησε απαράλλαχτο το μερίδιό της.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και κατά τη διάρκεια του 2023, σε ένα συγκεκριμένο τρίμηνο, η BYD είχε βρεθεί και πάλι μπροστά από την Volkswagen, ωστόσο με τη λήξη του έτους «σφράγισε» την υπεροχή της συνολικά στο 12μηνο.

Η BYD σημείωσε παγκοσμίως περισσότερες από 3 εκατ. πωλήσεις το 2023, μπαίνοντας για πρώτη φορά στο Top 10 των αυτοκινητοβιομηχανιών, σύμφωνα με τα στοιχεία της GlobalData. Μάλιστα, στο τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους, βρέθηκε μπροστά και από την Tesla σε πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι προβλέψεις αναφέρουν ότι στην Κίνα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων των εγχώριων brands αναμένεται να αυξηθούν κατά 25% το 2024, με τον αριθμό να εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 11 εκατ.

Πηγή: Bloomberg

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η κίνηση της Volkswagen για να «χτυπήσει» τα κινεζικά brand... μέσα στο σπίτι τους

Toyota: Αυτό ήταν το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο στην Ευρώπη

Peugeot: Αυτά ήταν τα κορυφαία σε πωλήσεις μοντέλα για το 2023