Κοινωνικό leasing: Τα δεδομένα στην Ελλάδα και ο ρόλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής


Ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, παρουσίασε τα δεδομένα για την κοινωνική μίσθωση ηλεκτρικού αυτοκινήτου στη χώρα μας. Πότε θα ξέρουμε αν θα τεθεί σε ισχύ.

  • ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
  • 4/10/2025

Τα δεδομένα που ισχύουν αυτή τη στιγμή για την πιθανότητα η Ελλάδα να ακολουθήσει το παράδειγμα χωρών όπως η Γαλλία και να θέσει σε ισχύ την κοινωνική μίσθωση αυτοκινήτου ανέλυσε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Μιλώντας στο ΕΡΤnews, ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι η Κυβέρνηση έχει κάνει το σχετικό αίτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και περιμένει μέχρι το τέλος του χρόνου την απάντηση για το αν θα εφαρμοστεί.

«Το Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο που είναι μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που δεν έχει ξεκινήσει ακόμα, θα ξεκινήσει το 2026 έχει μέσα την έννοια της μεταφορικής ευαλωτότητας. Η στόχευση αυτού του προγράμματος είναι με εισοδηματικά κριτήρια οι κοινωνικά πιο ευάλωτοι να έχουν περισσότερες ευκαιρίες να μπορέσουν να μεταφερθούν με χαμηλότερο κόστος (σ.σ. στην ηλεκτροκίνηση)», τόνισε αρχικά.

Και πρόσθεσε: «Ένα από αυτά τα οποία σχεδιάζουμε είναι και το leasing ηλεκτρικών αυτοκινήτων με χαμηλότερο κόστος για αυτούς, εισοδηματικά. Είναι μία από τις προτάσεις που έχει καταθέσει η κυβέρνηση της ΝΔ προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και μέχρι τέλος του 2025 θα έχουμε απάντηση για το αν περνάει ή όχι».

Ο κ. Κυρανάκης απέφυγε να προσδιορίσει το ύψος του εισοδήματος κάτω από το οποίο θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να ενταχθούν στο κοινωνικό Leasing. «Είναι νωρίς ακόμα για να πούμε πότε θα εγκριθεί το πρόγραμμα, πότε θα ξεκινήσει η δράση, ποια χρονιά. Τα εισοδηματικά κριτήρια και τα όρια βγαίνουν σε επίπεδο ευρωπαϊκό και εθνικό αναλόγως το έτος. Είμαστε νωρίς να το πούμε αυτό, δε θέλω να πω μια τιμή αυτή τη στιγμή».

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Ιούλιο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το εθνικό Κοινωνικό Κλιματικό Σχέδιο (ΚΚΣ), η έγκριση του οποίου αφορά προϋπόθεση για την ενεργοποίηση του Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου, ενός από τα τρία νέα ευρωπαϊκά ταμεία που ενεργοποιεί η Ελλάδα.

Η δράση θα υποστηρίζει τη δυνατότητα χρήσης οχημάτων χαμηλών και μηδενικών ρύπων για 10.000 νοικοκυριά που ανήκουν σε συγκεκριμένες κατηγορίες, μέσω της μίσθωσης τους. Η οικονομική υποστήριξη θα καταλήγει σε ένα σημαντικά μειωμένο μηνιαίο κόστος μίσθωσης, ενώ θα υποστηριχθεί η επιτάχυνση της ανάπτυξης δημόσια προσβάσιμων υποδομών φόρτισης σε όλη την Ελλάδα. Ο συνολικός προϋπολογισμός της δράσης εκτιμάται σε περισσότερα από 150 εκατομμύρια ευρώ.

«Μία σειρά από μέτρα που έχουν παρθεί επιδοτούν την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ηλεκτρικών οχημάτων. Για παράδειγμα ο στόλος των λεωφορείων στην Αθήνα, ο οποίος κατά το ήμισυ έχει ήδη ανανεωθεί και μέχρι το τέλος αυτού του έτους θα έχουμε 1.000 καινούρια λεωφορεία στην Αθήνα, έχει καθαρές τεχνολογίες. Έχει ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο και σύντομα θα έχουμε και υδρογόνο για πρώτη φορά. Και προφανώς γλιτώνουμε χρήματα από τον Έλληνα φορολογούμενο ο οποίος επιδοτεί τις συγκοινωνίες. Γιατί κάτι που δεν συνειδητοποιούμε είναι ότι το εισιτήριο το οποίο δίνει ο κάθε πολίτης είναι επιδοτούμενο, στην πραγματικότητα. Δηλαδή το 1,20€ σε καμία περίπτωση δεν φτάνει για να μπορέσει να χρηματοδοτήσει τη συνολική συγκοινωνία, όπως την αξίζει η Αθήνα. Άρα, οι υπόλοιποι φορολογούμενοι, όπως οι οδηγοί των ΙΧ, δίνουν χρήματα», σχολίασε ο κ. Κυρανάκης.

Και εξήγησε: «Από αυτά τα χρήματα φτιάχνονται κάποια περιβαλλοντικά ταμεία. Από εκεί για παράδειγμα, δηλαδή από τους φόρους στη βενζίνη και διάφορους άλλους, πηγαίνουν ποσά σε ένα ταμείο που χρηματοδοτεί το 'Κινούμαι Ηλεκτρικά', το οποίο είναι ανοικτό σήμερα. Όποιος θέλει να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να επιδοτηθεί με ένα λογικό ποσό, 3.000 €, αναλόγως την κατηγορία».

Δείτε αναλυτικά τις δηλώσεις του στο ΕΡΤnews στο video που ακολουθεί:

Πηγή: ΕΡΤnews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

«Κινούμαι Ηλεκτρικά»: Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απαντά σε «καυτά» ερωτήματα για τις επιδοτήσεις

Έρχονται «ραβασάκια» για απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας – Ποιοι οδηγοί πρέπει να μπουν στο myCAR και να διορθώσουν τα στοιχεία των οχημάτων τους

Σε ποια χώρα το Dacia Spring πωλείται στην τιμή ηλεκτρικού ποδηλάτου;