Κορυφαία μοντέλα σε πλειστηριασμό


Η WIESENTHAL, ΜΙΑ ΑΥΣΤΡΙΑΚΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ, ΚΑΤΕΙΧΕ ΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΑΠΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ MERCEDES. ΤΩΡΑ, ΜΙΑ «ΠΑΓΟΔΑ», ΜΙΑ GULLWING, ΜΙΑ 300 ΚΑΙ ΜΙΑ 6.9 ΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΕ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟ. ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ.

 
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: MERCEDES-BENZ/DOROTHEUM
  • 16/11/2018

Μια Gullwing, το αντίστοιχο roadster της, δύο ανοικτές (με δύο και τέσσερις πόρτες) Adenauer Mercedes 300: Καθένα από αυτά τα μοντέλα έχει εξασφαλισμένη μια εξαψήφια τιμή! Η συλλογή Wiesenthal περιλαμβάνει 13 κορυφαία μοντέλα της Mercedes-Benz από τη δεκαετία του ‘50 μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ‘80. Το επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται στα μοντέλα της δεκαετίας του του 1950, εκτός από δύο πρώην αυτοκίνητα διαχείρισης, που πέρασαν ολόκληρη τη ζωή τους στην εταιρεία. «Δεν έχουμε μια τέτοια συλλογή ακόμη», λέει ο Wolfgang Humer, ο οποίος είναι επικεφαλής του τμήματος για κλασικά οχήματα στην εταιρεία Dorotheum. Ο Humer επισημαίνει την ιστορία: «Και οι δύο 300 SL άνηκαν στον ίδιο ιδιοκτήτη εδώ και 40 χρόνια». Ορισμένα από τα αυτοκίνητα εξακολουθούν να έχουν τις μαύρες πινακίδες κυκλοφορίας, οι οποίες καταργήθηκαν στην Αυστρία το 1990. Οι σημερινοί ιδιοκτήτες, τα εγγόνια των συλλεκτών, διατηρούν τέσσερα αυτοκίνητα από τη συλλογή, 13 πηγαίνουν στη δημοπρασία - και πρόκειται να πωληθούν όλα τους.

Mercedes 450 SEL και 560 SEL

Ορισμένα από τα αυτοκίνητα είναι από πρώτο χέρι. Για παράδειγμα, μια Mercedes 450 SEL 6.9 ήταν από το 1979 στις υπηρεσίες της Wiesenthal. Ακολούθησε το 1989 μια 560 SEL της διαδοχικής σειράς W 126. Και οι δύο εμφανίζονται προς τα έξω μετρημένες, είναι βαμμένες σε σκούρο μπλε. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης για την κάθε μία Mercedes: τα κλιματιστικά και τα βελούδινα υφάσματα είναι εξίσου χαρακτηριστικά, όπως και η υδροπνευματική ανάρτηση. Αυτή ήταν standard στο κορυφαίο μοντέλο W 116, ενώ στο W 126 ήταν διαθέσιμο με επιπλέον χρέωση.

Από την 220 SE Coupe ως την 600 Pullman

Μια μπεζ Mercedes 220 SE Coupe θέλησε ο Wiesenthal, ο πρεσβύτερος, το 1958 ως εταιρικό αυτοκίνητο. Το δίθυρο αυτοκίνητο ήταν τότε ένα ακριβό status symbol και σήμερα είναι ένα σπάνιο παλιό αυτοκίνητο: Κατασκευάστηκαν μόνο 830 αντίτυπα. Το Coupe από την οικογενειακή ιδιοκτησία έχει, σύμφωνα με τον οίκο της δημοπρασίας, διανύσει 108.000 km. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί η πινακίδα: αυτή με τους χαρακτήρες “S.300” ήταν πάντα στα χέρια της αντιπροσωπείας της Mercedes. Η “S.100” άνηκε στη χώρα και η “S.200” στη Louise Piëch. Το πιο εντυπωσιακό αυτοκίνητο από τη συλλογή δεν είναι το πιο ακριβό (αυτός ο ρόλος φυσικά ανήκει σε μια Gullwing): Η 600 Pullman εξυπηρέτησε τρεις ομοσπονδιακούς προέδρους ως κρατικό αυτοκίνητο, με αυτό η Δημοκρατία της Αυστρίας μετέφερε τη Βασίλισσα της Μεγ. Βρετανίας από το αεροδρόμιο στην πόλη. Σήμερα, η εξάμετρη λιμουζίνα υψηλής τεχνολογίας υπολογίζεται ότι μπορεί να αποφέρει μεταξύ 180.000 και 260.000 ευρώ.

Günther Wiesenthal: Έμπορος αυτοκινήτων στην Πράγα και τη Βιέννη

Η ιστορία της αυστριακής εταιρείας Wiesenthal σχετίζεται με το εμπόριο. Όταν ο Günther Wiesenthal συμμετείχε στις αντιπροσωπείες της Mercedes-Benz στην Πράγα και τη Βιέννη τη δεκαετία του 1920, τα αυτοκίνητα ήταν ακόμα σπάνια και ακριβά και οι Mercedes ήταν από τα καλύτερα που υπήρχαν. Η μαζική κινητοποίηση εξακολουθούσε να απέχει λίγα χρόνια, όταν η Wiesenthal ίδρυσε την Motor Import Company στη Βιέννη. Το 1932 έγινε διευθύνων σύμβουλος της αυστριακής αντιπροσωπείας, το 1935 το κεντρικό γραφείο τον ανακήρυξε διευθυντή εξαγωγών στη Στουτγάρδη. Μετά από το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο ο Wiesenthal επιστρέφει στην Αυστρία, αρχίζει το 1955 στο Salzburg ως γενικός αντιπρόσωπος εισαγωγών Mercedes-Benz στην Αυστρία. Όταν πήγε στις ΗΠΑ το 1958 ως πρόεδρος των Mercedes ΗΠΑ και Καναδά, παρέδωσε τα καταστήματα του Salzburg στο συνάδελφό του Georg Pappas. Δύο χρόνια αργότερα, ο Pappas κληρονόμησε το ήμισυ της επιχείρησης, αφού ο Wiesenthal πέθανε από λευχαιμία.

Οι διάδοχοι επεκτείνονται και συνεχίζουν να συλλέγουν

Η χήρα του Wiesenthal, Hilde, οδήγησε τις εργασίες της βιεννέζικης “Wiesenthal & Co. KG” έως το 1972, όταν η κόρη της, Susanne Sulke-Wiesenthal, ανέλαβε τη διοίκηση της εταιρείας μαζί τον Patrick Graf Douglas. Η εταιρεία αρχικά επεκτείνεται στην Αυστρία, στις ΗΠΑ και από το 1990 στη Σλοβακία και στην Ουγγαρία. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι Sulke-Wiesenthal και Douglas ετοιμάζουν μια συλλογή, που περιλαμβάνει 17 κορυφαία μοντέλα της μάρκας, από την Ponton-Mercedes ως την 560 SEL.